Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Fles of brood????? HELP

• Auteur

Hallo dames.

De titel zegt het eigenlijk al wel. Ik weet niet zo goed wat ik Lune (2 mei 2007) 's ochtends moet geven. Geven jullie al brood? Lune krijgt nog de fles 's ochtends (melk met een beetje bambix erin). Alleen is deze de laatste dagen binnen 4 seconden op. Ik heb het idee dat ik beter brood kan geven, maar krijgt ze dan wel genoeg melk binnen? Ze krijgt namelijk alleen nog maar 's ochtends een fles. Haar schema:
    – 07.00-07.30 fles.
    – 09.30-10.00 fruit.
    – 11.00-11.30 brood en een bekertje yogidrank
    – 14.00-14.30 iets lekkers in de vorm van een ontbijtkoekje of een rijstewafel of rozijntjes.
    – 16.45-17.00 warm eten en een toetje.
    – 18.00 wat drinken met een klein koekje.
    Om half 7 naar boven in badje, tandjes poetsen, verhaaltje voorlezen en iedereen weltrusten wensen en lekker slapen.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen?

Groetjes Jolien

#3880964 Quote

hallo,
    ze moeten ong 300 ml melkproducten binnen krijgen. daar valt dus die yogidrank en het toetje ook onder.
    mijn dochter krijgt smorgens de pap opgelepeld want het is te dik om het uit de fles te drinken. dan zit er dus meer bambix doorheen en dt vult meer. maar brood kan ook hoor.
    groetejs

#3880966 Quote

Misschien kun je echte pap maken,die je dan met een lepel voert.
    En anders een broodje met een beker melk.

Joyce eet nog steeds elke morgen pap en mijn 2 oudere zoons eten 's morgens cornflakes met melk,maar daar kiezen ze zelf voor.Anders krijgen ze ook brood met melk.

Groetjes Jessica

#3881025 Quote

Hier eet de uk   (augustus 2007) 's morgens ook boterhammen. Ik geef hem wel altijd een bekertje met 180 cc melk erbij. Hij drinkt dit uit een gewone 'grote mensen' beker.
    Zijn schema is als volgt:

9.00           2 boterhammen met een bekertje opvolgmelk
    12.00       fruit met een beker sap
    15.00       2 boterhammen met een bekertje opvolgmelk
    18.00       warme maaltijd met danoontje en sap

Zo krijgt hij toch zijn 300 cc melk binnen maar hij eet ook zijn boterhammetjes waardoor hij een verzadigd gevoel heeft. Boterhammen eten is ook beter dan drinken uit een fles omdat dan de spieren in de mond getraind worden die ze later nodig gaan hebben met praten.

Groetjes!

#3881125 Quote

Hoi,

Ben nu zelf ook aan het proberen om 's ochtends een boterham te doen ipv melk, schema ziet er dan als volgt uit:

– 7.00 boterham evt met half flesje melk
    – 10.00 fruithap met sap
    – 12.00 boterham met  melk
    – 15.00 koekje met sap
    – 18.00 warm eten evt. met sap + toetje
    – 19.30  halve fles melk

groetjes,
    xx Roos xx

#3881669 Quote

hoi hoi,

ik heb  bijna hetzelfde schema als roos:

– 8.00 Pap fles (200cc)
    – 10.30 fruithap met sap
    – 12.00 boterham met  melk(100cc)
    – 15.00 koekje met sap
    – 18.00 warm eten evt. met sap + toetje
    – 19.30  Pap fles (200cc)

ik ben alleen nog van plan binnenkort toch sochtends brood tegaan geven, maar Mart slaapt nu nog heel veel : van 9.00 tot 10.30
                                                                                       12.30 tot 14.00/15.00
                                                                                       16.30 tot 17.30
    ik probeer nu de laatste slaap er af tekrijgen, en hij slaapt nu ook soms tot 15.00 smiddags dus laat ik zijn laatste slaapje eraf
    Mart krijgt best veel melk, en eten, hij heeft dit nodig, en geeft ook best duidelijk aan dat ie trek heeft, hij is niet tezwaar voor zijn gewicht, het is een lekker gezond ventje

groetjesss!!

#3881671 Quote

ons schema:

8:00: 2 boterhametjes met diksap + fruit

10:00: naar bed met fles melk 170cc

13:30 boterham met sap

17:00 avondeten

19:00 naar bed met fles melk 170 cc

en tussen door krijg ze vaak krentjes of koekje en hier staat altijd wel een beker gevuld met sap op tafel zodat ze kan pakken waneer ze wil

groetjes jessica mama van djesslyn 11-06-07

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct