Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

@mamatorist

• Auteur

Hoi Marloes,
    even een vraagje aan jou. Ik weet dat jij ook nog steeds bv geeft aan Stijn. Nu mijn vraag, slaapt Stijn al hele nachten door? Daniëlle wordt meestal nog wel 1x wakker, tegenwoordig zo rond half 5 's ochtends (en een enkele x rond 1 uur 's nachts), na de bv slaapt ze gelukkig wel weer door tot 10 uur. En mijn andere vraag is, bijt Stijn soms ook in jouw tepels? Daniëlle doet dit weleens (volgens mij niet expres hoor) maar dat doet behoorlijk zeer!
    Heb jij al enig idee wanneer je gaat stoppen of zie je het wel?
    Ik ben wel een beetje aan t afbouwen (alleen 's ochtends en 's avonds voor t slapen gaan) omdat ik a.s. maandag weer ga beginnen met werken. Maar ik geniet nog zo als ze heerlijk bij mij in slaap valt 's avonds!
    Nou dat was het weer (ik hoop niet dat je m'n vragen vervelend vindt!),
    groetjes van Sonja

#3881512 Quote

Up voor Marloes.

#3881971 Quote

up

#3881974 Quote

Hoi Sonja,

ik vind je vragen absoluut NIET vervelend hoor. Ik ben een enorme voorstander van bv geven en dan vooral van langer doorvoeden en kan er niet over uitgepraat raken. Dat komt waarschijnlijk omdat het me met de oudste twee helaas niet gegeven is langer door te voeden omdat mijn eigen gezondheid eraan onderdoor ging (ik woog nog 48 kilo, bij 1.71m en mijn schildklier werkte veel te vlug, daar had ik zoveel medicatie voor nodig dat ik niet kon doorvoeden).

Stijn heeft op vakantie nog gemiddeld drie voedingen per nacht gehad, maar weer thuis sliep hij vannacht van tien tot vijf aan een stuk. Het wisselt wel per nacht, soms helemaal niet en vaker een keer, af en toe meer dan een voeding.

Als Stijn me bijt, haal ik hem los en zet hem weg tot de volgende voeding. Dat weet hij inmiddels dondersgoed dus hij laat het wel uit zijn hoofd om te bijten. Dat doet me teveel zeer en ik heb het idee dat hij het wel begrijpt want hij bijt nu eigenlijk niet meer.

Afbouwen laat ik aan Stijn over. Overdag voed ik hem alleen voor zijn slaapje en als troost. Vérder krijgt hij sávonds voor het slapen gaan nog en als hij een keer troost nodig heeft. De laatste week is hij heel veel gaan afbouwen, helaas…

Ik ben van plan om minstens twee jaar te voeden, omdat dat het advies is van de WHO! BV beschermt ook zoveel tegen welvaartsziektes, en omdat ik zelf eczeem heb en astmatisch ben en mijn man de ergste vorm van hooikoorts heeft, met nog wat allergiën, wil ik mijn best doen hem zo lang mogelijk te beschermen. Ik weet dat het geen garantie is maar doe in elk geval mijn best.

Groetjes van marloes

#3881998 Quote

Hoi!

Birgit krijgt ook nog steeds Bv. Eigenlijk omdat dat er zo al in geslopen is, ik wou met 8 weken al stoppen omdat het zo zwaar was maar uiteindelijk is dit toch het makkelijkst.. Ik kijk ook wel tot wanneer ik door ga. Ik ben sinds kort wel over gegaan op 1x kolven op mijn werk, mijn baas vond t allemaal prima, maar ik vond het zelf irritant. Als Birgit naar de opvang gaat krijgt ze 1 flesje mee van BV en de rest krijgt ze soja groeimelk ivm koemelkallergie, gaat prima.
    Ik las een artikel dit weekend uit de gelderlander dat er over langvoeden (zo heet t na 6 mnd) erg raar gedaan wordt MAAR het wereld gemiddelde ligt op 4!!! nou vind ik dat wel erg lang, maar ik sluit me helemaal bij marloes aan, het is zo makkelijk. Het is bewezen dat kinderen een speciale band met je krijgen en altijd weten dat je er voor ze zal zijn. Nou wil ik niet zeggen dat dat zonder BV niet zo is hoor..
    Ik ben helemaal niet zo'n die hard ik wil BV geven-type, het is vanzelf gegaan en ik zie wel wanneer t stopt..

