Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Feline nu net 1 jaar, maar nog steeds niet kruipen en staan

• Auteur

Hallo allemaal

Feline is 20 juni 1 jaar geworden. Wat gaat het snel…

Nu vroeg ik me af of er meer ouders zijn waarvan hun kindje nog steeds niet kruipt en staat…

Ik maak me geen zorgen hoor, ga ervan uit dat het wel komt. Maar lees zo vaak dat andere kids zo vlot zijn….

Nu gaat Feline wel van zitten in een soort van kruipstand, maar ze komt nog niet vooruit…

Verder zet ik haar weleens aan een stoel, en dan blijft ze nu dan even staan. Maar uit zichzelf doet ze dat echt nog niet hoor.

Is zij nou zo langzaam, of lijkt dat maar zo?

Liefs Kirsten

#3881233 Quote

hoi hoi

Ryan wordt 24-07     1 jaar en kruipt ook nog niet en loopt ook nog niet hoor
    gaat pas sinds van de week zelf zitten vanuit liggen.
    zelf gaan staan doet hij wel en dat gaat al langere tijd heel erg goed
    maar verder niks hoor, ook zegt hij nog geen duidelijk papa en mama ,
    hij is lekker met hele andere dingen bezig en vermaakt zich prima.
    ik denk gewoon, het komt wel
    vind dat de laatste tijd heel veel kinderen gewoon snel zijn hoor
    volgens mij loopt alles gewoon prima volgens " schema"
    maak je niet druk het komt misschien dadelijk wel in een razend tempo
    ikzelf ben pas met 16 maanden gaan kruipen staan en lopen (wel in een razend tempo achtereen)

geniet van je meisje

groetjes moekje

#3881235 Quote

Hoi Kirsten,

Het ligt denk aan de naam…… Feline (26 mei) kan nu kruipen op handen en knieen (sinds 1 week ongeveer) Staan doet ze sinds een week of 3 af en toe. Vandaag toevallig wat vaker. En stapjes zetten zit er helemaal nog niet in.
    Dus maak je geen zorgen, we hebben gewoon slimme kindjes (laten ons liever dingen pakken voor ze hahaha)

groetjes Mariska

#3881404 Quote

HOi,

blij te horen dat niet elk kindje zo snel is! Alice is van 12 augustus en kruipt niet, kan nu net zelf blijven zitten maar dat is het wel zo'n beetje. Ze rolt al wel de kamer door en dat vind ze blijkbaar wel genoeg.
    Ook houd ze zelf geen fles/beker vast of stopt stukjes brood ofzo in haar mond, zijn er ook meer die dat niet doen?

Groetjes

#3881410 Quote

Hoi

Ja het is wel geruststellend he, dat niet iedereen zo vlot is.

Feline drinkt wel zelf uit haar tuitbeker, en kan ook wel zelf brood eten. Ook eet ze stukjes komkommer e.d.

Ik denk dat ze vlotter is met andere dingen. Ze kan wel al wat woordjes en als ik zeg: mag mama hapje, krijg ik een hapje van haar eten.

Ach, ik denk dat ze ooit wel gaat lopen 🙂

Groeten Kirsten

#3881418 Quote

Hoi hoi,

Sven is van 28 juli en tijgert nu sinds een paar weken het huis door.
    Hij kan wel zelf zitten maar gaat niet zelf van de lighouding in de zithouding zitten. Ook trekt hij zich niet op aan dingen en staan vindt hij maar niets.
    Ik maak me er niet druk om. Ik stimuleer het wel maar dwing hem tot niets.
    Kindjes volgen hun eigen tempo en dat kun je niet gaan forceren.
    Kijk, als hij met zijn 3 jaar nog niet loopt, dan zal ik wel eens achter mijn oren gaan krabben, haha!

Groetjes,
    Maike
    Mama van Sven, 28-7-2007

#3881423 Quote

Mijn zoontje van 1 kruipt ook nog niet, maar teigert wel het hele huis door en voor ik het weet is hij ook buiten (op zijn buik over de stenen heen)
    Hij kan pas 2 weken zitten (was toen 11,5 mnd) Tot die tijd kon hij dus echt niet zitten, had geen stabiliteit. Totdat hij ineens zelf vanuit buikligging tot zitten kwam zit hij ineens perfect helemaal los. En een dag voor zijn verjaardag stond hij ineens rechtop in zijn bed. Hij is met alles traag (eigenlijkk achter) maar gaat ineens heel hard vooruit.

Er lopen wel allerlei onderzoeken en therapie. Maar hij blijft toch ontwikkelen op zijn eigen tempo. En dat is belangrijk volgens de artsen en fysio. Dus ik denk dat het wel goed is zolang ze maar niet stilstaan of dingen ineens niet meer kunnen.

Blijkbaar gaat het uiteindelijk vanzelf en is de een sneller dan de ander. Misschien anders eens bij het CB vragen wat ze van haar vinden, die kunnen eventueel kinderfysio voorstellen.

Gr. Eveline (lang verhaal, sorry!)

#3881426 Quote

Hoi

Misschien weten jullie het nog dat Joyce ( 26-05-2007)ook een trage dame is/was.
    Ook met haar zitten we in het medische rad.Maar of het echt effect heeft weet ik niet.We zitten nu al 3 maanden bij de fysio,1 keer per week,maar wat ze echt oefenen dat doet ze nog steeds niet.Bijvoorbeeld het gaan zitten,gaan staan ,rollen,kruipen enz.Wel mocht ze op advies in een loopstoeltje,dat was voor ons heel fijn.Toen dat als een speer ging moesten we het stoeltje naar beneden zetten zodat ze steeds meer zelf ging doen.En ondertussen loopt ze los,maar ik laat haar niet alleen.Ze heeft geen schrikreactie en probeert dus ook niet te corrigeren als ze wankeld,maar laat zich gewoon recht naar achteren vallen,doodeng!
    Deze week draaide ze voor het eerst op haar buik!
    Huilen en krijsen dat ze deed.Dit is voor haar dus echt geen lolletje.
    Ach we zien wel waar het schip strand.
    Het voordeel is wel dat je haar ergens op haar kont kan neerzetten en ze gaat nergens heen.Heel makkelijk!

Groetjes Jessica

#3881466 Quote

hoi hoi

Mijn zoontje Mart is 2 juni 1 jaar geworden
    ook hij kruipt niet en staat niet, hij beweegt zich voort op zijn kont.
    hij is meer bezig met handen, voeten, en praten.

volgens mij is dit per kind verschillend, denk ook niet dat je je er druk om moet gaan maken hoor, je kindje geeft wel aan wanneer die wat wil/kan.

wel zou je je kindje kunnen stimuleren, met spelletjes enz

suc6 groetjes simone

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct