Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoe noemen geslachtsorgaan meisje?

• Auteur

Hoi hoi,

Ik heb dat probleem niet want ik heb 2 zoontjes  maar mijn moeder noemde het vroeger bij ons een piep. Misschien ook een idee.

Groetjes,
    Nanda

#3827011 Quote

Hoi,

Bij ons heet het een plasser(tje) voor een meisje. Ik vind spleetje of doosje niet kunnen.
    En  de piemel is bij ons afgekort tot piem. Klinkt wat kinderlijker.
    Ze weten trouwens wel de juiste benaming (vagina en penis).

Groetjes,
    Monique

#3827007 Quote

Wij zeiden vroeger thuis plasbillen (net zoiets als plasbips) en dat zeggen mijn nichtjes van 4 en 7 nu ook. Vind het wel een net woord. Voor meisjes is het inderdaad lastiger dan voor jongetjes. Bij onze zoon is het dus makkelijk!

#3827006 Quote

Ik hoor eigenlijk op het zomer 2006 forum maar wij hadden daar dus ook dit onderwerp en er kwamen de gekste dingen naar voren, heb er echt om in een deuk gelegen.
    Fluitje, mutsje .. de gekste dingen.
    Wij noemen het bij een jongen een plasser. Ik vind piemel al TE (erg he)
    en bij een meisje een plasbips of evt een spleetje kan ook nog vind ik.
    Moest ook wel lachen om de mama die haar piemel nog in de winkel heeft liggen haha.

Groetjes Kirsten mv Tyche

#3827004 Quote

hier hebben jongens een plèr, da's indonesisch voor piemel en meisjes hebben die niet, maar kunnen wel plassen, dat vindt onze kleine man van 3,5 voorlopig wetenschap genoeg.

#3827003 Quote

Hier noemen we het 'plasser'.

#3827002 Quote

Hier is het "jongensplasser" ook wel "piemel" en "meisjesplasser" kortweg "plasser".
    Dekt voor mij voorlopig genoeg lading. Een paar maanden terug zat ik in bad met mijn zoontje van toen net twee. " Mama, jouw piemel is weg!" "Nee hoor lieverd, ik heb geen piemel, dat hebben meisjes niet." "Oh. Is die nog in de winkel dan?" Ach ja…

Groetjes Dionne

#3827001 Quote

Hier in huis (bij mijn dochter van 2,5  gebruiken we het woord 'voorbibs' . Ik weet niet of we daar de komende 5 jaar mee vooruit kunnen maar voorlopig vind ik het wel een mooi woord. Het lijkt immers ook op een soort billen aan de voorkant?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct