Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Daan is te licht

• Auteur

Hallo allemaal,

Donderdag naar het CB geweest en Daan is te licht ten opzichte van zijn lengte. Zijn gewicht neemt te weinig toe, maar wat kan ik daar nou aan doen. Daan is af en toe net een hol vat waar je eten in kunt blijven stoppen.

Zijn eetschema:
    boterham met halfvolle melk en fruit
    fruit en koekje met ranja
    boterham met halfvolle melk en fruit
    koekje met ranja
    warme maaltijd met een groot toetje
    halfvolle melk

Of ik maar weer over wilde gaan naar de opvolgmelk, want dat zou bij zijn gewicht toch echt beter zijn.
    Nu heeft dat echter geen nut, want als Daan geen zin heeft in zijn melk dan weigert hij gewoon de fles en drinkt er niets uit.

Gelukkig is Daan mijn 2e kindje en weet ik de nukken van het CB wel zo ongeveer en heb alles gewoon naast me neer gelegd. Daan is gewoon een levendig mannetje dat alle energie nodig heeft de hele dag.

Moest dit gewoon even kwijt.

gr Saskia

#3880898 Quote

Hoi hoi,

Nou zo te zien krijgt ie genoeg binnen hoor! En ja die curve……..daar kijk ik ook n iet al teveel naar hoor!!

Meid als ie lekker in zijn velletje zit en verder nergens last van heeft, GOED TOCH!!

En nee Rik wil ook absollutgeen opvolgemelk meer, dat tuft ie echt gewoon uit!

X Saskia
    mv Rik 04-07-07

#3880902 Quote

Hallo,

Hier in Canada denken ze iets anders dan in NL en adviseren ze volle melk aan babies (3,25% vet), onze dochter Alice is ook niet aan de dikke kant dus vind ik dat best en krijgt ze dat, misschien ook een idee voor jou? ipv de halfvolle melk?
    Weet trouwens helemaal niet wat vet percentage vet er in NL in halfvolle of in volle melk zit……..

Groetjes akk

#3880928 Quote

Volle melk wordt hier afgeraden ivm te hoog vetpercentage.
    Dit heb ik ook nooit in huis, dus niet echt praktisch.

maar zolang Daan gewoon gezellig is en goed eet maak ik me niet echt zorgen.

gr Saskia

#3880950 Quote

Hoi Saskia,

Bij het CB letten ze natuurlijk gewoon op. Is natuurlijk goed, maar het ene kindje is gewoon dunner/dikker dan het andere kindje.
    En zolang hij vrolijk is en goed eet, is er niks aan de hand.

groetjes Mariska

#3881126 Quote

Hoi,

Hier een ander verhaal van ons CB (kan dus gelukkig ook anders). Onze dochter  zit  met haar  lengte bovenin de curve en gewicht in het midden, is dus (te) lang in verhouding met haar gewicht. Eet verder ook goed, vergelijkbaar met  jouw zoontje. Reaktie van ons CB, "ach die curve's , daar moet je de eerste 3 jaar eigenlijk niet eens zo naar kijken en al helemaal niet zo zwaar aan tillen, als ze het verder goed doen, lekker eten, goed in  hun vel zitten,  etc. is het prima, na het 3e jaar kun je pas uit zo'n curve echt wat uit opmaken. Zou er dus niet zo zwaar aan tillen, je zoontje eet lekker en voelt zich prima, wat wil je nog meer! Houden zo.

groetjes,
    xx Roos xx

#3881156 Quote

Go Saskia!!!!!!!!

Volg je gevoel. Blijf naar Daan kijken en laat het CB het heen en weer krijgen!

Groetjes, Karin
    (ook mama van een twee kindjes en grote fan van het CB –> NOT!!!!)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct