Fishy

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Snachts elke 3 uur drinken #10294202 Quote

Onze zoon deed dit ook tot een maand of 8.. Veilig (!!!) samen slapen heeft mij echt gered daarin hihi 

Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Van borstvoeding naar kunstvoeding #10291121 Quote

wij hebben alleen de avent gebruikt. Met 0 speen erop (ook nu nog met 15mnd haha). Door dat ze hun zuigkracht behouden is dat oké.

Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Van borstvoeding naar kunstvoeding #10291114 Quote

Ja hoor! Mijn zoontje is nu bijna 15mnd. Maar die heeft nooit meer dan 110-120 gedronken.. door het therapeutisch voeden dus 💛

Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Van borstvoeding naar kunstvoeding #10291109 Quote

Er is opzich niks mis met die hoeveelheid! Want baby’s die aan de borst drinken en de natuurlijke maaginhoud volgen drinken aan de borst meestal ook maar zo iets. 

je kan dus gerust net zoveel momenten als aan de borst aanhouden, met die kleinere hoeveelheden 💛

https://kiind.nl/voeden-op-verzoek-vuistje-vol/

https://buskruitmet.nl/advies-flesvoeding/

Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Vanaf wanneer vertellen? #10280177 Quote

Tja mijn schoonmoeder en vader hadden ook als oppas gefungeerd als ik weer eens voor een inwendige echo moest (bijna om de dag).. dus iedereen heel dicht bij ons wist dat we bezig waren.

Daarbij moesten beide families hun kerstdiners volledig omgooien, dusdanig sneaky dat niet direct de hele familie het zou weten haha. Dus met 4.2 stonden we bij beiden voor de deur. 5 dagen voor kerst haha

Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Ervaringen samen slapen #10280176 Quote

Wij slapen vanaf de geboorte samen. En vinden het heerlijk. Overdag slaapt onze zoon gewoon alleen in en dat gaat prima. 

Het is niet zo dat samen slapen per definitie tot meer slaapproblemen leidt, er is wetenschappelijk onderzoek genoeg naar. Ook dat onderzoek wijst uit dat deze kinderen minder stress ervaren en vaker veilig gehecht zijn. En idd, dat iedereen meer slaapt pakt :)! 
    Ik denk dat je geen enkel zoogdier kan bedenken dat hun kindje een paar meter verder op legt, het is heel natuurlijk gedrag dus. Dus als het voor jullie werkt is dat prima! En als het niet werkt, en iedereen is toch happy – ook prima lijkt me!

enneh, hier komt gewoon een tweede over 7/8 maanden haha. Wij hebben een eigen cosleeper gebouwd en dat gaat allemaal prima – denken in oplossingen. En daarnaast ervaringen delen met andere mama’s, bijv via samenslapen.nl en Facebook groepen waar duizenden mama’s zitten die het ook jaren zo doen 😊

Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Wanneer paste jij in jouw oude broeken? #10280057 Quote

Volgens mij is elk antwoord mogelijk in deze!

voor mij was het na 3dgn dat ik weer in m’n spijkerbroek paste. Vóór anderen na 3 maanden en anderen weer nooit meer….

duss.. alles kan :)!

Fishy
    Bijdrager
    In reactie op: Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is #10276793 Quote

Dag dames!

afgelopen maand heb ik besloten (na een negatieve test en een HELE flinke menstruatie, na LF van 9dgn) dat ik effe niks wilde delen.

We mochten nog een ronde laten meekijken en wéér zag alles er perfect uit. Maar, dit keer is het ook perfect want.. ZWANGER!

6dgn voor NOD al positief en opgelopen. Ik had gedroomd over bevallen en zo’n raar goed gevoel.. ik kon niet meer wachten met testen, kennelijk was er toen al innesteling geweest dus. Misschien hoort de korte LF (want dat was dus dan 8dagen PO).. bij mij? En kan ik ee zwanger mee raken? Idk?

Nu 2 dagen na NOD en lekker de hele nacht overgegeven en wee gevoel overdag. Dus het lijkt goed te zitten, maar heel erg spannend wel… in week 7 mogen we voor de eerste echo.