Wat dapper van jullie beiden om te kunnen zien dat je nog veel te verwerken hebt om betere ouders te worden. Dat alleen is al heel mooi.
Ondanks dat wij geen van beide deze issues hebben (genoeg andere, ieder huisje z’n kruisje), merk ik aan mijn man wel dat hij het lastig vindt om te bedenken wat en hoe hij dingen moet doen. Ik geef ook nog eens bv, dus hij heeft vaak het idee (gehad) dat alleen ik onze kinderen kan troosten, naar bed kan brengen etc. Wat ons onbewust geholpen heeft, is om zo af en toe dingen samen te doen. Voor de ‘gezelligheid’ samen onze dochter in bad doen of naar bed brengen. Hij nam dingen van mij over en kreeg meer zelfvertrouwen. Wat ook hielp, is dat ik wat vaker m’n mond hield. Want ja, we weten het altijd beter, maar daar hebben die mannen dan weer niks aan;) Succeservarjnven zijn het allerbelangrijkst.
Je zou aan je vriend kunnen vragen hoe je hem op zo’n moment kunt helpen, wat hij nodig heeft.
Heel veel sterkte, succes en liefde gewenst! Met deze insteek komen jullie er echt wel!