V i o

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • V i o
    Bijdrager
    In reactie op: 26w3d: regelmatig krampen de voorbije dagen #10234828 Quote

Ja ben nu ondertussen geleerd :D… hopelijk snel beterschap bij jou!

V i o
    Bijdrager
    In reactie op: Diensten tijdens zwangerschap #10234730 Quote

Is niet zo dat alle collega’s dit zullen begrijpen denk ik, zwangerschap is geen ziekte. Er zijn heel veel dames die dit aantal uren moeten werken vrees ik… Nu uiteindelijk moet jij idd luisteren naar jouw lichaam, dat telt nog altijd het meest. Echter, als je nu al beslist om minder diensten te gaan doen is het alsof je al beslist hebt dat het je te lastig zal worden en dat kan bij velen in verkeerde aard vallen. 

Misschien gewoon afwachten en als het echt niet meer lukt heb je toch een doktersattest?

V i o
    Bijdrager
    In reactie op: Onrustig gevoel door zeurende pijn bij eierstokken #10234252 Quote

Afwachten tot de 1e echo… als het echt bbz is zal je wel wat meer voelen dan steekjes denk ik

V i o
    Bijdrager
    In reactie op: 26w3d: regelmatig krampen de voorbije dagen #10234059 Quote

Over halfuur ook nog telefoon gehad, behoorlijk stevige blaasontsteking en ben antibiotica moeten ophalen. Ze denkt dus dat de pijn een combi was van de blaasontsteking en het draaien. Hoop idd dat ie nog verder draait, maar heeft nog ffkes tijd hé 🙂

V i o
    Bijdrager
    In reactie op: 26w3d: regelmatig krampen de voorbije dagen #10234045 Quote

Gezien het na het rusten niet echt voorbij was en na een douche ook niet, heb ik toch nog even gebeld en ik mocht langs gaan. Halfuurtje aan de monitor, maar alles zag er heel goed uit, al is hij wel enoooooorm beweeglijk. 

Bij de echo gezien dat hij nu van stuitligging veranderd is naar dwarsligging. Zou kunnen dat dit de reden is dat het de voorbije dagen zo gevoelig is zei ze.

Ook merkte zij (is eigenlijk de eerste ooi) op dat ze vindt dat mijn placenta wel wat laag ligt, maar ik moet me blijkbaar geen zorgen maken.

V i o
    Bijdrager
    In reactie op: 26w3d: regelmatig krampen de voorbije dagen #10233908 Quote

@Laindey, welja heb gebeld en als het niet over gaat moet ik even aan de monitor. Ik weet ook dat ik niet zo licht over krampen mag gaan hoor, maar denk nu ook niet dat ik aan het bevallen ben ofzo 😀 zou dat nog iets meer voelen denk ik.

Volgens mij is het misschien een soort groeipijn…

V i o
    Bijdrager
    In reactie op: 26w3d: regelmatig krampen de voorbije dagen #10233877 Quote

“Je moet je verantwoordelijkheid als moeder pakken”. Altijd zo vriendelijk? Is niet dat ik hier lig te kermen van het zeer hé, anders had ik gewoon langs geweest.

Net even gebeld en kort uitgelegd. Als het deze middag met rusten niet over gaat moet ik aan de monitor, maar ik mag het dus nog even aankijken. 

Dat 26 weken veel te vroeg zou zijn moet je mij niet vertellen hoor, maar ik weet ook dat het inderdaad vaak wel gebeurd aan dit aantal weken. Voorlopig denk ik nu niet dat ik in dat stadium ben, hopelijk. 

Nog vrouwen die krampen hadden rond deze tijd? Ik vind het soms moeilijk om een onderscheid te maken tussen bandenpijn/groeipijn/krampen, enz. 

V i o
    Bijdrager
    In reactie op: Proeftijd op het werk #10233516 Quote

Het lijkt me dat een werkgever die jou hiervoor ontslaat toch iemand is waarvoor je liever niet werkt, een beetje menselijkheid mag wel hé. Sowieso heb je van het moment je het zegt ook een moederschapsbescherming op het werk (werd mij zo aangeraden om het eigenlijk van zodra ik het wist te zeggen, ze kunnen mij niets maken, al is dat ook wel de bedoeling niet want het loopt daar erg goed). Ik zou er misschien wel bij vermelden dat dit voor jou zeker geen reden is om minder goed te presteren, integendeel, dat het juist een extra motivatie is om jouw werk zo goed mogelijk uit te oefenen zodat je jouw kindje ook een toekomst kan garanderen. 

Klinkt belachelijk, maar veel werkgevers hebben niet graag van die vrouwen die onmiddellijk al te seutig/liefelijk overkomen in de zin van “goh maar als ik mij niet goed voel, dan blijf ik wel onmiddellijk thuis voor mijn kindje”. Dan kan je er wel op rekenen dat je het deksel op de neus krijgt, denk ik. 

En al bij al, eerlijkheid duurt nog altijd het langst 🙂