Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Waterpokken?? vraagje

• Auteur

Hoi allemaal,

Vrijdag hing er een briefje op de deur bij de creche dat er waterpokken heerst.En op de babygroep waar Feline in zit.
    Nu heeft ze nog geen last nu, maar eigenlijk hoop ik wel dat ze het krijgt. Is ze er vanaf en wij ook ……
    Nu vraag ik me af hoe lang het duurt voor ze het krijgt, ik hoorde iets over 2 weken incubatietijd?
    Oh ja en wat adviseren jullie om er op te smeren als ze het heeft. Menthol wordt afgeraden door de drogist en calendula aangeraden. Graag jullie advies?

Oh ja en morgen zouden we op kraamvisite gaan bij ons nieuwe achternichtje, maar ik heb gisteren afgebeld. Vind het heel jammer, maar ja ik wil het niet op mijn geweten hebben dat die kleine meid ziek wordt.

Oh ja nog iets (sorry wordt een heel verhaal….) ik ben bezig om zwanger te worden en nu kan het ook gevaarlijk zijn voor de ongeboren baby (nu zou ik theretisch enkele dagen zwanger kunnen zijn) maar wat moet ik doen als Feline het krijgt? Haar niet aanraken of zo? Of zelfs tijdens de incubatietijd al niet?

groetjes Mariska

#3881227 Quote

Hoi Mariska

Waterpokken hebben een incubatietijd van 2-3 weken. De calendula zalf heb ik zelf bij mijn oudste ook gebruikt..erg prettig, maar alleen gebruiken op ingedroogde blaasjes en niet op nog open blaasjes. En als ze echt heel erge jeuk hebben dan kun je ze in bad doen met zemelen..

Heb je zelf al waterpokken gehad? Dan is het volgens mij geen probleem voor de eventuele ongeboren baby, wel 5 dagen voor de geboorte tot 2 dagen na de geboorte, maar daarover is er genoeg te vinden via google..

Succes..groetjes Inge

#3881229 Quote

Hoi

Het is idd 2 weken…

Weet je wat lekker spul is. Lotion Alba, dat verkopen ze bij de apotheek. Maken ze zelf geloof ik. Het is een soort vloeibare sudocreme, verkoelt en droogt heel snel in zodat de pokken sneller weg gaan. Bij mijn oudste hielp het super….

Groeten Kirsten

#3881364 Quote

Hoi Mariska
    Wat betreft waterpokken en zwanger zijn…ik zou me er niet druk om maken..
    Ik werk zelf al 16 jaar op een kdv, en heb drie kids, zou dan tijdens die 9 mnd nooit kunnen werken, omdat je immers nooit weet wanneer het gaat komen..haha, Zou wel lekker zijn..
    En Lieve heeft het ook al gehad, en ik vind een zemelen badje heerlijk voor ze, voor ze naar bed gaan..Soort theezajes idee, maar dan met een washandje, in een badje..
    Calendulan is idd lekker spul maar mag geloof ik pas als alles is ingedroogd..
    Niet op open wondjes nl..
    Gr Rina

#3881365 Quote

Hoi

Anne-Sophie heeft ook pas de waterpokken gehad.
    Ik heb er bij haar gewoon mentholpoeder voor kinderen op gedaan en dat werkte goed.
    Ze sliep gewoon 's nachts door enz.
    Ik had ook calendulan gekocht maar mag idd alleen op ingedroogde blaasjes. Maar als ze ingedroogd zijn hebben ze er geen last meer van dus heb ik het niet gebruikt.

Nu maar afwachten of hij/zij het gaat krijgen(weet niet meer zo goed wie het was, sorry)

Groetjes Marianne

#3881369 Quote

Hoi Hoi

Mentol poeder werkt idd goed tegen de jeuk maar vergroot de kans op blijvende littekens. Dus wel uitkijken…

Groeten Kirsten

#3881371 Quote

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de adviezen. Ze heeft nu nog geen waterpokken, maar ja is nog 2 weken afwachten dus….
    En ik heb zelf idd al waterpokken gehad, dus dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
    Ik ga in ieder geval alles vast in huis halen, ben ik voorbereid!

groetjes Maris

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct