Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1 Jaar Wat Als Ontbijt Wat Op Brood

• Auteur
  • xxbb
    Bijdrager

Goedemorgen! 

Ons kindje is 1 jaar en was wel eens benieuwd wat jullie kindjes eten/aten toen ze 1 waren als ontbijt. 

En wat krijgen ze bijvoorbeeld smiddags op brood? Ons kindje krijgt alleen nog boter op brood omdat hij op brood niet alles lekker vind. 

Sopi
    Bijdrager
    #10151856 Quote

Mijn dochter krijgt als ontbijt pap en nog een stukje brood (ze eet veel op het moment) en als lunch 1 boterham en nog wat fruit.

Qua beleg wissel ik een beetje af. Worst, smeerkaas, pindakaas, appelstroop, jam.. ze lust het allemaal.

Esssss
    Bijdrager
    #10151885 Quote

Ontbijt was bij me zoon pap of brood met opvolgmelk. Wat hij kreeg op brood was kipfilet, smeerkaas, jam , appelstroop, kaas. Soms krentenbol.  

Superjuffie
    Bijdrager
    #10151899 Quote

Met 1 kreeg ze als ontbijt bordje pap. Als lunch op haar broodje pindakaas, smeerkaas, smeerworst, boter, kip enz. Van alles dus eigenlijk. 

Kindersuprise
    Bijdrager
    #10152144 Quote

Hier geen papliefhebber dus brood met jam, appelstroop, pindakaas, smeerkaas, roomboter, ei,  avocado

Smiddags ook brood of soms een tosti, pannenkoek of bananenpannekoek (2 eieren, 1 banaan).

gebruiker111771
    Bijdrager
    #10152180 Quote

Of Philadelphia naturel, dat is mild van smaak en minder zout dan smeerkaas. Of smeerbare geitenkaas. Op het Voedingscentrum staan ook goede tips.

read more image Lees ook: Slaapritueel: 1 tot 3 jaar
    #10153139 Quote

Hoi hoi,

mijn dochtertje is ook bijn 1. Heb gekeken op Voedingscentrum en zag daar  goede tips. Ze krijgt in ochtend pap met opvolgmelk maar dat hoeft helemaal niet meer. ( wist ik niet en had gewoon nr 4 gekocht).

middag een boterham met boter en de andere helft appelstroop en ga dit nu uit breiden met andere dingen. 

Tips zijn zeker welkom. Wil een goede start geven aan een kleintje van 1 maar niet doorschieten 

Happy s
    Bijdrager
    #10153249 Quote

Hier al ontbijt havermout met fruit.

middag eten twee volkomen boterhammen met van alles geprakte banaan, advocado, vega paté, kipfilet, appelstroop en eens per week gepureerd soepje van welke groente in de aanbieding is;-)

overigens is mijn dochter 15 maanden. 

BDK
    Bijdrager
    #10156090 Quote

Smeersels van De Kleine Keuken zijn erg lekker voor je kleine!! Mijn dochtertje kreeg toen ze 1 was een fles gewone (koe) melk tijdens ontbijt en lunch en gaf haar vaak pindakaas, aarbei-rode bieten, mango-pompoen. Daar was ze dol op! Helaas moet je goed opletten, want het bederft best snel. Zonder boter kun je de smeersels het beste gebruiken. 

Ook kreeg ze af en toe  (smeer)kaas maar voor worst vindt ik voor die kleintjes nogal ongezond. Er zitten veel toevoegingen en zout in, persoonlijk was ik daar heel voorzichtig mee. 

Succes! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct