Antje Jr

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Antje Jr
    Bijdrager
    In reactie op: Nat s'nachts #10267757 Quote

Sinds de langere nachten gebruiken wij een maat groter en inmiddels luierbroekjes voor de nacht, ook standaard een grotere maat dan de normale luiers. De broekjes van kruidvat of Lidl hebben we nooit last mee. Succes!

Mijn 1e dochter is eind oktober vorig jaar thuis geboren. Dat ging heel goed, het was wel heftig doordat het zo snel ging. Ze was er na 4.5 uur, waarvan de laatste 2 uur weeënstorm en met 2 minuten 2 keer persen was ze geboren. 

Nu ben ik 38+4 weken in verwachting van dochter 2. En we gaan nu proberen een ‘hands off’ bevalling te doen thuis. Dus niet toucheren, geen vliezen handmatig breken en geen ingrijpen van de verloskundige tenzij het een noodgeval betreft. Eerlijk gezegd.. wil ik zo graag thuis bevallen dat ik geeneens een vluchtkoffer heb klaar gezet 🙈 Vertrouwen in eigen kunnen is voor mij nu heel belangrijk. Ik ga ervan uit dat mn lichaam (&geest) dit aankunnen. Mocht het in noodgeval niet zo lukken, dan vertrouw ik op onze uitstekend geregelde Nederlandse zorg en laat ik het los. Maar zover ik kan bedenken, is elk vrouwenlichaam in normale gezonde toestand, er toe in staat dit zelf te doen en dat hou ik me voor.

(Er wel even bij te vermelden dat ik bijna panisch bang ben voor ziekenhuizen, naalden, medisch ingrijpen etc. Ik ben er absoluut niet op tegen maar dit zijn mijn persoonlijke voorkeuren) 

Veel succes! You can do it ! ☄💟🍾

Antje Jr
    Bijdrager
    In reactie op: Tot welke leeftijd box? #10263831 Quote

Hier gebruiken we de box nog zeker, mijn dochter is net een jaar en heeft die afbakening soms echt even nodig. Ook avonturiers hebben af en toe rust nodig en voor haar stimuleert het ook een stukje alleen kunnen zijn. Ze gaat bijvoorbeeld de pop of haar Dikkie Dik knuffel voorlezen uit een boekje. Ook kan ze zich echt even focussen op 1 stuk speelgoed ipv alles om zich heen. Mijn 2e dochter kan nu echt elk moment geboren worden en ook hiervoor lijkt het me fijn om ze even apart te kunnen houden. De kinderstoel kan mn oudste nog geen seconde alleen in zitten want ze kan er zo uit klimmen, het lijkt soms of ze geen moment rust wil/kan hebben 😂 Gelukkig slaapt ze snachts wel ontzettend goed, mede hierdoor denk ik haha.. Leuk om ieders verschillende en soms dezelfde ervaringen te lezen!

Antje Jr
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger en roken #10203745 Quote

Hey!

Mijn eerste is nu 7 maanden oud en door zware rottige omstandigheden kreeg ik het stoppen met roken tijdens die zwangerschap niet onder controle. 

Gelukkig alles goed en wel , maar ik voel me nog schuldig en dat zal misschien altijd wel blijven. Op een dag zal ik toch clean moeten komen tegenover men dochter en er eerlijk over zijn. Het was/is NOOIT oke. Wel begrijpelijk gezien de situatie. Maar nooit goed.

Nu ben ik weer in verwachting, eind november uitgerekend.. en hoe gek ook. Na de test ben ik gelijk gestopt. De eerste paar weken nog 1/2 per week, in het weekend, gerookt. Maar al gauw helemaal klaar.

En hoe bijzonder, na jarenlang steevast heel veel roken, ervaar ik nu door het niet roken veeeeel meer rust.

Nooit meer hoeven te stressen om op t laatste moment een nieuw pakje te halen. Nooit meer denken, shit, als ik niet rookte kon ik misschien wel die mooie reis betalen etcetcetc.

Geloof me dus alsjeblieft, geef het een kans om 100% te stoppen. Ik vind het zeker meer dan waard. ( en ik kan echt veel meer uitgeven aan andere leuke dingen) 

Veel succes en sterkte ermee! 

X