Afhankelijk van de aard van het contact dat ze gehad hebben horen ze ofwel in quarantaine ofwel een test te doen bij de GGD (die zijn toch echt een stukje betrouwbaarder dan zelftesten). Ik weet niet wanneer het contact precies is geweest en wat hun vaccinatiestatus is, maar ik zou het even uitzoeken en op z’n minst eisen dat ze zich bij de GGD laten testen met een PCR test, en zo niet, dan blijven ze maar lekker thuis. Maar ik zou het ook niet vreemd vinden om het contact even helemaal te vermijden. Ook een milde infectie kan nare gevolgen hebben nu (hopelijk beschermd je vaccinatie daartegen, maar dat is nog niet zeker) dus dat zou ik echt proberen te vermijden.
Voor ons vielen vorig jaar de feestdagen ook in het water. Mijn man kreeg op 5 december een positieve corona test terug en deed er 10 dagen over om van z’n klachten af te komen, en toen testten ze kleine kinderen nog niet dus zat ons zoontje ook nog tot minstens 25 december in quarantaine (en wij dus indirect ook). Het was balen, maar dat hebben we ook gewoon overleefd. 😉 We zijn toen overigens 27 december nog wel langs gegaan bij opa en oma om alsnog kerst te vieren. Gezelligheid kan later ook nog wel. 😉