Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Koortsstuip

• Auteur

Hoi allemaal,

Even van me afschrijven……

Vanmorgen opende ik een topic of ik Bas wel of geen paracetamol zou geven. Dat heb ik uiteindelijk om 10.30 uur toch maar gedaan en hem daarna op bed gelegd.

Het eerste uur sliep hij onrustig, maar daarna was het stil.
    Rond 14.00 uur vond ik toch wel dat hij lang geslapen had. Stiekem bekroop me een beetje een angstig gevoel. Ik ben toen bij hem gaan kijken en daar werd hij een beetje wakker van. Toen hij daarna meteen op mijn arm weer in slaap viel, heb ik hem terug in zijn bedje gelegd.
    14.45 uur had ik echt een naar voorgevoel. Ik met mijn man overlegd. Samen besloten dat ik hem om 15.00 uur wakker zou maken.
    Dat heb ik gedaan met een flesje sap erbij, waar hij gelukkig meteen van begon te drinken. Maar het was echt helemaal mis met het jochie. Hij kon niet zitten, hing tegen me aan. Viel steeds bijna weer in slaap en zo warm!

En dan wil je geen overbezorgde moeder zijn, maar het voelde uiteindelijk zo 'niet goed' dat ik het spoednummer van de huisarts heb gedraaid. Ik kon daar meteen naartoe (nog geen 5 min lopen). Op het moment dat ik Bas in zijn buggy leg, draaien zijn ogen weg en is hij helemaal out. Ik ben zo geschrokken!!!!!!!
    Ik dacht echt even dat we hem kwijt waren……..

Gelukkig was hij er snel weer bij. Ik ben als een gek naar de huisarts gelopen (Eva bij de buren gedropt).
    Daar bleek dat Bas een koortsstuip heeft gehad.
    Doordat hij zo lang geslapen heeft met hoge koorts, heeft zijn lijfje te weinig vocht gehad en daardoor kreeg hij die stuip.
    De dokter zei dat ik blij mag zijn dat ik op mijn gevoel ben af gegaan (wakker heb gemaakt)  en dat ik hem meteen wat te drinken heb gegeven. Als hij deze stuip in zijn slaap had gekregen, dan had het veel erger af kunnen lopen.

Hij blijkt trouwens een fikse keelontsteking te hebben. Daar komt de hoge koorts vandaan.
    Hij heeft nu antibiotica en we moeten even zijn koorts laag houden met paracetamol.

Stom trouwens nog van de HA assistent. Zij zei dat ik Bas 125 mg paracetamol moest geven, maar de HA zei dat hij eigenlijk 250 mg moet hebben.

Toen Bas eenmaal goed gedronken had en een goede paracetamol op had, kwam hij helemaal bij. Hij heeft zelfs gewoon mee gegeten.
    Hij is er dus sneller boven op dan ik. Ik moet nu nog steeds bijkomen.

Mijn man was eigenlijk in België vannacht, maar hij is naar huis gekomen, want ik durfde het niet aan om alleen met hem te zijn nu.

Bah, ik kan nog steeds wel !

Ik hoop dat het morgen al wat beter met hem gaat.

Sorry voor het lange verhaal, maar het lucht op.

Groetjes, Karin

#3881388 Quote

Hoi meid,

wat zul jij geschrokken zijn zeg!! Echt knap dat je gevoel je zei dat er iets niet goed zat!! Ik heb je verhaal met tranen in mn ogen zitten lezen. Jeetje, wat moet jij bang geweest zijn! Gelukkig is alles goed afgelopen met je manneke! Wat goed dat hij alweer gelijk gegeten heeft trouwens!
    Wel een blunder van de HA-assistent hoor, dat ze heeft gezegd dat hij minder mocht hebben.
    Wat goed dat je man naar huis komt! Ken het me goed voorstellen dat je je niet goed voelt nu.

Een knuf voor jou!

Liefs Debby.

#3881389 Quote

En natuurlijk zielig voor hem dat hij keelontsteking heeft. Hopelijk slaat de antibiotica gauw aan!!
    Sterkte!

#3881390 Quote

hoi karin,

wat   gewedig goed dat je   zo naar jezelf geluisterd hebt!
    jeetje wat een verhaal zeg, dat het zo kan gaan , ik zou  ook niet weten  
    hoe of wat ik zou moeten doen,maar gelukkig dat alles zo is afgelopen  
    hoor en blij om te horen dat hij weer wat gegeten heeft zeg…
    nou hopen dat het snel helemaal over is en dat jij ook weer even bij kan komen..

groetjes mascha  

#3881393 Quote

jemig is dat even schrikken.
    wel heel erg goed dat je op je eigen gevoel bent afgegaan..
    hoop dat je een beetje kan slapen straks.
    en dat bas zich maar weer snel beter mag voelen.
    een dikke knuffel voor hem.
      x chan

#3881396 Quote

Dat is een heftig verhaal zeg. Goed dat je op je gevoel af bent gegaan, moedergevoel heb je niet voor niks. Wij hebben het ook gehad dat we Marissa 60 mg gaven terwijl ze al 125 moest hebben. Dan doet die 60 dus echt helemaal niets. Daar werden we toen ook door de dokter op gewezen. Fijn ook dat je man naar huis is gekomen, dan kunnen jullie het toch samen doen. Heel erg veel sterkte met jullie mannetje en fijn dat het al weer wat beter gaat

#3881398 Quote

Hoi Karin,

Jeetje wat schrikken zeg! Gelukkig luister je naar je moederinstinct! Die kleintjes zijn heel snel onwijs ziek, maar gelukkig dus ook weer snel aan de beterende hand!
    Lief dat je man thuis is gekomen! En lekker je tranen laten gaan, kan me heel goed voorstellen dat je je rot schrikt als je kind wegtrekt.

Dikke knuffel voor jullie!
    liefs Maris

#3881408 Quote

jeetje zeg. zo zie je maar weer moederinstinct.
    laten we hier allemaal een lesje uit leren en dat is laten drinken!!!!!!

ik hoop dat je mannetje snel weer beter is.

liefs daan

#3881412 Quote

Hallo.

Wat is dat eng he omdat mee te maken vooral zo`n eerste keer. Ik spreek uit ervaring.
    Onze dochter nu 3 jaar heeft dat al 4 keer gehad nu weet ik wat ik gelijk moet doen maar die eerste keer blijft altijd bij.
    Ze was toen een maand of 10. Ze was al ziek en koortsig. Ze zat langs me op de bank ineens loopt het speeksel zo uit de mond en liet de urine en ontlasting lopen, ze draait met de ogen weg en wordt zo slap als wat. Ik dacht ook echt ze glipt ertussen uit waar ik bij zit. Mijn vriend stond onder de douche heb zo hard geschreeuwd dat hij zo naar beneden kwam gerend (wist niet dat ik zo hard kon schreeuwen zelfs de buren kwamen). Hebben toen meteen 112 gebeld ondertussen dat de ambulance kwam hebben ze mijn vriend aan de lijn gehouden en gezegd wat we moeten doen.
    Toen de ambulance er was kwam ze langzaam bij ze is uiteindelijk ook niet mee genomen, mocht wel maar we konden ze ook thuis in de gaten houden.
    Nu is het hier voortaan bij koorts van een van de kids niet te veel kleren aan en bij de 40 graden koorts meteen gaan koelen.
    Voor onze dochter hebben we diazepam spuitjes gekregen als ze het weer krijgt moeten we die zetten. Moet zeggen na die eerste keer schrik ik er niet meer zo van en begin ook meteen met koelen maar toen dacht ik dat de wereld stil bleef staan.
    Hopelijk bleef je er niet te lang mee zitten en mag je het ook niet meer mee maken.

Liefs bg

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct