WendyGNG

Aangemaakte reacties

• Auteur
  • WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: Bijna 19 maanden en nog niet lopen #10269450 Quote

Jaa klopt. Weet ook wel dat elk kind zijn eigen tempo heeft. Maar hij kijkt totaal geen aanstalten te maken om los te lopen.. 

Het frustreert me een beetje omdat ik me er zorgen om maak.. 

Dat is ook even schrikken van dr oogjes. Zou ik mss bij ’t consultatiebureau na kunnen vragen?

Groetjes Wendy 

WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: Zetpil 240mg 3x per dag? #10187348 Quote

Om de 4 uur had ik ook nog niet gehoord.. Mijn huisarts gaf de rekensom tussen de 60 a 90 mg per kilo. Als ik 90mg x9kg doe, kom ik op 810, als ik dit door 3 deel (3 zetpillen per dag} kom ik op 270mg. Dus mag hij 240 mg.. Zo zei zij het. Maar ik zou het zelf nooit zelfstandig wijzigen zonder advies van de huisarts. 

Mijn zoontje heeft deze maand al 2x koorts gehad die een aantal dagen aanhield. Begin deze maand heel verkouden en benauwd en nu diarree en overgeven. 

Ik heb haar gemaild met de vraag of het om de 6uur mag. Hij slaapt altijd door, dus als ik het zo mag blijven geven is dat voor iedereen fijner.. Bedankt voor jullie reacties alvast! 

WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: Zetpil 240mg 3x per dag? #10187347 Quote

Om de 4 uur had ik ook nog niet gehoord.. Mijn huisarts gaf de rekensom tussen de 60 a 90 mg per kilo. Als ik 90mg x9kg doe, kom ik op 810, als ik dit door 3 deel (3 zetpillen per dag} kom ik op 270mg. Dus mag hij 240 mg.. Zo zei zij het. Maar ik zou het zelf nooit zelfstandig wijzigen zonder advies van de huisarts. 

Mijn zoontje heeft deze maand al 2x koorts gehad die een aantal dagen aanhield. Begin deze maand heel verkouden en benauwd en nu diarree en overgeven. 

Ik heb haar gemaild met de vraag of het om de 6uur mag. Hij slaapt altijd door, dus als ik het zo mag blijven geven is dat voor iedereen fijner.. Bedankt voor jullie reacties alvast! 

WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: Schema baby 6 maanden #10128875 Quote

Hee, nee hij gaat na zijn groente niet meer slapen. Die heb ik verzet naar voor zijn groente zodat hij goed moe zijn bedje in kan om 19:30 😊. 

Bij ons is dat slaapje dan van 16:00-16:45/17:00.

De wintertijd is ook vervelend hé met z’n kleintje..

Succes 😊

WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: Schema baby 6 maanden #10128595 Quote

Klinkt als een prima schema! M’n zoontje is ook 6 maanden en krijgt bijna hetzelfde schema. Alleen geven wij hem ook een paar stukjes brood na de fles van 11:00 en na het fruit en z’n groentje beetje water.

Slaapt hij na z’n fles van 15:00 nog lang /veel?

Ik laat m’n zoontje dan niet langer dan 17:00 slapen. 😊

Het zou ook nog kunnen dat hij het nu kouder gaat krijgen ’s nachts. De afgelopen maanden is de temperatuur best hoog geweest. 

Succes!

Groetjes Wendy 

WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: Nieuwe mama #10107286 Quote

Hoi kimberley, 

Allereerst als je eigen gevoel zegt dat dit goed is dan kun je het niet verkeerd doen  Zo te lezen geef je volop liefde aan jullie kindje. Dat is al heel belangrijk.

Het is ook logisch dat je onzeker bent, alles is nieuw. 

Wat betreft het slapen is je zoontje onrustig met zijn armen/benen? Mijn zoontje was heel beweeglijk waardoor hij ook heel kort sliep. Ik ben toen begonnen met inbakeren in een pacco. Er ging een wereld voor ons en hem open. Hij viel rustiger in slaap en sliep steeds wat langer.

Als ik je een tip mag mee geven, kijk wat jullie fijn vinden en wat je wil bereiken (bijv elk slaapje in eigen bedje of wieg overdag en ’s avonds en ’s nachts eigen bedje) breng er een ritueeltje in (slaapzak aan, even kletsen, kusje en in bed) en houd dit beide vol. Zo wordt duidelijk voor jullie kindje wat er van geen verwacht word.. Hier werkte het muziekje van de babyfoon goed. 

Succes! En nogmaals je doet echt niks verkeerd. 

Groetjes Wendy 

WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: 's Nachts veel wakker, tips? #10107135 Quote

Bedankt voor jullie reacties! Dus gewoon even volhouden en tutje gaan geven? Haha ben altijd zo bang dat hij eraan gaat wennen dat we komen. Maar moet zeggen dat we niet meteen gaan.. Meestal naar 5 a 10 min.🙈

Voeding zal ’t niet zijn, hij krijgt bijna maximale. Eet al fruit en groentehapje en 4 flessen van 200cc en bij de fles van 19:30 rijstebloem . 😁

WendyGNG
    Bijdrager
    In reactie op: Zwanger of niet? #10107133 Quote

Inderdaad! Streep is een streep! Mits je hem binnen de tijd afleest die erop staat (niet na een uur bijv) 

Gefeliciteerd!