Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vraag nod-lijst

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb toch nog een vraag, misschien een rare vraag, maar toch.

Ik ben nu ongi vanaf de 14e. Hoe weet ik nu wanneer ik weer ongi ben? Tel ik dan 27 dagen erbij op??

Ik hoop op reacties, want wat mij betreft plaats je mij ook maar op de nod-lijst.

Groetjes,
    Sharong

#2804970 Quote

hoi sharong,

als je de 14e ongi bent geworden (dus dag 1) dan is iemand die aan de "standaard" berekeningen voldoet na 28 dagen weer ongi (dus dag 29 is dan dag 1 snappie?)

maar de meeste dames hebben niet zo'n standaard cyclus. als je hebt achterhaald wanneer je eisprong is, op welke dag dus, dan tel je daar 14 dagen bij op. bijvoorbeeld:

ik heb op dag 18 mijn ei, 14 dagen erbij optellen, is 32. mijn cyclus duurt dus 32 dagen.
    als je al wat langer bezig bent en je weet hoelang je cyclus is trek daar dan 14 dagen vanaf en je hebt de dag van je eisprong, zo ongeveer dan.

dus is je cyclus (gezien over een aantal maanden) 28,30,29,31,31 ofzo dan heb je ongeveer op dag 15 of 16 je eisprong. als je dan een dag of 5 voor je eisprong begint met klussen/hobbyen en je doet het dan om de dag heb je de meeste kans.

ik hoop dat je zo genoeg info hebt waar je wat mee kunt!

succes!

xx kimpansee

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct