Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

@ Inge Flausmaus

• Auteur

Hoi Inge,

Om te beginnen, alvast gefeliciteerd met Mette. Morgen is de grote dag als ik het goed heb gezien.
    Hoe is het met jou? Last van zwangerschapskwalen?

Ik zou voor jou in Italië kijken naar de verkrijgbaarheid van bepaalde produkten.
    Je vroeg naar brood. Italianen eten allemaal harde broodjes, maar er er is ook een soort 'tostibrood' te krijgen. De sneetjes zijn wat kleiner en dikker en blijven weken goed. Bas vond het aardig goed te eten, alleen moesten we er wat dikker beleg op doen.
    Beleg was een groter probleem. Gelukkig had ik stroop meegenomen uit nederland, want behalve jam hebben ze alleen Nutella voor op brood (wat smeerbaar is dan) en daar vind ik Bas nog veel te jong voor. Ik had van die kuipjes leverpastei meegenomen (kunnen als ze dicht zijn buiten de koelkast bewaard worden), waren ook erg handig.

Potjes zijn er niet zo veel. Bas eet tegenwoordig bijna helemaal met de pot mee (ook als we gingen uiteten), maar af en toe een potjes is toch wel handig. Potjes verkopen zo vooral bij de apotheek en de grotere supermarkten, maar de keuze is dus zeer beperkt. Fruit is er helemaal niet in potjes.

Verder heb ik gekeken naar Soja produkten. Ik ben in één winkel een keer soja melk tegen gekomen, maar nergens iets van 'toetjes' of boter enzo. Zelfs niet in een natuurwinkel.

Wat er prima te verkrijgen is zijn soepstengels en rijstewafels (wel grote) en kinderkoekjes (al weet ik van die laatste niet of ze wel koemelk vrij zijn).

Wat ons zo opviel in Italië, is dat kinderen overal zo welkom zijn. Restaurants, musea, winkels…. Overal zijn ze welkom. Bij de meeste restaurants hadden ze van die kindestoelen die je aan de tafel kan hangen. Super!
    Bas viel erg op met zijn blonde lokken en blauwe ogen. Als we een euro hadden gehad voor iedere Italiaanse vrouw die hem deze vakantie over zijn bolletje heeft geaaid, dan hadden we de vakantie er bijna uit gehad !

Tot slot nog even iets anders.
    Mijn zus heeft coeliakie (een volledige gluten intolerantie). Als wij vroeger op vakantie gingen, dan zorgden mijn ouders voor een dieetlijst in de taal van het land waar we naartoe gingen. Die konden ze toen aanvragen bij de patientenvereninging. Die lijst lieten ze dan lezen in restaurants.
    Voor mijn zus was brood een groot probleem. Mijn ouders belde dan van te voren naar ons vakantie adres. Ze vroegen of er ergens een diepvries beschikbaar was, waar ze brood in konden doen voor haar. Meestal lukte dat wel (Ooit lagen ze naast de ijsjes van de plaatstelijke snackbar). Als jij het nu met bepaalde dingen niet vertrouwd, dan zou jij dat ook kunnen regelen bijvoorbeeld.

Nog twee tips. In Italië is water uit de kraan wel drinkbaar, maar de eisen zijn er minder hoog dan hier. Wij hebben de kinderen alleen mineraalwater gegeven (is er spotgoedkoop). Ik kookte er zelfs mee.

En dan écht de laatste tip. Neem niet te veel speelgoed mee (heb je ook geen plek meer voor als je al die levensmiddelen mee moet nemen…..). Ik had van alles bij me voor Bas, maar die heeft er nauwelijks naar om gekeken. Hij speelde met alles, maar niet met zijn speelgoed (hij heeft een liefde voor lege plasticflessen en grote wasknijpers gekregen deze vakantie).

Zow, wat een verhaal. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes, Karin

#3880979 Quote

Haaaaaaaaaaaaaaaaai!

Bedankt voor ALLE tips!!!!

Een vriendin van mij is momenteel in Italie en die smste dat er gewoon bruin brood is wat je zelf moet snijden. Ik neem voor de zekerheid wel even wat brood mee. Ook de sojaprodukten neem ik mee vanuit Nederland. Ik ga echt niet gokken op wat ze daar hebben. Ditzelfde geld voor de potjes. Weet jij of er makkelijk verse groenten te krijgen zijn zoals worteltjes, boontjes ed??? Ik wil daar verse hapjes maken voor Mette.

We gaan met een station en hebben tevens een dakkoffer dus aan ruimte geen gebrek. Mette zal onze voor deze vakantie ingekochte wasknijpers vast heel leuk vinden hahaha!

x ing

#3881154 Quote

Hoi Inge,

Sorry voor mijn late reactie, maar het is een hectisch weekje geweest…..

Er is zeker wel verse groente te krijgen.
    Aardappels, bloemkool, courgette, wortels, boontje, ik heb het allemaal gezien. Het ziet er alleen niet altijd zo 'mooi' uit als bij ons. Het smaakte er niet minder om, maar dan merk je hoe verwend we hier in Nederland zijn.

Bas vond een combinatie van cougette, tomaat en pasta echt heerlijk deze vakantie. Misschien ook wat voor Mette?

Wanneer gaan jullie precies weg?
    Hoe was Mette's verjaardag? Of vieren jullie het pas dit weekend?

Groetjes, Karin

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct