Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

.

• Auteur

.

#10399907 Quote

Halbert 😜 Maar ik snap dat combineren nooit zo: er komt altijd iets vreemds gekunstelds uit. Waarom niet gewoon een derde naam erbij en beide namen helemaal gebruiken?

Duifje
    Bijdrager
    #10399908 Quote

Wij hebben onze dochter ook 2 namen erbij gegeven. Zodat ze vernoemd is naar beide oma’s. Ze vonden het een hele eer.

#10399934 Quote

Hidde Alan

Alain hero

Alan Hunter

Alano Hein

Hessel Alain

Zeeuwsmeisje
    Bijdrager
    #10399939 Quote

Ik heb mijn beide dochters ook vernoemd naar de oma’s, maar idd.. als je 2 namen gaat combineren dan komt er altijd iets raars uit en eerlijk gezegd zie ik in de namen bij bovenstaande reactie ook echt niet meer de namen van de opa’s terug…
    De enige echt duidelijke optie is idd Bert 😉

Gewoon beide gebruiken of één van de twee..

Mijn oudste dochter is vernoemd naar mijn moeder. Mijn moeder heet Elizabeth, mijn dochter Emmelie Elizabeth.

Mijn tweede dochter is vernoemd naar mijn schoonmoeder. Mijn schoonmoeder heet Crina, mijn dochter Laurie Catherina.

Dus dat zijn 2 duidelijke vernoemingen naar 2 oma’s. En nog mooie vernoemingen ook.

We hebben bewust de namen niet direct allebei aan dochter 1 gegeven, Want als er ooit een tweede zou komen, hadden we voor haar geen naam meer. Was er nooit een tweede dochter gekomen, dan was mijn schoonmoeder gewoon niet vernoemd.

Als we ooit nog een zoon krijgen, wordt deze vernoemd naar mijn schoonvader en een eventuele tweede zoon naar mijn vader.

#10399940 Quote

Tja lastig! Bert is natuurlijk wel de meest logische keuze. Omdat we ook geen goede tweede naam konden verzinnen met de opa’s hebben we het vernoemen achterwegen gelaten. Maar achteraf gebruik je die tweede naam nooit eigenlijk, dus zou je het prima Bert of Bart kunnen gebruiken. Of iets van Barry ofzo?

Lees ook: Zwanger, en nu?

Famkeh
    Bijdrager
    #10399961 Quote

Mijn eerste gedacht was Huub, maar is wellicht wat ver gezocht.

Evt Tjibbe, Thiebe, Brent

Novembermom
    Bijdrager
    #10399962 Quote

Halle?

#10400056 Quote

Beide namen zou ik niet zo snel doen in deze situatie, denk ik. Vind het erg op elkaar lijken 🙃 Wij hebben de ‘klassiekere’ versies van de namen van mijn (schoon)ouders gebruikt. Mijn dochter is vernoemd naar Ellen en Marijke (=geworden Eleonore Maria) en mijn zoon naar Aat en Marc (=geworden Adrianus Marcus).

Misschien kan je zoiets ook doen? Ik weet niet of je van klassieke namen houdt, maar als je uitgaat van Bert of Bart, kom je uit bij deze namen;
    Bartholomeus
    Bertrand
    Hubertus
    Gijsbert

Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct