Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Helllllpppp hormonen

• Auteur

Mijn man en ik willen 1 kind, dat weten we zeker. Qua geld en qua huis kunnen we ook maar 1 kind hebben en daar waren we al heel snel samen uit. Ik vond het hele zwanger zijn ook verschrikkelijk en de keizersnee was ook geen feest. ik durfde zelfs geen seks meer te hebben ondanks dat ik gewoon de pil slik. Nooit meer nog een kind dus.

Tot gisteravond….

Opeens begint het te kriebelen en zit ik de hele dag al aan een tweede te denken. Opeens zie ik nog een kleintje in huis en een broertje of zusje voor Marissa. Ik zou eigenlijk condooms kopen vandaag want alleen de pil vond ik niet betrouwbaar genoeg, maar toen ik voor het rek stond dacht ik, ach als het ondanks de pil toch gebeurd is het goed
    Ik weet echt niet waar dit vandaan komt. Ik was zo ontzettend zeker van mijn zaak, moest zelfs bijna huilen als ik er aan dacht om nog een keer zwanger te worden. Ik hoop maar dat het overgaat want ik weet echt niet wat ik hiermee moet.
    Nu maar in een hoekje wachten tot het over is..

liefs Linda, mv Marissa 13-09-07

#3881361 Quote

Hoi Linda,

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je dit ineens gaat voelen. Bij ons was het eigenlijk precies omgekeerd. Wij wilden altijd graag twee kindjes en de eerste 9 of 10 maanden na de geboorte van Maaike moest ik er niet aan denken om nog een kindje te hebben. Nu begint het weer te kriebelen en kan ik bijna niet wachten tot ik weer zwanger ben.

Ik hoop voor jou (jullie) dat je gevoelens snel weer veranderen. Als je altijd hebt gezegd maar 1 kindje te willen zijn deze gevoelens vervelend om te hebben lijkt mij.

Groetjes
    Inge

#3881362 Quote

Hoi

O jee wat moeilijk.

Wij wilden altijd al 3 kinderen < mocht dat dan lukken >, maar na de vreselijke bevalling/spoedkeizersnede van onze zoon waren wij niet zo zeker meer.

De eerst 2,5 jaar was het oke, maar steeds vaker kregen we gevoelens en kriebels om toch voor een broertje of zusje te gaan. Wij hebben de knoop doorgehakt, en het duurde bijna een jaar voordat ik weer zwanger was.

Ik ben zelf ontzettend blij met Feline erbij. Vooral omdat ik dit eigenlijk altijd al wilde maar door die keizersnede en gezondheidsrisico,s was het even stopgezet.

Het lijkt me heel moeilijk om een beslissing te nemen. Ik zou adviseren te kijken of deze gevoelens blijven of niet. En onthou wel: je gedachtes kunnen altijd veranderen….dus wie weet.

Succes

Liefs Kirsten

#3881363 Quote

Ps. Er komt bij ons op dit moment ZEKER geen derde kindje….

Ik heb alles al weggedaan.

Maar ik ben pas 26, dus wie weet over een aantal jaar???Maar ik weet bijna zeker van niet.

#3881374 Quote

Hoi Linda,

Jeetje wat een dilemma zeg! Ik zou het nog even aankijken en als je het echt wilt zou ik eens goed kijken naar je financien?

pff moeilijk hoor. Ik ben blij dat ik er overuit ben wel een tweede (al bezig haha) en misschien ooit een derde kindje te willen (als het lukt natuurlijk)

groetjes Maris

#3881397 Quote

wat moeilijk he!!
    ik heb ook altijd 1 kindje gezegd.
    maar nu ben ik al bijna 2 maanden overtijd! heb wel een test 3 weken geleden gedaan en die was negatief.maar nu dus nog steeds niet ongi.
    en ja dan ga ik wel weer twijfelen wel of geen 2de… aan de ene kant was ik blij dat de test negatief was maar aan de andere kan vond/vind ik het ook wel jammer

het is ook wel weer iets om goed over na te denken he.
    wat vind je man ervan??of weet hij het nog niet?

hopelijk heb je voor jezelf snel duidelijkheid.
    liefs

#3881422 Quote

Hoi Linda,

Tja, die hormonen, wat doe je eraan?
    Wat ik een beetje uit je verhaal begrijp is dat jullie voor 1 kindje hebben gekozen uit praktische redenen, geld en het huis.
    Dat is natuurlijk heel begrijpelijk en zeker ook een belangrijke factor voor zo'n keuze. Alleen daar houden jouw hormonen natuurlijk geen rekening mee! haha
    Maarre, ik zou het gewoon even laten bezinken en er over een tijdje nog eens over nadenken. En zet die praktische zaken dan eens aan de kant.
    Mijn broer en schoonzusje zijn ook niet de rijkste en qua huis is het ook niet al te groot. Toch hebben ze nu sinds een paar weken een tweede kindje erbij en het gaat supergoed. Het is maar hoe hoog je de lat legt. Zij gaan vaak naar winkeltjes met tweedehands kleding, de kinderstoel hebben ze van marktplaats en het wiegje komt van de kringloopwinkel. De kindjes lijden er niets van en als ik zie hoeveel liefde er in dat kleine huisje rondhangt denk ik: die kids boffen maar!

Enne, ik heb juist het tegenovergestelde: wij willen heel graag meer  dan 1 kind maar sinds Sven er is, weet ik het allemaal niet meer. Het moederschap valt me best zwaar en mijn zwangerschap vond ik verschrikkelijk. Ik geniet natuurlijk volop van mijn mannetje maar ik moet echt nog niet denken aan een tweede. En dat terwijl mijn man niet kan wachten…………

Groetjes,
    Maike
    Mama van Sven, 28-7-2007

#3881425 Quote

Hoihoi allemaal,

Gisteren toen mijn man thuis kwam heb ik hem meteen verteld dat het bij mij opeens weer kriebelt. Hij moest wel lachen om die gekke hormonen en zei dat dit ook de reden is dat mensen meerdere kinderen hebben. Maar hij zei dus ook dat we het financieel gewoon niet aankunnen. Als we 100.000 euro winnen dan meteen nog 1 er bij heeft hij gezegd . Voorlopig gaan we er dus zeker niet aan beginnen, ook voor mij niet hoor, want ik wilde er ook echt maar 1. Ik vond de hele zwangerschap geestelijk zo zwaar dat ik niet denk dat ik het nog een keer aan kan. En ik wil nooit meer een keizersnee maar ik wil al helemaal niet gewoon bevallen en naar het schijnt zal 1 van die twee dingen toch moeten . Wij hebben eigenlijk altijd gezegd dat we 1 kind van ons zelf willen en 1 kind willen adopteren maar dat is gewoon echt verschrikkelijk duur. Maar dat adopteren kan nog zeker 7 jaar dus misschien dat er op die manier dan ooit nog een tweede komt.
    We hebben voor nu in ieder geval afgesproken dat we voorlopig Marissa haar spullen nog niet op Marktplaats gaan zetten maar ze nog even bewaren. En dan gewoon even kijken hoe alles loopt.

groetjes Linda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct