LisaaB

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: Baby’s geboren februari 2019 #10175653 Quote

Hier een februari baby die 3 weken te vroeg is geboren met precies 37 weken waardoor hij nog net in januari is gekomen namelijk 31 januari. Hij heet Lars en woog 3065 gram en was 49 cm. Ik ben ingeleid na langdurig gebroken vliezen en de bevalling duurde in totaal 12 uren, maar ben op natuurlijke wijze bevallen wel met knip.

Nu is Lars inmiddels al weer 4 weken hij doet het super. Het is een heel tevreden mannetje. Ik geef flesvoeding, maar voedt op verzoek aangezien er nog geen pijl op te trekken is wanneer hij weer honger krijgt na de laatste voeding. Hij komt meestal elke 3 uren, maar soms ook wel eerder weer. Nu sinds 2 dagen laat hij ook wel eens 4 uurtjes tussen de voedingen. 

Vanochtend bij het consultatie bureau geweest voor het eerst en hij weegt nu 4100 gram en is nu 53 cm. Dus meneer groeit lekker. 

Verder geen last van krampjes of wat dan ook, ik heb de dokter brown fles al vanaf dat hij geboren is. Wij geven gewoon Nutrilon 1 standaard en voegen johannesbroodpitmeel toe aan de fles, omdat meneer anders spuugt na de voeding en dit gaat nu erg goed! 

Ik was zelf heel snel weer fit! Ik wandel op het moment lekker veel als het mooi weer is en ga woensdag weer voor het eerst op het paard dan ben ik 5 weken geleden bevallen (ik kan echt niet meer langer wachten haha) als het niet gaat merk ik dat en genoeg en dan stap ik er gewoon weer af, ik ben benieuwd. 

LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer kwam jullie 1e kindje? #10175630 Quote

Hier bevallen met 37 weken. Met 36 + 5 de slijmprop verloren en een half uur later braken mijn vliezen. Weeën kwamen niet zelf op gang, dus na 48 uur ingeleid.

LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: Inleiden bevalling #10171545 Quote

Ik ben 3 weken geleden bevallen door middel van een inleiding. Mijn vliezen waren gebroken met 36 weken en 5 dagen en er gebeurde verder niks, dus hebben ze besloten met 37 weken in te leiden.

Ze begonnen sochtends om half 8, toen zat het infuus erin en kreeg ik de weeën opwekkers toegediend. Tot een uurtje of half 12 heb ik nergens last van gehad. Alleen wat harde buiken, dus ik dacht als dit het is komt maar op. Maar daarna begon het toch wel heftig te worden en kreeg ik weeën kort op elkaar met nog geen minuut ertussen.

Toen ik na het toucheren nog maar op 1 cm zat heb ik om pijnstilling gevraagd. Ze adviseerden een ruggenprik. Na drie keer prikken en 2 uren op de anesthesie afdeling zat deze er eindelijk in en helaas nog niet goed. Rechts voelde ik niks meer, maar links waren de weeën nog net zo heftig als voor de ruggenprik.

Ik kreeg in overleg een remifentanil pompje erbij en dit hielp wel iets totdat ze besloten de weeën opwekkers te verhogen. Daarna weer toucheren en had ik 9 cm zo rond half 7 savonds. Al snel mocht ik persen en werd Lars geboren om 20:06.

Ik heb de inleiding wel als heftig ervaren, maar het was mijn eerste bevalling dus heb totaal geen vergelijkings materiaal met hoe een normale bevalling zou verlopen.

LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: uitgerekend februari 2019 #10165861 Quote

@ Stelvio, gefeliciteerd met de geboorte van Do! Wat een leuke naam.

Lars is inmiddels al weer 1 week en 2 dagen oud. Wat gaat dat snel zeg, het voelt als de dag van gister. 

Afgelopen maandag toch nog een nachtje in het ziekenhuis geweest, Lars was erg geel waardoor we toch bloed geprikt hebben om te kijken naar het bilirubine gehalte. De waarde was te hoog daarom moest hij onder de blauwe lamp in het ziekenhuis. Dat zag er echt zielig uit, ik werd er helemaal emotioneel van. Gelukkig waren de waardes dinsdag weer heel goed, dus mochten we naar huis! 

Nu gaat het erg goed met hem gelukkig! Hopelijk even geen ziekenhuis meer zeg.

LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: uitgerekend februari 2019 #10163022 Quote

Dank jullie wel! Wij mochten gister lekker naar huis.

Lars doet het super goed, zelfs alweer wat gegroeid ten opzichte van gister dus dat is mooi. Hij slaapt lekker en drinkt al zijn flesjes leeg. Het is een tevreden mannetje, een toppertje! 

LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: uitgerekend februari 2019 #10162635 Quote

Hallo allemaal,

Nou hij is er uit gekomen hoor gister op 31 januari om 20:06. Hij heet Lars met als tweede naam Bo en weegt 3065 gram en is 49 cm.

Alles is uiteindelijk goed gegaan heb het wel erg zwaar gehad maar Lars doet het echt supergoed!

Ze begonnen om half 8 sochtends met inleiden, tot 12 uur zat ik er erg fit bij en had de hele ochtend maar 1 cm ontsluiting dus dat was wel wat jammer. Daarna werd het steeds zwaarder en toen ze gingen voelen was ik nog maar op 2 cm. Toen wou ik heel graag pijnstilling. Ruggenprik ging niet heel goed mijn wervels stonden vrij dicht op elkaar waardoor ze drie keer hebben geprikt. Daarna was alleen mijn rechterkant verdoofd en links voelde ik alles nog. In overleg kreeg ik een remifentanil pompje erbij. Dit begon iets te helpen maar toen hebben ze de weeën opwekkers verhoogd en deed pijnstilling niks meer. Gelukkig na het voelen goed nieuws ik zag op 9 cm ontsluiting. Vrij snel daarna mocht ik persen, ik heb een uur geperst voor hij er was. Best snel nog maar wat een klus. Ze heeft een knip gezet, maar dit maakte mij ook niks uit, ik zei je doet maar als hij er maar zo snel mogelijk uit komt haha!

Nu nog in het ziekenhuis want ik kon niet plassen gister avond dus hebben ze een katheter ingebracht en die moest 24 uur blijven zitten. Morgen gaan ze die verwijderen en moet ik even bewijzen dat ik zelf kan plassen en dan mogen we naar huis.

LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: uitgerekend februari 2019 #10161641 Quote

@Lyjam, nee helaas niet vanzelf begonnen vannacht. Heb wel wat buikpijn, maar is meer menstruatie achtige kramp en geen weeën.

Dus over een half uur op naar het ziekenhuis whaaa spannend! Vandaag is gewoon de dag. Ben bang en enthousiast tegelijk haha.

LisaaB
    Bijdrager
    In reactie op: uitgerekend februari 2019 #10161506 Quote

@ Levano, gefeliciteerd met Amy! Mooi dat het weer de goede kant op gaat :).

Bedankt iedereen, snel zullen we ons kereltje in de armen hebben!