Ik weet dat niet iedereen hier er fan van is, maar bij ons gaat het ook volgens het boek. Telkens als ik denk, he, wat heeft-ie toch? Pak het boek en zie dat hij inderdaad weer een sprongetje maakt. "Vanaf week 23 wordt je kindje weer hangerig, wil terug naar mama." En echt, Christian is nu weer een dikke week aan het spoken, weer bezig met het sprongetje (26 weken). Zijn gedrag is voor mij al echt herkenbaar!
Het vorige sprongetje (19 weken) was bij ons ook echt 6 weken lang (zoals aangegeven in het boek), van week 14 tot week 20 uit zijn doen. En opeens weer het zonnetje in huis, in 1 ruk doorslapen 's nachts, geen eindeloos gejengel meer voor het slapen gaan, geen in slaap wiegen van krijsend kind meer, niet iedere 5 minuten zijn geroep dat hij weer wat wil, heerlijk! En inderdaad, sinds die tijd heb ik ook echt meer contact met hem. Hij lacht, gilt, brabbelt, ontdekt me met zijn handjes (zit continue aan me) en vindt het heerlijk als je echt MET hem speelt, hoe wilder/sneller hoe liever!
Wij hebben (volgens het boek) nog 3 moeizame weken voor de boeg, maar de eerste nieuwe vaardigheid is al weer gesignaleerd. Mijn mannetje draaide vandaag voor het eerst van rug naar buik! Dan vind ik het opeens zo erg niet meer dat hij me vannacht 3 keer heeft wakker gemaakt voor zijn speentje!
Veel succes!
groetjes, Karin