Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1058914 Voor De Dames Met Een Oei Ik Groei Boekje

• Auteur

Tessa is nu bijna 16 weken (a.s. maandag). Ze is veeeeeeeeeel meer wakker als normaal, huilt meer, brabbelt meer, kwijlt meer (zijn geen witte puntjes te zien dus vlgs mijgeen tandjes), draait zich op haar zij/ bijna buik maar dr armpje zit nog "in de weg".
    Zit er nu een sprongetje aan te komen en zo ja wat houd ie in?
    Ps: ik heb zo'n boek besteld maar komt volgende week pas binnen…
    Alvast bedankt
    Groetjes Carla

#3838242 Quote

Hoi!
    Inderdaad een sprongetje. Hier gaat de ontwikkeling echt volgens "het boek". Ik gebruik het als een soort bijsluiter bij mijn kinderen. Als ik twijfel, kijk ik even in het boek en denk ik "oh, het is maar een sprongetje". Je geeft al goed aan wat dit sprongetje inhoudt. Ons viel op, dat ze meer contact maakten na ongeveer week 19 (bij beide kids!). Duurde bij beide lang deze sprong….
    Groetjes, Ingrid

#3838314 Quote

Ik weet dat niet iedereen hier er fan van is, maar bij ons gaat het ook volgens het boek. Telkens als ik denk, he, wat heeft-ie toch? Pak het boek en zie dat hij inderdaad weer een sprongetje maakt. "Vanaf week 23 wordt je kindje weer hangerig, wil terug naar mama." En echt, Christian is nu weer een dikke week aan het spoken, weer bezig met het sprongetje (26 weken). Zijn gedrag is voor mij al echt herkenbaar!
    Het vorige sprongetje (19 weken) was bij ons ook echt 6 weken lang (zoals aangegeven in het boek), van week 14 tot week 20 uit zijn doen. En opeens weer het zonnetje in huis, in 1 ruk doorslapen 's nachts, geen eindeloos gejengel meer voor het slapen gaan, geen in slaap wiegen van krijsend kind meer, niet iedere 5 minuten zijn geroep dat hij weer wat wil, heerlijk! En inderdaad, sinds die tijd heb ik ook echt meer contact met hem. Hij lacht, gilt, brabbelt, ontdekt me met zijn handjes (zit continue aan me) en vindt het heerlijk als je echt MET hem speelt, hoe wilder/sneller hoe liever!

Wij hebben (volgens het boek) nog 3 moeizame weken voor de boeg, maar de eerste nieuwe vaardigheid is al weer gesignaleerd. Mijn mannetje draaide vandaag voor het eerst van rug naar buik! Dan vind ik het opeens zo erg niet meer dat hij me vannacht 3 keer heeft wakker gemaakt voor zijn speentje!

Veel succes!

groetjes, Karin

#3838330 Quote

UP!!

#3838396 Quote

De winkel belde vanmiddag dat t binnen was en heb t meteen opgehaald. Bedankt dames voor de snelle reactie!
    liefs Carla

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen