Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Welke woordjes zeggen jullie kindjes al??

• Auteur

Ik ben erg benieuwd welke woordjes jullie kindjes al kunnen zeggen.
    Jesse kan, mama, die, bah, ja en nee zeggen.

Ps ik wil iedereen die zwanger is van harte feliciteren en vind het knap met een klein kindje er bij.
    Bij mij kriebelt het nog niet echt.

Groetjes Linda

#3881220 Quote

Hoi Linda,

Feline zegt mama een beetje maar verder kletst ze veel maar we verstaan het niet. (chinees denken we zelf…)
    En papa begint nu en kijk zegt ze trouwens al een tijdje.
    Ik moet nodig eens gaan opschrijven wat ze zegt voor woordjes.

groetjes Maris

#3881224 Quote

Nou mijn kleine spruit zegt nog nix verstaanbaars!!!

wel de klanken..papapapa en mamamama.. maar echt bewust papa en mama komt er nog niet uit  haha.
    Hij doet nu wel alles na en snapt een heleboel, maar helaas nog geen ''echte woordjes''!

Gr. Saskia.

#3881226 Quote

hoi,

mijn dochter zegt baba, wat in het turks papa betekent, mama de naam van de broer, het nijntje tune liedje, en verder brabbelt ze er lustig op los, en soms lala, van de teletubbies.

gr bianca

#3881230 Quote

Hoi

Feline zegt:

Mama

Papa

Een bepaalde klank voor Stan < grote broer >

Hee < zo van: jij ook hier?? >

Bah

En ze probeerd nu ook " kwak kwak " van de eendjes….

Groetjes

#3881232 Quote

Jurian zegt nu :
    papa
    mama
    hai
    boem (als ie valt of hij  laat wat vallen)
    ja

verder kan ie een hondje na doen (op zijn manier, dan zegt ie huhhh huhhh)

#3881239 Quote

Nou Brigit zegt pas sinds kort wat. da! (daar/die) en wijst erbij. en ze zegt als ze een kusje geeft bah! (mwah) en als ze t eten uit haar mond haalt ook bah. verder zegt ze wel papapapa en mwamwa maar weet denk ik nog niet wat t betekend. ALs ze mijn tel. te pakken heeft maakt ze ook chinese woorden en klanken. Oja en als ze een hap neemt gaat t heel zacht hmmm (ham/hap) en ze maakt een hoog piep toontje als ze op haar neus drukt (wij zeggen dan toettoet)

Je kan haar btw wel alles leren, hieperdepiep? (handen omhoog) hoera en toettoet is op de neus drukken, klap is in je handjes spreekt voor zich en kusjes geven etc

Ik heb t idee dat ze zich altijd heeft geconcentreerd op het "doen"aangezien ze behoorlijk vlot is, maar het praten en brabbelen blijft achter. ze was altijd stil en nu begint t pas een beetje

#3881241 Quote

Bas zegt nog niet echt gericht woorden. Soms zegt hij iets wat lijkt op: "Mjah" en soms zegt hij het ook nog op de goede momenten, maar hij meent het volgens mij niet.
    Hetzelfde met mamamama en papapapa. Hij zegt het wel, maar volgens mij bedoeld hij ons daar niet mee. Het lijkt soms alsof hij Eva probeerd te zeggene, maar dat klinkt meer als éwa.
    En tot slot vertelt hij hele verhalen in het Russisch. Het is jammer dat wij dat niet verstaan.

Zo grappig, Eva kon toen ze een jaar werd echt al heel wat woordjes zeggen, maar was 'lichamelijk' een stuk minder ver. Bas loopt nu bijna los, maar kletst dus nog niet.

Groetjes, Karin

#3881243 Quote

anouk zegt mem(mama in t fries),poes,aai,nee,tenminste dit maak ik er uit op,het klinkt er naar in ieder geval.verder brabbelt ze lekker een eind weg in haar eigen taal.

gr petra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct