Goedenavond,
Afgelopen vrijdag (14 januari) kreeg ik ook corona-klachten en zaterdagochtend bleek de zelftest positief te zijn. Op dat moment was ik bijna 9 weken zwanger, dus we lopen aardig gelijk op. Ik herken je onzekerheid.
Wat ik denk is dat de ernst van de klachten niet per sé van invloed zijn op hoe je kindje zich ontwikkelt. Je kunt je immers ook zwak en ellendig voelen door de zwangerschapshormonen zelf. Ik merk dat waar mij zorgen maakt is wat er gezegd wordt over het de schade die een coronabesmetting kan aanrichten aan de placenta. Op internet kan ik echter niet veel vinden over het hoe en wat met een coronabesmetting in het eerste trimester.
Op de site van het RIVM staat dat er geen bewijs is om aan te nemen dat een coronabesmetting de kans verhoogt op een miskraam of vroeggeboorte en daar probeer ik me maar aan vast te houden. Al is dit, merk ik, wel lastig na twee eerdere miskramen.
Ik vraag me af of er meer vrouwen zijn die een coronabesmetting hebben doorgemaakt in het eerste trimester en hoe het bij hen verder is verlopen.
Maandag heb ik weer een afsrpaak bij de verloskundige en dan hoop ik meer te horen. Wanneer mag jij naar de verloskundige?
Ik hoop dat de zwangerschap voor ons beide verder voorspoedig verloopt.