Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ook wel een beetje jaloers

• Auteur

Een vriendinnetje van me wilde vijf maanden geleden niet zwanger worden, maar pas over een jaar of wat. Wij hadden toen net besloten om ervoor te gaan en regelmatig bracht ik haar op de hoogte van mijn perikelen/ hoop en teleurstellingen. Waarschijnlijk raakte ze daardoor zo enthousiast, dat ze drie maanden later ook besloot om ervoor te gaan. Geweldig natuurlijk, want niets lijkt mij leuker dan een zwangerschap tegelijkertijd delen met elkaar, maar…. wij zijn nu al een tijdje bezig en zij is na twee maanden al gelijk zwanger. Hartstikke leuk voor haar en haar mannetje, maar ik baal zo dat ik niet met zulk leuk nieuws kan komen en ben gewoon stik jaloers. Een goede weg om er mee om te gaan heb ik nog niet helemaal gevonden. Ik ben wel van plan om tegen haar te zeggen dat ik ervan baal dat ik nog niet zwanger ben en soms misschien wel een beetje jaloers kan reageren en daarnaast ga ik zeker met haar meegenieten en haar helpen met de voorbereidingen en vooral veel meeleven.
    Sorry voor dit jaloerse verhaal, maar ik moest het ergens een plekje geven….
    En menigmaal is al gebleken dat dit een hele goede plek is, met allemaal lieve mensen!

#2805206 Quote

Hoi anoniem,
    ik denk dat het erg goed van je is om met je vriendin te gaan praten zodat ze weet waarom je niet altijd even enthousiast reageert of even geïnteresseerd bent. Dan weet ze wat ze aan je heeft en hoeven er ook geen wroegingen te komen.
    Groetjes Ikje.

#2805207 Quote

hoi hoi,ik weet precies wat je voelt,ik ben ook al een tijdje bezig,en me schoonzus is gelijk zwanger geraakt,ik weet ook nog niet precies he ik er mee om moet gaan veel sucses en sterkte gr manuela

#2805208 Quote

Hoi,

Ik weet wat je bedoeld, mijn vriend en ik zijn vorig jaar juli begonnen. Nadat ik niet ong. werd ben ik na 4 maanden doorgestuurd naar het ziekenhuis. Nu gebruik ik clomit en ben ik meer dan een jaar verder. Ik heb de ene maand wel een eisprong en de andere maand weer niet. Erg vervelend. Als het goed is is het nu stabiel en regelmatig. We kunnen dus eindelijk echt beginnen. Als is de romantiek er al af.

Ander halve maand geleden toen ik net terug kwam van vakantie en weer met frisse zin er voor wou gaan hoorde ik dat mijn beste vriendin zwanger is. Ik raade het. Ze wist het net zelf 1 week. Zij was net een maand gestopt met de pil. Toen ik dit hoorde werden ik en mijn vriend zo jaloers dat we (stieken) hoopte dat het mis zou gaan. Gelukkig hebben we dit gevoel voor ons kunnen houden en was het ook echt maar even een gevoel. Ik vond deze gedachte zo rot dat ik besloten had om het haar te vertellen.

We hebben de hele avond zitten praten en ik ben erg opgelucht. Ten eerste omdat ik eindelijk mijn verhaal aan haar kwijt kon en ten tweede omdat ik mijn beste vriendin niet wil verliezen. Ik heb haar ook gezecht dat zij zich niet druk om mij moet maken en dat ik wil dat ze volop gaat genieten.

Onze tijd komt nog wel (hopelijk)

Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal, hopelijk wel, maar ik ben het op deze manier weer kwijt.

sterkte en praat met je vriendin

#2805209 Quote

Hoihoi,

Ook ik herken jouw gevoel helemaal. Wij zijn ook bijna een jaar bezig en mijn beste vriendinnetje was binnen no time zwanger! Ook kwamen zij het vertellen vlak nadat ik (waarschijnlijk) een miskraam heb gehad! Toen kwam het helemaal dubbel hard aan! Ook omdat als het bij ons goed was gegaan, we bijna tegelijkertijd uitgerekend zouden zijn! Wij zijn een dag nadat ze het kwamen vertellen samen naar hun toe gegaan en hebben onze situatie verteld! We hebben er heel open en eerlijk over gepraat! Ik heb ook tegen mijn vriendin gezegd dat ze niks mag achterhouden om ons te 'sparen'! Ik wil dat ze er gewoon over verteld. Het heeft even geduurd maar ik kan nu oprecht blij voor ze zijn en met ze meeleven! Soms is het nog best even slikken als ze iets komt vertellen over de baby, maar het gaat steeds beter!

En inderdaad, net wat Nicole zegt, onze tijd komt nog wel, laten we daar maar aan vasthouden!

Probeer er met haar over te praten want als dit ten koste van jullie vriendschap gaat zou dit heel erg zijn! Heb je daar straks verdriet van en dat komt het zwanger raken ook niet ten goede!!

Sterkte ermee!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct