Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Kleine strebert!

• Auteur

Pff hebben jullie ook van die kleine streberts?
    Birgit wil de laatste tijd alleen maar eten als ze het zelf mag doen. Als ik het probeer wordt ze echt neidig..

Met warm eten doe ik het nu maar zo: ik geef haar een lepeltje waar ze mee in haar eten kan roeren en ik heb er ook 1 waar mee ik haar dan af en toe een hapje geef (als ze t toelaat :-S. Deze methode moet ik nu ook toepassen met pap en yoghurt..

Ook met haar broodje tussen de middag.. eerst moest ze ineens de vork vasthouden maar gaf ze m elke keer terug zodat ik een stukje brood kon prikken en dan moest ik m terug geven. Nu mag ik dat ook niet meer en wil ze zelf prikken.. dat lukt dus nog niet maar dat breng ik het brood maar naar de vork zegmaar..

Tis best grappig om te zien dat ze het allemaal zelf wil doen, maar het wordt een enorme kliederboel en het is VERMOEIEND pff. Ook had ze er een handje van om halverwege ineens het eten uit haar mond te persen en dan vast te pakken, spelen en weer in haar mond (of haar) te smeren. Ik zei altijd BAH, nee. Nou als ze het nu doet zegt ze zelf meteen BAH! Gelukkig is ze de laatste dagen zo afgeleid door t zelf doen dat ze dat niet zo vaak meer doet (ik zeg iig geen bah meer want dan doet ze t!)

Ben benieuwd of t bij jullie ook zo gaat?!

Evelien
    mv Birgit 02/07/07

#3881195 Quote

Hoi,

Dat herken ik wel een beetje. Maaike wil ook steeds meer zelf doen maar zij vind het nog steeds wel goed dat wij het voor haar aan de vork doen. Ook kan zij inderdaad het eten uit haar mond halen en dan overal aansmeren. Ze kan het nog erger. Als ze geen zin meer heeft of het eten niet lekker vind dan steekt ze haar tong uit met het eten er nog op en dan laat ze het gewoon vallen. Dat is ook erg vies.

Ik hoop dat deze fase snel over gaat en dat ze dan gewoon lekker zelf kunnen eten.

Groetjes
    Inge
    Mama van Maaike 02-07-2007

#3881199 Quote

Dit probleem heb ik nog niet

Maar miss wel een tip… Ik laat milad soms zelf eten door hem te helpen
    We houden dan allebei het lepeltje vast en brengen het dan samen naar z,n mondje

Hoop dat je er iets aan hebt

Liefs anna

#3881203 Quote

Hihi, Bas wil ook geen lepel of vork. Ja, wel om mee te spelen, maar niet om van te happen.
    Warm eten geef ik hem gewoon in stukjes in zijn hand. Gelukkig lukt het dan om af en toe een hapje mee naar binnen te doen. Rijst eet hij gelukkig wel van een lepel.

Fruit hapt hij vreemd genoeg weer wel van de vork. Maar ook dat heeft hij liever gewoon aan het stuk in de hand (vanmiddag twee stukken meloen zo weg zitten happen).

Pap krijgt hij nog steeds uit de fles.

En dat eten uit de mond halen dat hoort er helemaal bij. Op die manier leren ze eten kennen. Laten we eerlijk zijn, wat kneed er nu lekkerder dan een stuk banaan. Het is alleen zo jammer dat je er daarna mee gaan smeren. Bij Bas kan het niet zo veel kwaad als hij het in zijn haar smeert. Snoetenpoetser erdoor en klaar. Maar ik kan me voorstellen dat dat met Birgit haar lange lokken nogal wat problemen geeft.

Misschien een troost…. Kindjes die zo 'mogen' eten, leren eten goed waarderen en zullen (naar alle waarschijnlijkheid) goede eters worden.

Groetjes, Karin

#3881207 Quote

Hoi Evelien,

het zal je niet verbazen dat Lotte hier precies hetzelfde doet. 😀 Onze meiden lijken ook wel erg op elkaar qua karakter en zo, he? Net of ik mijn verhaal zit te lezen.

Groetjes, Marisa

#3881217 Quote

Hoi Evelien,

hahaha, heel herkenbaar! Feline haalt zelfs het brood uit haar mond en doet het er dan zelf weer in. Enkel en alleen omdat ze het zelf wil doen volgens mij.

Feline doet ook op een gegeven moment heel vervelend en dat haalt ze warm eten, fruit of brood uit haar mond. Ze steekt dan haar tong uit en veegt alles er zo uit…..
    Heel irritant is dat….

groetjes Maris

#3881237 Quote

Nou Gelukkig is Birgit niet de enige..

Ze is nou eenmaal al erg eigenwijs en als ze iets niet mag of als ze het zelf wil doen gaat ze gewoon hard krijsen…
    Ik moet gewoon elke keer dweilen als ze gegeten heeft.. want als madam niet meer hoeft vind ze het eten vaak nog wel even interresant, stopt ze t in haar mond, haal t eruit kijkt me erg eigenwijs aan en gooit t zo op de grond..
    Ik had hier al een tijdje de oplossing dat met het fruit ze vaak banaan krijgt (of eerst wat anders en dan een stukje). Want dan geef ik gewoone en halve banaan en dan kan ik gerust wat anders gaan doen…(ze krijgt t niet de hele week hoor)
    Ik hoop dat ze snel het bestek goed kan gebruiken, dat scheelt ook weer 🙂

Nou en tot die tijd maar dweilen en poetsen…

Evelien

#3881259 Quote

Hoi hoi,

Dylano wilt het nog niet persé zelf doen. Maar zijn brood mag hij zelf eten. En drinken mag hij ook zelf doen, maar daar heeft hij niet altijd zin in.
    Voorderest vind hij het wel prima dat ik hem eten geef, vind het om eerlijk te zijn ook niet erg, want het zal echt een kliederboel worden denk ik haha!

Liefs Debby.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct