Wittechocola

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Winderige baby #10220342 Quote

Ik heb hier thuis ook een pruttelkontje. Morgen is ze 6 weken. Ongelofelijk wat voor een geluiden uit zo’n mensje kunnen komen hè?! Misschien is het erger als je borstvoeding geeft aangezien ze alles binnen krijgen wat jij binnen krijgt. Ik geef trouwens ook volledige borstvoeding. Maar volgens mij is het normaal🙂

Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Rugpijn na ruggenprik #10220186 Quote

Thanks voor jullie antwoorden. Ik heb nu dinsdag een afspraak staan bij de huisarts. Wilde de verloskundige bellen, maar die was niet meer bereikbaar. Alleen via de mobiel (diensttelefoon). Of vinden jullie dat ik daar naartoe kan bellen? Vind dat een beetje lastig.. Het is niet echt spoed, maar ik wil het wel graag weten. 

Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10207967 Quote

Hai allemaal!

Even een berichtje van mijn kant, want heb al heel lang niet van me laten horen😅 Heb ook nog niks terug gelezen. Die enorme wolk en bubbel is erg lekker moet ik zeggen. 

Met Nora gaat alles super goed. Ze is inmiddels al een week oud en ze doet het super. Voeden gaat goed, slapen gaat goed. We hoeven niet te klagen!

Vanmorgen was de laatste dag van de kraamzorg, toch lekker om je huis weer voor jezelf te hebben. We hebben er alle vertrouwen in dat het goed gaat. Ervaring in kinderopvang+ moeder zijn is een top combinatie! Nora heeft vanmorgen voor het eerst met mij gedoucht, en ze genoot enorm. Ik ook uiteraard🙂

Met mij gaat het goed, helaas enorm veel last van mn bekken maar dat was natuurlijk te verwachten. Gisteren teveel gedaan, dus even een enorme stap terug. Je hoofd wilt zoveel, maar je kan het niet. Heb ik ongeveer 8 maanden gehad in mn zwangerschap, dus ben dat onderhand wel zat. Maargoed, aan chronische bekkenpijn heb je helemaal niks. 

Iedereen die nog bevallen is en ik niet heb gefeliciteerd; gefeliciteerd!🥰 Wat is het toch een enorme bijzondere gebeurtenis in zn geheel. Dat gevoel dat je voor die kleine hebt, en met de dag groeit. Zo fijn en bijzonder. 

Ik zal af en toe eens kijken hoe het hier gaat, maar niet zo intensief als voorheen😅

Liefs!!

Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10206141 Quote

Joeeeeee!!!!🙋🏼‍♀️

Nora is geboren op 26 mei, om 01:09. Ze weegt 3925 gram en is 51 cm. Ik zou naar het ziekenhuis gaan om te slapen, maar bij het toucheren bleek dat ik al 4 cm ontsluiting had. Teveel om de slaapmedicatie te krijgen, na overleg; ik ging bevallen!😬

Om half 11 hebben ze mn vliezen gebroken. Toen kwam een weeënstorm van 2 uur lang, had 1,5 minuut rust. Ruggenprik gekregen maar was helaas te laat (ontsluiting ging als een malle), dus de weeën kwamen er dwars doorheen. Ik had zo’n enorme persdrang dat ik eindelijk mocht persen😅 40 minuten geperst, en daar was ze dan🥰 Half uur later de placenta. Heb een aantal inwendige hechtingen maar het valt mee. 

Borstvoeding gaat als een malle. Het is zo ontzettend bijzonder!! En ze doet het zo goed, zo fijn. Mijn lichaam is aardig naar de klote, vooral mn bekken. Door de weeënstorm kon ik niet (op advies van de bekkenfysio) op handen en knieën bevallen, dus mn bekken hebben een enorme opdonder gehad. 

Heb veel last van naweeën, is een goed teken natuurlijk, maar wel vervelend. Maar ik hoef maar naar Nora te kijken en alles is dan meteen goed. 

Ik wilde een kort verhaaltje typen, maar dat is redelijk mislukt😅 Ik heb jullie verhalen niet gelezen want zit echt in een enorme bubbel, en  ik vind die bubbel héérlijk!!!!

Dus ik ga weer terug in mn bubbel, en Nora lekker aanstaren. 

Veel liefs!

Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10205422 Quote

Even weer een korte update. 

Verloskundige was erg begripvol en lief. Ik ga komende nacht in het ziekenhuis slapen met een lekkere slaapcocktail🙂 Moet mij om 20u melden, krijg dan een hartfilmpje en daarna als t goed is de injectie. Misschien dat dit het eea ook op wekt, zou bijzonder fijn zijn. 

En anders hebben we maandag gesprekken in het ziekenhuis om vervolgens dinsdag ingeleid te worden. Bij ons doen ze inleiden echt niet eerder dan 41 weken omdat het teveel nadelen heeft. Dinsdag ben ik 41 weken, dus dan kan het. Omdat ik al 3cm ontsluiting heb, worden waarschijnlijk mn vliezen gebroken en krijg ik wee opwekkers. Wat een ontzettend fijn vooruitzicht. Wetende dat er wat gedaan kan worden, houd me mentaal weer wat op de been. Mn vriend heb ik gevraagd thuis te blijven vandaag, dus die is lekker bij me🙂

Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10205347 Quote

Kort berichtje van mijn kant, ga niet alles terug lezen nu (komt wel).

Het heeft zich wéér niet doorgezet. Ben nu mentaal aardig naar de klote. Van 5 tot 12 toch redelijk veel weeën gehad, maar vannacht was het weer rustig. Verloskundige was gisteravond ook even langs geweest, maar situatie was net als een paar uur daarvoor met het strippen. Dit was dus al de 3e keer dat we dachten dat het begon (met alle pijn van dien), en dat het zich dus gewoon niet door zette.

Vreselijk frustrerend dit. Eind van de ochtend ga ik de verloskundige bellen om te vragen wat ze voor me kunnen doen. Eventueel wel inleiden, want ik trek het niet meer. 

Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10205072 Quote

Gefeliciteerd Gebruiker!! Wat een leuke naam🙂 Flinke kerel zeg! Heftig proces idd, klinkt niet fijn.. Hoop dat je snel op knapt!!

Hier heeft het wéér niet doorgezet, grrrrr. Eigenwijze drol is het!! Ik word vandaag opnieuw gestript. Grote kans dat dit het àllerlaatste zetje is wat ze nodig heeft. Ik was er al klaar mee, maar nu nog meer.. Geduld wordt erg op de proef gesteld zo! 

Fijne zonnige dag iedereen!☀️☀️

Wittechocola
    Bijdrager
    In reactie op: Uitgerekend eind mei/begin juni #10204965 Quote

Gefeliciteerd Ikky! Klinkt idd heftig. Geniet lekker van elkaar. 

Hier eigenlijk goed nieuws: ben flink aan het spoken! Ben rond 10 uur wéér mn slijmprop verloren, weer zo’n enorm ding. En sinds 11 uur elke 10 minuten weeën die wel te doen zijn. Darmen zijn zich ook aan het legen, dus eigenlijk allemaal goede tekens!! Nu wachten tot het zich door zet. Heb maar paracetamol genomen om (hopelijk) door die eerste weeën heen te slapen, maar nu besluiten mn darmen dit dus🤷🏼‍♀️ Wel echt vreselijk dat wachten tot het zich door zet, pfffff..

Ik hou jullie op de hoogte!🙂