Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

@ evolution (eveline)

• Auteur

Ik heb gisteren het artikel in de viva gelezen, met tranen in mijn ogen van de herkenning. Wat een mooi geschreven verhaal. En wat een leuke foto van jou!!!

Ik was 36 weken in verwachting van de oudste toen mijn man op uitzending ging naar Bosnië en heb zo in spanning gezeten of hij wel of niet bij de bevalling kon zijn, wat gelukkig, dankzij een heel welwillende verloskundige en gynaecoloog, gelukt is. Hij moest 14 dagen later weg en daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. Wat was ik blij toen hij weer thuis was. Soms vertelt hij er nog weleens wat over, verhalen die ik liever niet wil horen, maar hij heeft ook behoefte om zijn verhaal kwijt te kunnen.

Groetjes van Marloes en een hele dikke voor al die mannen en vrouwen die hun familie, vrienden en vaderland achter laten om mensen in andere landen te helpen met het opbouwen van een bestaan!!!

#3881142 Quote

Hoi

Ik zie je stukje nu pas. Lief dat je zo meeleeft. En dan was dit pas de beknopte versie 😉 Ik wil die tijd NOOIT meer overdoen, wat ellendig was het toen, gelukkig leerde ik halverwege die tijd dit forum kennen dat hielp me wel met de problemen die ik ondervond met Birgit (huilen, huilen huilen)
    Volgend jaar maart gaat mijn vriend weer en ik krijg het al benauwd als ik eraan denk, ik hik er nu al tegen aan. Niet zo zeer dat hij 5 maanden weg is, maar gewoon omdat ik bang ben dat hij niet meer kevend terug komt.. hij heeft een gevaarlijke baan zegmaar.In die periode wordt Birgit 2 dus dat is ook jammer dat hij er niet is. Wel ben ik nu al aan het nadenken om lekker een vakantie te boeken met Birgit en een vriendin, all in relaxen!

Ik vind in ieder geval dit artikel en het boek ( en over 3 weken in de ELLE) erg bijzonder en een mooie herinnering aan die verschrikkelijke tijd.

Evelien

#3881144 Quote

Hoi Eveline,

ik kan me heel goed voorstellen dat je er vreselijk tegenop ziet dat je vriend weer weg moet en nog wel naar zo'n gevaarlijk gebied. Brr, ik moet er niet aan denken zeg. Wat dat betreft ben ik zo blij dat mijn man een burgerbaan heeft gezocht. Het weg zijn van de kinderen ging hem steeds meer tegenstaan.

Lekker met een vriendin op vakantie gaan lijkt me ideaal. Even eruit. Dan gaat de tijd ook wat vlugger. Krijgt hij nog wel verlof tussendoor?

Waar zit je vriend eigenlijk gelegerd?

Groetjes van marloes

#3881157 Quote

Hey Marloes.

Omdat de uitzending “maar” 4 maanden is (in praktijk dus 5 mnd) krijgen ze geen verlof, dat is pas vanaf 6 mnd…
    Hij is gelegerd in 't Harde. Voorheen zat hij in Seedorf maar dat is alweer f dicht..

#3881182 Quote

Hoi,

mijn man heeft ook in Seedorf gezeten. En in Amersfoort, en in Weert, en in Assen. Hij zat bij de luchtmobiele brigade en is later naar de pantserinfanterie gegaan omdat ik het niet zag zitten dat hij bij het kct zou gaan.

Vijf maanden zonder hem vind ik een hele lange tijd. Ik hoop voor je dat het een beetje vlug voorbij zal gaan!! Ik weet wel dat ik het heel moeilijk vond om mijn man na zijn verlof (buiten de bevalling heeft hij nog een keer verlof gehad) weer weg te moeten laten gaan en heb heel veel tranen vergoten in die tijd!!

Groetjes van marloes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct