Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

met de pot mee eten?

• Auteur

Hallo

Even een vraagje wat laten jullie de kids allemaal met de pot mee eten? Onze zoon is bijna 1 jaar en erg kieskeurig met zijn eten. Wat geven jullie bijvoorbeeld aan vlees? En dan in stukjes op gepureerd?

Groetjes

#3881115 Quote

Hoi jollie,

Hier nog een kleine meid die erg kieskeurig is. Gelukkig eet ze nu wel haar groente als ik het prak maar vlees wilt ze echt niet eten.
    Ik heb al vanalles geprobeerd maar ze gooit het er gelijk weer uit.
    Ze eet de groente gewoon met ons mee.
    Ik vraag me wel af wanneer ze sla mogen en rauwe witlof bijvoorbeeld.
    Weet iemand dat?

Groetjes Marianne

#3881122 Quote

Hoi,

Weet helaas niet of ze sla of rauwe witlof mogen hebben (eten we nooit nl.). Onze dochter is net een jaar en eet al vanaf zo'n 8mnd met de pot mee. Eet eigenlijk echt alles mee, alleen nasi en macaroni vindt ze niet lekker, zal wel te klein en kruimelig zijn of zo, want tagliattelle en spaghetti eet ze wel lekker op. Snijd alles wel wat fijner en maak overal stamppotten van zeg maar. Heb het nooit door de blender gedaan, wel prakken en steeds iets minder fijn. Vlees gaat sinds een tijdje apart (deed ik ook eerst door de "stamppotten") en snijdt dit dan ook in kleine stukjes voor aan haar vorkje. Dit gaat prima, vlees is wel  gemakkelijk vlees: verse worst, hamburger, speklapje, karbonade, snitsel, kip (goed doorgebakken/gekookt) etc.  dus geen culinaire hoogstandjes als biefstuk, entrecote,  etc. (ivm rauw vlees). Gelukkig is onze dochter (nog) geen kieskauw en hoe groener hoe lekkerder ze het gelukkig vindt!
    Gewoon alles voorzetten en proberen (onze dochter vond potjes altijd vies, maakte niet uit welk merk of hoe duur het ook  was, maar nu eet ze eigenlijk alles).

groetjes en succes!
    xx Roos xx

#3881127 Quote

Feline eet nagenoeg altijd met de pot mee (sinds een paar weken, ze is nu 13 maanden)
    Ze eet aardappels met bonen, bloemkool, spinazie, snijbonen, bieten, rode kool en een beetje vlees (gehakt of hamburger van rund) en vis. En rijst met kip en gemegde roergebakken groenten. En pasta met courgette aubergine, champignons, paprika en tomaat zonder vlees, maar met rood sausje, vind ze heerlijk!
    En soms een potje als wij afhaal eten of patat. Krijgt ze wel een paar patatjes, maar niet te veel.
    Verder lusten wij niet zo veel groenten dus we eten veel hetzelfde.

groetjes Mariska

#3881135 Quote

Hoi hoi,

Dylano eet eigenlijk met alles met de pot mee. Hij is dus (tot nu toe)  absoluut  niet kieskeurig.
    Hij krijgt eigenlijk alle soorten vlees, maar ben er wel erg voorzichtig mee, omdat hij een xtje bijna gestikt is in een (te groot) stukje vlees. Ik maak het vlees dus echt overdreven klein, maar dan weet ik wel zeker dat het goed gaan. En dan heb ik het vooral over varkenslap, of filetlap oid.
    Gehakt gaat er goed in bij hem, das ook niet zo stug.
    Als wij nou heel erg gekruid eten, krijgt hij een potje of een bakje vers wat ik nog in de diepvries had staan.

Liefs Debby.

#3881138 Quote

Daan wordt boos als hij niet met ons mag mee-eten. Hij weigert dan om maar iets te eten van wat hij krijgt.
    Zelfs macaroni/spageti eet hij smakelijk met ons mee.

gr Saskia

#3881150 Quote

Hoi,

Ook Bas eet in principe met de pot mee. Soms pas ik het voor hem iets aan (bijvoorbeeld als wij pasta met rode sauce eten, dan houdt ik de groente voor hem appart en dan eet hij dat met pasta. De sauce vind ik voor hem nog iets te gekruid).
    Bas eet niet graag van de vork of lepel. Hij wil dingen zelf in zijn mond stoppen. Alleen dingen als rijst en macaroni wil hij nog wel afhappen.
    Ik laat hem dus heel veel zelf doen. Het geeft af en toe wat rotzooi, maar hij 'ontdekt' eten wel echt zo.

Wat vlees betreft eet Bas nu af en toe met ons mee. Kip en gehakt bijvoorbeeld, maar hij eet ook heel vaak vegetarisch. Dan zorg ik wel dat hij het 's middags bijvoorbeeld smeerworst op zijn brood heeft gehad.
    Ook ei vindt Bas heel lekker. Meestal maak ik roerei voor hem. Af en toe een stukje vis gaat er ook wel in.

Kindjes hoeven niet persé vlees te eten.

Misschien kun je je kleintje ook af en toe wat dingen in de hand geven.

Rauwkost (dus ook sla en witlof) mag volgens mij vanaf één jaar.

Groetjes, Karin

#3881155 Quote

Hoi Jollie,

Wij zijn sinds een week begonnen met de "pot meeeten". Hiervoor kreeg Jennifer al wel door mezelf gemaakte hapjes, maar nog haast geen vlees of gekruid enzo. Jennifer wordt over 2 weken 1 jaar. Dus ik vond het wel eens tijd worden.

Ik begin ook rustig hoor… Gisteren heeft ze voor het eerst macaroni gegegeten en ze vond het errug lekker. Daarvoor lekker broccoli met geb. aardappelen en een stukje gebakken tartaar. Nou de tartaar vind ze niet zo lekker. Maar de geb. aard. wel hoor!! Tja en broccoli is haar favoriet en die geef ik gewoon in het geheel aan haar..en dan plukt zij de roosje ervan af.. zo schattig gezicht!!!

En als we wat eten dat voor haar misschien nog te is dan geef ik gewoon een zelfgemaakt potje uit de vriezer..
    Heb niet zo haast hiermee.. rustig aan..

Succes, gr. Ilone

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct