Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

eetschema

• Auteur

hoi
    heb ff een vraagje.
    wat voor eetschema hebben jullie kindjes?of wat eten ze.ben nog wat aan het zoeken hoe en wat.anouk krijgt namelijk nog 3 flessen,had laatst de middagfles eraf maar toen werd ze steeds snachts wakker.honger?????had er wel een extra broodje voor in de plaats gedaan.wil nu eigenlijk ook wel gewone melk gaan proberen.bijv.smorgens melk met brinta,smiddags brood met wat gewone melk,en dan savonds nog een fles????
    hoe doen jullie dit??

groetjes petra

#3880998 Quote

Hoi

Hier is Feline haar schema: < net 1 jaar, 20 juni >

8.00     Broodje met boter en 120 cc friso 2 melk

11.00   Rijstewafel, eierkoek, ontbijtkoekje of iets dergelijks en sap

12.30   Broodje smeerkaas/worst met 120 cc friso groeimelk < probeer wel gewone melk, maar vies!!>

16.00   Stukjes fruit + sap

17.30   Potje groente < of met de pot mee > en een danoontje of appelmoesje

19.00   120 cc friso 2 melk met 1 schepje rijstebloem

Dat is wat ze op een dag eet. Ze is nu 77,5 cm en weegt bijna 8800 gram. Ze zit met haar gewicht wel onder de middenlijn, dus ik ga haar nu maar iets meer brood aanbieden tussen de middag. Misschien nog een halfje erbij als ze wilt.

Succes, groetjes Kirsten

#3880999 Quote

Marissa ia wel pas 9 maanden dus ik weet niet of je er iets aan hebt, maar dit is haar schema:

10.30 200cc pap
    11.30 fruit
    14.00 brood met 100cc melk
    15.30 koekje met roosvicee
    18.00 warm eten met danoontje
    21.30 250cc pap

#3881000 Quote

hoi
    ik zie dat feline ook nog   3 melkmomenten heeft,ik zou dan smorgens pap geven(net als nu)en dan smiddags wat minder melk bij haar brood.geeft nu gewoon nog 200cc opvolgmelk,en dan probeer ik langzaam aan gewone melk.en dan savonds voor het slapen ook nog wat melk,ze zal denk ik zelf wel aangeven wanneer ze de fles niet meer wil.

groetjes petra

#3881053 Quote

Hoi

Idd heeft Feline ook nog 3 melkmomenten op een dag. Alleen dan niet 200 cc maar 120 cc met 4 schepjes.

Tussen de middag drinkt ze nu uit een tuitbeker de Friso peutermelk < vanaf 1 jaar > maar dit wil ik dan gaan vervangen voor gewone melk. Alleen wilt mevrouw dit niet. Ze spuugt het uit. Nu ga ik eerdaags maar proberen half om half te doen, en dan langzaam afbouwen.

Over 2 weken gaan we naar Frankrijk en dan neem ik gewoon de opvolgmelk nog mee. Dat is vertrouwd, en lijkt me een veilig idee.  Daarna wil ik er eigenlijk mee gaan stoppen en alles vervangen door gewone melk < mag nu ze 1 jaar is..>

Het blijft een beetje zoeken he?

Groetjes Kirsten

#3881055 Quote

Hoi hoi,

Ben vorige week begonnen met gewone melk tussen de middag in een gewone beker…. Melk vindt ze wel lekker maar de beker is nog wel een gedoetje.. Daarnaast krijgt ze 2 boterhammen met telkens wat anders op brood (nog geen zoetewaren).

Sinds 2 dagen krijgt ze nu ook 's ochtends gewone melk met een beetje bambix, dat gaat er goed in!!

Tussendoor fruit en soepstengels… Ze krijgt overdag 1 tuitbeker met diksap, voor de rest vul ik de tuitbeker met thee of water..

's avonds (rond half 6) eet ze nu (ook sinds een paar dagen) volledig met de pot mee, toetje yoghurt.

En om half 8 de laatste fles 150cc opvolgmelk (friso2).

Jennifer wordt over 3 weekje 1 jaar!!!!

Wat maar gaat het snel he!!! Vind het allemaal maar spannend hoor… Maar ze doet het zo goed! Ben helemaal trots op haar!

gr. Ilone

#3881060 Quote

hoi hoi
    Vera's (14-6-7)  schema ziet er als volgt uit:

180 ml groeimelk (kv3) gezellig bij ons in bed

1/2-1 boterham met beleg

tussendoortje: fruit is ze gek op

tuitbeker met roosvicee

1 boterham + 180 ml groeimelk

tussendoortje: soepstengel, komkommer, koekje, rijstwafel + roosvicee

met de pot mee eten, tenzij het te gekruid of te vet is dan krijgt ze een potje

toetje dat wat wij ook eten

*vera krijgt van mij 2 bekers met roosvicee, wil ze meer krijgt ze water.
    * vrijdag begint mijn vakantie en dan wil ik langzaam gaan afbouwen met de opgroeimelk en beginnen met gewone melk uit een beker. Zal een mooi spul worden.

groetjes daan

#3881064 Quote

Hoi allemaal,
    Dit het schema van Lizanne (13 mnd)

07:30   1 boterham + tuitbekertje halfvolle melk (gewone)
    10:00     thee + fruithap
    12:30     2 boterhammen + tuitbekertje halfvolle melk
    15:30     rosvice of diksap + rijstewafeltje of liga
    18:15     met de pot mee +   yoghurt of danoontje
    19:30   100 cc  groeimelk  van Bonbebe nr 3

Als ze tussendoor nog meer wil drinken dan krijgt ze meestal water of thee

Groetjes Colette

#3881070 Quote

hoi.bedankt voor jullie reacties,hier kan ik wel wat mee.heb vanmorgen anouk pap gegeven met gewone melk,en vanmiddag bij de boterham ook een flesje gewone melk(eerst aan de smaak wennen en dan maar in tuit of beker),en dan vanavond voor het slapen nog maar wat opvolgmelk tot het pak leeg is.tis even uitzoeken met het drinken enz…
    gr petra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct