Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1 of 2 slaapjes?

• Auteur
  • Anitafer
    Bijdrager

Hoi! 

Ik heb een kindje dat super slaapt. Vaak rond 7 uur naar bed en slaapt tot 9 uur de volgende ochtend. Ik vind dat lange slapen heerlijk, alleen kom ik overdag niet uit met 2 dutjes. Vandaag werd hij bijvoorbeeld pas om 10 uur wakker. Dan zou ik hem bijvoorbeeld om 12 uur weer naar bed moeten doen en om 1 uur eruit. Dan om 4 uur weer en om 5 uur eruit, maar ik vind dit te laat voor een 2e dutje. Hij is nu 10 maanden. Ik twijfel om naar 1 dutje over te gaan, of hem toch om 8 uur wakker maken? Wat zouden jullie doen? Voorheen hield ik het 2 3 4 uur wakker schema aan

Evimetbaby
    Bijdrager
    #10378370 Quote

Wij hadden dat het zelfde…

Zeker als hij om 10u wakker wordt gewoon 1 slaap laten doen… (moet ie wel minstens 2 uur slapen natuurlijk!)

Mn zoontje is bijna 2 en hebben we vd week ook om 9:00u wakker gemaakt 😝 

Anitafer
    Bijdrager
    #10378376 Quote

Ja heb dit vandaag aangehouden en t werkte prima! Hij ligt nu weer lekker in zn bedje en van kwart voor 1 tot half 3 geslapen vanmiddag. Hopelijk blijft het zo goed gaan 🙂

MarJayLouDev
    Bijdrager
    #10378443 Quote

Wat een tijden. Dat zou hier niet eens kunnen. Als ik werk moeten hij er om half 7 uit, als ik vrij ben moeten de andere kids gewoon nog naar school dus dan moet hij er om 7 uur uit. 
    Geniet er maar van. Die van mij zijn altijd tussen 6-7 wakker. 

Anitafer
    Bijdrager
    #10378500 Quote

Ja eerste kindje dus nog geen broertjes of zusjes die naar school moeten! En ik werk onregelmatig dus vaak pas om 1 uur beginnen oid. Dus idd heel luxe nog! Ik slaap zelf dan ook vaak tot die tijd

Evimetbaby
    Bijdrager
    #10378698 Quote

Heerlijk hoor!

Voorheen moest mn zoontje er wel vroeg uit ivm werk, en was toen ook niet te genieten!

Nu in corona tijd lekker uitslapen.. 😊

Lees ook: Alles over doorslapen

gebruiker123099
    Bijdrager
    #10384808 Quote

Om jaloers op te worden 😊.

die van mij (inmiddels 2 en 5) hebben nog nooit tot zo laat geslapen.

zelf zou ik naar je kind kijken wat hij/zij aangeeft. Is de kleine om 12.00u moe zou ik het naar bed brengen, anders zou ik wachten en er idd 1 middagslaap van maken.

die van mij sliepen overdag elke keer maar heel kort, per keer 45 minuten tot 10 maanden en daarna langer, en met geluk sliepen ze tot 08.00u.

de jongste is nog steeds geen goede slaper en word minimaal 1x per nacht wakker (en wij dus ook) en wilde ook overdag niet meer slapen toen hij bijna 2 was.

en met 12 maanden al over op 1 op 1 middagslaapje. 

ik zou zeggen geniet ervan en ga je gevoel achterna en kijk waar je kind het het beste op doet.

KimberleyElena
    Bijdrager
    #10386546 Quote

Ik heb dat ook met onze dochter van bijna 10 maanden. Ze slaapt sinds ongeveer twee maanden tot negen uur of wel eens half tien in de ochtend. Ik kom dan ook echt niet uit met haar slaapjes en meestal duurt het een half uur voordat ze dan eindelijk slaapt. Ik vind het ook heerlijk hoor dat uitslapen alleen maakte mij wel zorgen of er iets was met haar. Gelukkig om te lezen dat onze meid niet de enige is dan 🙂 misschien ook maar 1 slaapje gaan proberen

ManonBB
    Bijdrager
    #10386588 Quote

Lekker je kindje volgen, wie zegt dat hij 2 dutjes zou moeten doen? Mijn dochtertje is nu krap 9 maanden, ene dag doet ze 3 korte dutjes, andere dag maar 1, maar dan langer. 

Laatste dagen slaapt ze soms ook lang (hier is dat dan tot 8.30 uur, maar dat vind ik al super luxe! En top dat ze dat nu net in de kerstvakantie doet 😀 ) en doet ze ook maar 1 slaap overdag, van 12.00 – 15.00 uur ongeveer. 

Prima toch? Als jouw kindje het er goed op doet en het ritme is voor jullie haalbaar, waarom zou het dan anders moeten? 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct