Als je op internet leest (en het aan mijn VK vraagt) dan zegt de omvang van je buik niks over de grootte van je kindje. Het kan ook zijn dat je baarmoeder gewoon wat groter wordt of dat je wat meer vruchtwater hebt…. Kan allerlei oorzaken hebben. Bij mij verwachten ze een kleiner kindje en blijkbaar is mijn baarmoeder ook aan de kleine kant (gemiddeld gezien), maar ja… Ik ben dan ook maar 1,56m. De VK zegt dan ook heel droog dat dit voor mij een prima grootte is. En voor mij voelt deze buik al enorm met bijna 28 weken. 😉 Bij mijn VK meten ze buikomvang ook niet, maar alleen de lengte van de baarmoeder.
Het is eigenlijk alleen maar fijn dat ze je goed in de gaten houden met groeiecho’s. Is natuurlijk ook protocol, dus dat moeten ze gewoon volgen. Maar stel je kindje blijkt inderdaad te groot, dan kunnen ze daar rekening mee houden tegen het einde aan. Dat ze je niet te lang door laten gaan om complicaties bij jou en je kindje te voorkomen. Het is maar net hoe je het ziet 😉 Nogmaals, ik lees juist heel veel dat de grootte van de buik niks zegt over de grootte van je kindje…