Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gestopt met pil

• Auteur

Ik las ergens dat het beter is om de eerste maand nadat je gestopt met de pil, nog andere voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Is dit waar en waarom is dat dan. Wat is NOD, ik heb wel mijn vermoedens, maar toch..
    Alvast bedankt.

#2805012 Quote

Je kan gewoon zwanger worden direct na het stoppen met de pil (geen risico's) alleen weet je dan nog niets van je cyclus want die moet even de tijd hebben om op gang te komen. Je weet dus ook niet wanneer je eisprong is geweest en de bevruchting heeft plaatsgevonden. Ook is de kans op een tweeling 1,5 keer zo groot als je direct na het stoppen met de pil zwanger raakt.
    Bij de meeste vrouwen is de natuurlijk cyclus binnnen 6-10 weken weer op gang.

Groetjes, Aurora
    http://aurora.web-log.nl

#2805013 Quote

Hoi ,
    Het klopt helemaal wat Aurora zegt, er gaan zelfs geruchten dat je de eerste twee maanden na het pilgebruik vruchtbaarder zou zijn, maar ik weet niet of dat waar is.
    Je NOD is je Niet Ongesteldheids Dag, dus de dag dat je ongi moet worden, maar dat dus niet wilt.

Suc6, groetjes Gabrielle.

#2805014 Quote

hoi
    klopt, het kan dat je vruchtbaarder bent. Mijn moeder is destijds van mij pas na 3,5 jaar met clomid zwanger geworden. ik ben gelijk na het stoppen van de pil zwanger geworden, en ik had een echo met vijf weken (ik dacht acht) en nu, drie weken krijg ik er weer een, want dan ben ik waarschijnlijk echt acht weken zwanger! ik ben er nog helemaal verbaasd van!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct