Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1058888 Uitkokensteriliseren Tot Wanneer En Hoe Vaak

• Auteur

Ik was benieuwd tot wanneer jullie nog regelmatig flessen/spenen uitkoken/steriliseren en hoe vaak. Ik heb er nog nooit iets over gelezen.

Nienke is nu 4,5 mnd en we koken de flessen om de dag uit in de magnetronsterilisator. Eigenlijk wil ik na 6 mnd overgaan op 1x per week en iedere dag even afwassen. Zou dat kunnen/'mogen'?

Hoe doen jullie dat?

#3837994 Quote

hallo

ik doe dat ook maar 1 keer in de week
    Groetjes Monique

#3837997 Quote

doe ze meestal even in de vaatwasser en kook om de 2 dagen uit
    gr marijke(wesley 4,5 maand en melissa bijna 3

#3838004 Quote

Oké dan ben ik wat overdreven misschien maar kook ze bijna iedere dag uit!!!

Maar ja zo zie je maar iedereen doet het anders maar goed je moet een middenweg zien te vinden hé, haha!!!

Succes ermee!!!

Liefs Sandy

#3838005 Quote

nooit

#3838011 Quote

ik kook ze ook nog bijna elke dag uit (af en toe sla ik een dagje over maar dat gebeurt niet vaak). senna is nu 5,5 maand. volgens mij is het niet meer nodig om het zo vaak te doen.

liefs marijke

#3838017 Quote

ik deed het na  een maand  nog maar 1 keer per week (uitkoken) en na 3 maanden eens in de 3 weken ofzo.verder 3/4 keer per week in de vaatwasser en nu al een tijdje alleen in de vaatwasser.na gebruik omspoelen met heet water en in de koelkast.
    groetjes karin

#3838062 Quote

1 x in de week,ik vergeet het steeds.
    Eigenlijk wil ik het elke dag doen… Hmm daar ga ik maar eens aan werken.
    Dat komt eigenlijk om dat ik alleen maar een speen heb om uit te koken.
    Ik geef volledig bv.

#3838423 Quote

Heb het een keer gedaan met van die plastic sleutels, gekregen van een vriendin en zagen er niet zo schoon uit, haar dochtertje had er veel mee gespeeld, die heb ik wel even in het kokend water gehad, ging goed….verder doe ik het nooit. Flessen doe ik iedere dag even in de sterilisator….zit in het dagelijks ritme zeg maar.

Groetjes Monique

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen