Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1058948 Mn Man Wil Jullie Ff Opruien

• Auteur

…en vraagt hoe jullie denken over een corrigerende tik.

niet dat boas klappen krijgt hoor.ik ben hier erg op tegen.zelfs mn dieren raak ik met geen vinger aan.mijn honden zijn erg gehoorzaam en hebben genoeg aan woorden.m man heeft weleens de neiging om te foeteren,maar dan luisteren ze zeker niet,want tuuter-de-tuut en mopperdemopper begrijpen ze niet en nee,blijf af,of doe eens dit of dat begrijpen ze uitstekend.ze plassen zelfs op commando.ik ben er dus van overtuigd dat alles met woorden te doen is.mijn man heeft een iets andere opvoeding meegekregen,maar ik denk niet dat hij boas ooit zal slaan.maar het komt wel eens ter sprake.ook bij mn schoonouders,als opa weer eens zegt:werken zal hij.en :ik zal hem vast weleens een draai om die kleine eurkes geven.nou.ik dacht t niet!
    ben ik erg naief als ik denk dat iedereen hier er zo over denkt als ik?

#3838459 Quote

ik kan me bijna niet voorstellen dat we hier een vette discussie over gaan krijgen,…omdat ik (wellicht ook naief) denk dat iedereen tegenwoordig corrigerende tikken volstrekt onnodige en fout en achterhaald en stom etc vindt. Ik in iedergeval wel.

#3838462 Quote

dankjewel jannetje.hier heeft mn man niet van terug

#3838469 Quote

ben benieuwd of er vanavond nog meer reacties komen van mensen die er toch anders over denken. vooralsnog blijft het stil….

#3838685 Quote

Hier nog een moeder die niet mee doet aan de corrigerende tik hoor.
    Ik zou niet weten wanneer ik die uit moet delen. Net als mijn stem verheffen. Ik geloof ook niet dat het veel zin heeft om dat te doen. Mijn oudste is nu 9 en anders moet je eens opletten hoe die juffen op school dat doen.
    Die praten juist heel zachtjes en alles luistert.

groetjes irene

#3838710 Quote

ik ook niet,

ik werk al 3 1/2 jaar op een bso en kdv en heb in al die tijd nog nooit een kindje een tik gegeven, dan kun je zeggen dat lijkt me wel logishch dat zijn jou kinderen niet en mag dus ook niet, maar als ik het daar niet hoef toe te passen moet ik het thuis ook zonder kunnen.

#3838726 Quote

Ook hier zitten we helemaal op 1 lijn wat dat betreft. Wij zullen Yanick nooit of te nimmer een tik geven. We hebben zelfs onze katten zo kunnen opvoeden dat we ze nooit een tik hoeven te geven. Alleen met onze stem krijgen we het voor elkaar dat ze met hun snufferd uit een glas melk blijven.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen