Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

.

• Auteur
  • Annox
    Bijdrager

.

Zeeuwsmeisje
    Bijdrager
    #10381646 Quote

Je krijgt sowieso best een tijd uitkering via UWV, ook in je zwangerschap als je geen werk meer hebt. En ook tijdens je verlof.

Mijn zusje is nu 38 weken zwanger en gaar contract werd niet verlengd in augustus. Ze had ook een 0-uren/jaarcontract. Dus vanaf augustus zit ze thuis en krijgt ze een prima uitkering. Lekker lang verlof!

Ze heeft wel gesolliciteerd sinds ze thuis zit en heeft al een baan waar ze in april kan beginnen, als de baby 3.5 a 4 maanden oud is. Dus tis allemaal goed gekomen. Eigenlijk heeft het alleen maar voordelen voor haar. Lekker lang verlof, gewoon een prima uitkering en alweer zekerheid voor een nieuwe baan in april!

Corona is zó 123 nog niet over ben ik bang.. als je daarop wilt wachten.. en dan is t nog maar afwachten of de beloftes naar je man toe direct waar worden gemaakt… dat is toch ook niet zwart op wit gezet? Je weet t nooit zeker..

Ik zou het gewoon wagen, alles komt echt wel op zn pootjes terecht hoor als t zover is!

Annox
    Bijdrager
    #10381658 Quote

Jaa daar heb je ook zeker gelijk in, ik denk vaak vanuit het ergste scenario en dat is dan ook vaak mijn valkuil😅.

Mijn vriend heeft voor de Corona bij hetzelfde bedrijf gewerkt alleen hij is geswitcht van baan en toen weer terug gekomen (zou op contract) maar omdat de Corona net begon konden z when dat niet beide . Het staat niet zwart op wit maar het is wel zo goed als zeker dat hij daar gewoon weer op vast contract komt.

Maar is het niet zo met UWV dat je pas een uitkering krijgt als je ontslagen wordt of geen contract verlenging krijgt ? Ik heb contract verlening gekregen tot december 2021 … helaas.. 😅

Bedankt voor je reactie! Ben blij dat je er zo over denkt ik kan mijn/onze wens ook nauwelijks meer ‘negeren’. We willen er zo graag voor gaan.

GebruikerSN
    Bijdrager
    #10381675 Quote

Het is de moeite waard om het UWV eens te bellen en het scenario voor te leggen dat als je geen aangepast werk kunt doen of aangeboden krijgt, maar niet ontslagen wordt oid, of je dan een uitkering krijgt als je zelf om die reden zou stoppen. Dan weet je misschien nog iets beter waar je aan toe bent wat betreft je eigen baan. En wie weet biedt je werkgever je wel tijdelijk aangepast werk (weet natuurlijk niet of dat mogelijk is) en kun je gewoon blijven.

Annox
    Bijdrager
    #10381677 Quote

Bedankt voor je reactie!

Ik ga er morgen direct om onderzoek uit. 😊

Mama van Yara
    Bijdrager
    #10381683 Quote

Hoi Annox! 

Ja, ik snap je overwegingen! Het is goed om soms nuchter/praktisch na te denken, maar aan de andere kant; als ik je verhaal zo lees, zou ik er wat jullie betreft gewoon voor gaan. Het gaat echt wel goedkomen hoor! Ik vind persoonlijk niet dat je in deze situatie iets doms doet als je zwanger wordt. Lekker je hart volgen! Anders is er altijd wel iets waardoor het niet handig is/twijfels geeft etc. 

Bovendien; als je al een kindje hebt en er dus al heel veel babyspullen in huis zijn, is een tweede kindje ook echt niet zo duur. En heel veel spullen kan je goedkoop via marktplaats oid vinden mocht je nog iets nodig hebben. Het klinkt alsof, als er een tweede kindje komt, deze heel veel liefde bij jullie gaat krijgen en dat is wat ze in eerste instantie nodig hebben. 

Succes met de knoop doorhakken!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Zeeuwsmeisje
    Bijdrager
    #10381685 Quote

Da’s ook zeker zo, ik heb voor mn 2e kindje amper nog iets bijgekocht. Nu heb ik 2 dochters,wat het ook wel makkelijker maakt natuurlijk. Maar de jongste draagt alle kleding, slaapzakken en dekens etc af van de oudste, en ze loopt er gewoon keurig bij hoor 🙂 Ik koop amper nieuwe dingen voor haar, een 2e kindje is zoooooo goedkoop haha! 

Nu hebben we ook maar een klein huis en delen ze een slaapkamer en dus ook de commode/kledingkast etc. Dat gaat prima. Ik mis nooit een 2e commode of kledingkast!

Annox
    Bijdrager
    #10381687 Quote

@gebruiker
    Wat een lief bericht !!
    Een tweede is zo gewenste dus hij of zij gaat zeker veel liefde krijgen bij ons als ik nog een keer zwanger mag worden.
    En je hebt zeker gelijk, als ik straks een baan heb waar ik wel zwanger kan worden zal ik het vast uitstellen omdat ik er dan net werk en ga zo maar door het goede moment is er inderdaad niet.
    Ik begin toch wel echt vrolijk te worden van jullie lieve en toch realistische berichtjes. Net of had ik dat even nodig 😌

@zeeuwsmeisje
    Ja, ik heb ook bijna alles (op kleding na) op zolder staan voor ons tweede wondertje. Geloof ook meteen dat dat een stuk goedkoper is alleen wil ik me kind (zoals elke moeder) alles bieden en dat het niks te kort zal komen daarom ben ik bang dat als ik naar m’n hart luister ik misschien een fout ga maken omdat ik dan misschien beter had kunnen wachten.. maar al bij al wat je ook al eerder zei de situatie kan zo veranderen. Ik moet eerst nog zien zwanger te worden en daarna duurt het nog 9 maand.

#10381706 Quote

Hoe lang werk je er al? Na een jaar moet je een aanbod krijgen van het gemiddeld aantal uren over 12 maanden. Dat geeft je misschien meer zekerheid. Bij 13 weken heb je bij ziekte al recht op het gemiddeld aantal uur( ook als je werk te zwaar is in een zwangerschap) doorbetaling. 

als het een grote wens is gewoon doen! 

je weet nooit wat de toekomst brengt 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct