LeonieS

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: Bang #10300000 Quote

Heel herkenbaar, in het begin was ik er bij elk krampje van overtuigd dat het mis was. Vervolgens kreeg ik in de eerste 15 weken 3 x bloedverlies. Telkens was het gelukkig goed.

Inmiddels ben ik 38 weken en nog steeds wel eens bang dat het alsnog mis gaat bij de bevalling. De hele zwangerschap is gewoon een heel onzekere tijd. Makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer echt om afleiding te zoeken anders maak je jezelf gek. De kans dat het wel goed gaat is zoveel groter dan de kans dat het fout gaat.

Heel veel succes en probeer toch ook te genieten van het idee dat jouw lichaam een mensje aan het maken is 🙂

LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: Bewegen tijdens de zwangerschap #10298272 Quote

Ik heb tot 2 weken geleden 2 a 3 x per week gezwommen, heerlijk even gewichtloos en geen bekkenpijn. Helaas moeten stoppen omdat autorijden niet meer lukt, ben nu 37 weken en kan niet meer bij het stuur 🤣.

Probeer nu wel elke dag nog een stukje te wandelen, maar dat gaat ook niet meer van harte.

Je kunt gewoon blijven sporten eventueel het tempo wat aanpassen en doen wat goed voelt, volgens mij mag je alleen de rechte buikspieren niet trainen. 

LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: Dilemma: carnaval en drinken #10290172 Quote

Ik heb het nog een keer rustig met hem besproken en jullie reacties laten lezen. Hij zei dat als ik er rustiger bij ben als hij niet drinkt dat hij dat dan niet doet. Dus we hebben afgesproken dat hij niet gaat drinken 🙂 nogmaals bedankt voor jullie reacties 

LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: Dilemma: carnaval en drinken #10289859 Quote

Bedankt voor al jullie reacties en fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. 

Hijzelf vindt vanaf 36 weken max 2 biertjes, en dat is de woensdag na carnaval dus tja… 

Ik heb hier geen familie in de buurt die ik kan bellen om mee te gaan naar het ziekenhuis en zijn vader zit in de raad van 11 dus is ook niet bereikbaar, zijn moeder durft niet meer te rijden. Ik moet in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie dus ben wel afhankelijk van mijn vriend om er te komen.

Hij doet verder alles voor me hoor, ik moet me vooral rustig houden dus het huishouden en alles komt op hem neer. En hij is heel lief en geduldig, maar hierover verschillen we dus wel behoorlijk van mening 

Zal toch nog maar een keer mijn zorgen uiten en vragen of hij er wel rekening mee wil houden. 

LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: 30 weken zwanger en onzeker #10282057 Quote

Hey,

Ik herken me heel erg in jouw verhaal. Was ook altijd druk met van alles en nog wat en wilde absoluut niet dat zoiets “simpels” als een zwangerschap mij tegen zou houden. Het viel me dan ook flink tegen dat ik eigenlijk vanaf het begin zo’n beetje alle mogelijke klachten kreeg. En nog steeds van de ene kwaal in de andere val

Inmiddels zit ik sinds week 20 al voor 50% in de ziektewet op dringend advies van zowel de verloskundige en de fysio i.v.m. erge bekkenklachten.

Ik heb net 2 weken vakantie gehad en merkte toen dat ik veel minder last had, ben nu weer 4 dagen aan het werk en weet na een uur al niet meer hoe ik moet zitten van de pijn. Volgende week moeten we weer op controle dus zal het dan overleggen, ben nu 29+2 en vind het ook erg moeilijk om toe te geven dat het eigenlijk niet meer gaat. Iedereen zegt wel altijd luister naar je lichaam en trek je niets aan van anderen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 

Dus toch ook van deze eigenwijze zwangere 😉 de tip luister naar je lichaam, als je het rustiger aan doet zul je merken dat je je beter voelt. 

Heel veel succes.

LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: Pijn, grenzen aangeven, begrip… #10281072 Quote

Hey,

Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ik zit al sinds week 20 voor 50% in de ziektewet vanwege bekkenpijn. Doe kantoorwerk en zitten is erg pijnlijk. Inmiddels ben ik 29 weken en trek ik het eigenlijk niet meer om te werken. Thuis kan en mag ik van de verloskundige al niets meer doen in de huishouding. 

Ik vind het heel moeilijk om te accepteren dat het niet meer lukt. En heb op het werk dan ook nog niets gezegd. Gelukkig is er wel enig begrip, alhoewel ik nu het werk van 32 uur in 16 prop.

Alles wordt inderdaad betaald als ik me helemaal ziek meld, alleen voor mijn gevoel moet ik dan nog zoooo lang thuis zitten. Wat is wijsheid. 

LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: 13 weken en flink gegroeid,herkenbaar? #10279635 Quote

Hier hetzelfde verhaal. Mijn buik was al erg snel heel fors. Ik kon met 8 weken al niet meer in mijn eigen kleding. Inmiddels 28 weken en ik verbaas mij er echt over hoe onbeschoft mensen zijn onbekenden maar ook zeker bekenden. Heb al vaak de vraag gehad of het er geen 2 zijn. Of ze tikken op mijn buik met de opmerking zozo jij groeit ook maar door hè, je moet zeker al bijna bevallen.

Nu is inmiddels gebleken dat de baby 3 weken voorloopt en dat het een grote baby wordt, maar dan nog… ik vind het al niet leuk dat ik zo hard groei, dan zit ik er niet op te wachten dat een ander daar ook nog wat van zegt. 

LeonieS
    Bijdrager
    In reactie op: Blaasontsteking 12 weken zwanger #10277635 Quote

Ik heb ook 2 keer een kuur gehad voor een blaasontsteking. Er niets aan doen is gevaarlijker dan de antibiotica, je krijgt een langere kuur en alleen 1 die veilig is tijdens de zwangerschap