Minty

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Minty
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10237367 Quote

JuffieLies, jammer dat het draaien niet gelukt is. Succes met het maken van een keuze! Heel goed dat je er zo nuchter in staat, je kunt er helaas toch niets aan veranderen dus dan maar beter accepteren en kijken naar de mogelijkheden.

AvdS, ik heb wel de laatste dagen veel last van maagzuur ineens.. krijg geen hap door mijn keel ook. Misselijk gelukkig niet, heel vervelend voor je! Hopelijk wordt het beter nu je rust kunt pakken.

Wow Eefje, wat een plannen heb je nog haha! Ik ben blij als alles klaar is voor de baby, de rest kan me op het moment gestolen worden. Al heb ik dinsdag wel de hele keuken leeggegooid en heringedeeld.. dus misschien komt dat toch nog wel. (Heb wel een poetsvrouw, dat scheelt ook natuurlijk)

De laatste loodjes vallen me zwaar zeg! Maandag 37 weken, tot afgelopen maandag een ‘zorgeloze’ zwangerschap gehad, sindsdien last van vanalles en nog wat. En erachter gekomen dat ik zo’n 6x diclofenac heb geslikt i.p.v mijn ijzertabletten, was even pure paniek. Verder loop ik als n pinguïn, kom ik met moeite van de bank/uit bed en doet mijn buik 24/7 pijn van al het duwen en schoppen aan de binnenkant. Al durf ik niet meer te klagen over dat laatste, want donderdag was ze stil tot 9 uur.. wederom pure paniek. 

Ik wens iedereen een heerlijk weekend, nog even genieten van elkaar met het zicht op de toekomst en heel veel voorspoedige bevallingen! Ik kan niet wachten tot de eerste kindjes geboren worden 😍🥰

Minty
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10234780 Quote

Dankjewel voor de reactie dames! Gefeliciteerd met Anna, Luuk en Meava! 

We wachten rustig af, sta er gewoon van te kijken dat het ineens van de een op de andere dag zo veel zwaarder is! Vannacht leek haar hoofd wel door mijn bekken te stuiteren haha, je vraagt je af wat er allemaal gebeurt!

Gelukkig sinds gisteren verlof, hoop dat ik nog ff heb om uit te rusten. 

Succes iedereen, fijn weekend!

Minty
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10234707 Quote

Ik ben benieuwd hoe het was JuffieLies?

vanaf vandaag heb ik verlof, en daar was ik echt aan toe! De afgelopen week teveel gedaan waardoor mijn buik rommelde en de baby héél onrustig was met zelfs een paar keer “oefenweeen” en voortdurend harde buiken 😒 nu ben ik dus bang dat ze eerder gaat komen, maar heb echt nog n week of twee/drie nodig haha. Niet mentaal, vooral fysiek maar dat zorgt ook voor onrust in mijn hoofd. Terwijl ik veel zwangeren hoor zeggen dat het kindje best wel geboren mag worden zodra ze 37 weken zijn. 

Vind die laatste loodjes ook echt mega zwaar ineens! 

Fijn weekend allemaal en ik wacht in spanning op het eerst volgende babynieuws 🥰

Minty
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend augustus #10234306 Quote

Hee meiden,

gefeliciteerd met de kleintjes die al geboren zijn! Hopelijk kunnen jullie volop genieten van het wondertje!

Ik lees al een tijdje mee, gewoon omdat ik het leuk vind om te lezen hoe het jullie afgaat en welke kindjes er geboren worden. Zelf ben ik 16 september uitgerekend van onze eerste dochter samen. Je zou haar dus nog niet in augustus verwachten.. maar hoewel ik een zwangerschap had zonder klagen en het me makkelijk afging zijn de laatste dagen nu ineens zo anders.

Ik lees hier vaak over gerommel en ik weet niet wat er precies mee bedoeld wordt, maar het is precies hoe ik mijn gevoel zou omschrijven. Ze is volledig ingedaald en zooo onrustig, elke beweging die ze maakt lijd tot een harde buik en een constante lichte buikpijn, ik ben stront chagrijnig en 10 meter lopen vergt al mijn energie. Morgen is mijn laatste werkdag en ik vraag me af hoe ik dat ga klaarspelen.. mijn gevoel zegt dat ze zich elk moment kan aandienen, maar dat is puur op gevoel gebaseerd. 

Zijn dit gewoon laatste loodjes klachten? Voelen jullie dit ook allemaal al n tijdje of zal ik me voorbereiden op een kort verlof (voor de bevalling). 😅

succes met de bevalling voor de dames die nog wachten! Ik hoop op het beste voor jullie 🍀

Minty
    Bijdrager
    In reactie op: super vaag bijna witte streep FOTO #10232779 Quote

Als deze streep binnen de afleestijd zichtbaar was is ie wat mij betreft positief! Spannend en voorzichtig gefeliciteerd!

Minty
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10231870 Quote

Ik slaap gelukkig nog prima, nog steeds moe en futloos overdag maar in ieder geval wel het idee dat ik uitrust.

Zojuist liggingsecho gehad bij de verloskundige en HOERA! Mevrouw is ingedaald en ligt vast in het bekken! Ook was ze weer prima gegroeid. Nu 34w3d gehad, nog een weekje werken, volgende week klaar met verbouwen, het komt wel goed 😅 

de verloskundige zei ook:”oh we hebben er een wakker gemaakt” maar het lijkt net alsof ze nog maar amper slaapt, herkennen jullie dat?

poeh nog ff dames!

Minty
    Bijdrager
    In reactie op: Aspirine slikken? #10229606 Quote

Hee Valerie,

sinds de twaalfde week van mijn zwangerschap slik ik ook ascal/acetylsalicylzuur. Nu ben ik 33w4d zwanger dus het uiteindelijke resultaat is nog niet bekend, maar ons kindje groeit prima zover ze kunnen beoordelen en mijn bloeddruk is elke keer netjes laag.

Ik heb het gekregen omdat ik in een risicogroep zou zitten vanwege mijn schildklier werking, maar de VK gaf aan dat ze dat eigenlijk heel snel voorschrijven. Het is een hele lage dosis en kan zowieso geen kwaad voor jou of je kindje. Het is een lichte bloedverdunner die er dus voor zorgt dat het bloed makkelijker naar de placenta stroomt en een hoge bloeddruk voorkomt. Dit zou zuurstoftekort (bij de baby) en zwangerschaps vergiftiging voorkomen. Ik heb er veel over gelezen in het begin en bijna alle vrouwen die dit slikken van week 12 tot week 36 hebben geen last van hoge bloeddruk of zwangerschapsvergiftiging. (Of ze t zonder de ascal wel gehad hadden weet je dus niet). 

Voor mij dus alle reden om het zeker te doen. 

Fijne zwangerschap!

Minty
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend September 2019 #10229122 Quote

1 AUGUSTUS 😱 omg, deze maand komt het wel heel dichtbij! We gaan allemaal met verlof waarschijnlijk. Zetten de laatste puntjes op de i. Worden er misschien al baby’s geboren 🥰 

ik vind het nogal wat!