Birgit slaapt ook niet door, van de week zowaar 2 nachten van 9 tot 5! dat is er uitzonderlijk, ze wordt erg vaak wakker 's nachts en valt dan bij mij weer in slaap..
    Ook bijt ze ja, een paar keer tot bloedens toe!! gewoon niet loslaten! Ik heb nu als ik t vermoeden heb dat dat gebeuren gaat (is ze erg onrustig) mijn vinger paraat en dan zet ik haar meteen weg, dat helpt hier goed.

Nou het was eigenlijk voor mamatorist bedoeld, maar ik denk rageer ook f!

Evelien

#3881999 Quote

Hoi Eveline,

ik vind het wel gezellig dat je ook reageert hoor. Ik blijf het leuk vinden om verhalen over bv te lezen. Daarom ben ik ook zoveel op borstvoeden.info te vinden !

Voeden jullie, indien nodig, ook in het openbaar en vertellen jullie aan iedereen dat jullie nog bv geven? Ik merk dat veel mensen het toch wel bijzonder vinden dat ik nog steeds bv geef en voeden in het openbaar wordt helemaal als raar gezien, met zo'n groot kind aan de borst, maar ik doe het wel en als mensen het niet willen zien kijken ze de andere kant maar op!!!

Groetjes van marloes

#3882007 Quote

hey Marloes

Ik voed eigenlijk niet in het openbaar. Ik voel mezelf er niet zo prettig bij, dat zal wel komen omdat Birgit mijn eerste is, maar ze is ook erg onrustig en wil ALLES zien en meemaken, tja en ik ben niet van elastiek al denk ze van wel!
    Ik heb t in het begin wel gedaan hoor in een hoekje in het restaurant van de hema ofzo, maar t was nooit zo'n succes.
    Thuis drinkt ze ook alleen maar rustig als ik haar slaapzakej aantrek en op de slaapkamer op bed met r ga liggen. Ik heb het dus ook maar in het naar bed gaan ritueeltje gedaan. En ja soms voordat ze wegmoeten ofzo doe ik het ook maar zo en dan de slaapzak weer uit haha, maar dat is een enkele keer. Op andere plaatsen is ze vaak te onrustig om rustig te drinken.. gelukkig hoeft t nu niet meer om de 3 uur, dat is lang zo geweest en werd ze ook huilerig van de honger. Nu kan ze zo een hele dag zonder (ookal ben ik erbij, als we ergens anders zijn wil ze vaak gewoon niet)
    Ik merk aan haar dat het voor haar ook een knus iets is om t ontspannen en na 5 min rollen en worstelen, vast los vast los toch lekker tegen me aan te kruipen! Soms komt ik niet meer los en als ze dan slaap ik haal r los, dan raakt ze soms zo in paniek…

Ik zeg altijd ik ben haar tut (pakt een neppert niet) en haar knuffel (heeft ze ook geen vaste)

Evelien

#3882033 Quote

Hoi Evelien,
    prima dat jij ook reageert hoor. Ik wist van Marloes dat zij nog bv geeft dus vandaar dat ik het berichtje voor haar had geplaatst maar ik hoor natuurlijk ook graag van andere moederd die nog bv geven.

En op de vraag van Marloes:
    ik heb in het begin 1x in het openbaar gevoed ( in een hoekje, in een cafe) en daarna eigenlijk niet, ik moet zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vond maar het is gewoon heel natuurlijk. Ik zeg wel gewoon tegen mensen dat ik nog bv geef en ik merk dat er maar weinig begrip voor is. Zelfs mijn huisarts vond het maar vreemd dat ik nog steeds bv geef. Kijk ik trek me er toch niks van aan hoor wat anderen denken/vinden maar ik vind wel dat ik mezelf moet verdedigen omdat mensen het toch een beetje vreemd vinden.
    Ik vind het ook nog steeds makkelijk, voor het slapen gaan nog even lekker bij mama aan de borst en dan heerlijk in slaap vallen het enige nadeel vind ik dat ze 's nachts nog steeds wakkker wordt en dan alleen door mij getroost wilt worden (borst!). Ze kan dus niet ff lekker uit logeren bij opa en oma want dan is het echt huilen midden in de nacht en niet meer willen slapen (ja pas na een uur ofzo, terwijl ze bij mij na 5 minuten alweer lekker in slaap valt)

Maarja als ze 18 is zal ze wel doorslapen, haha,

groetjes van Sonja

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct