Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

urineweg infectie kindje van 1 jaar

• Auteur

beste mensen,

hebben jullie kindje al eens een urineweg infectie gehad, en hoe liep dat af,
    of kennen jullie iemand

ben namelijk net terug van de huisarts Mart heeft al 3 dgn hoge koorts (39.7) en blijkt nu een urine weg infectie tehebben. zooow zielig hij is er zo ziek van, heb er nu antibiotica voor gekregen.

groetjes simone

#3881587 Quote

hoi hoi

Ryan heeft al vanaf baby tot nu denk ik 5 x gehad
    (hele geschiedenis , lang verhaal)
    het idd erg zielig
    Ryan kreeg in het begin nooit koorts toen hij ouder was wel
    hij ging slecht eten en heel veel slapen ook kon ik hem niet neerleggen want dat wilde hij niet alleen bij mama op de arm.

de antibiotica helpt goed , Ryan kanpte er gelukkig erg goed en redelijk snel van op

ik heb nu ook altijd plaszakjes thuis , als ik het niet vertrouw dan plak ik er een en kijk naar de urine
    is hij zo goed als helder dan maak ik me niet zo druk , is hij troebel dan gaat het gelijk naar de huisarts .

ik wens je kleintje heel veel beterschap

groetjes liefs moekje en Ryan

#3881620 Quote

hoi,

bedankt voor je berichtje er zijn me nu wel veel dingen duidelijk, mart huilde de laatste tijd ook veel als ie op het aankleed kussen moest liggen.

hoop dat het snel beter gaat, vanmorgen had ie weer 39.2 graden koorts hoop dat het morgen weg is , anders moeten we terug komen

groetjes simone

#3881640 Quote

Mijn dochter is ziek geworden toen ze 5 maanden was. Zo ziek, dat ze in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ze bleek een nierbekkenontsteking te hebben. Ze kreeg hiervoor antibiotice, die slikt ze nu nog steeds dagelijks. Na verde ronderzoek is gebleken dat haar blaas niet goed afsluit, waardoor er urine terug loopt naar haar nier. Dit kan een urineweginfectie veroorzaken en als ze hier te lang mee loopt, dus een nierbekkenonsteking. Behandeling is antibiotica en controle en onderzoeken bij kinderarts. Mogelijk groeit ze eroverheen als ze zes is.
    Ik wil je niet bang maken, voor hetzelfde geld is het niets. Maar als het regelmatig terugkeert zou ik toch naar een kinderarts verwezen willen worden. Die kleintjes kunnen zelf niet zeggen waar ze last van hebben, dus kom je er vaak laat achter.

Succes in ieder geval

#3881661 Quote
    quote: mam82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-07-2008 12:23:38'));

Mijn dochter is ziek geworden toen ze 5 maanden was. Zo ziek, dat ze in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ze bleek een nierbekkenontsteking te hebben. Ze kreeg hiervoor antibiotice, die slikt ze nu nog steeds dagelijks. Na verde ronderzoek is gebleken dat haar blaas niet goed afsluit, waardoor er urine terug loopt naar haar nier. Dit kan een urineweginfectie veroorzaken en als ze hier te lang mee loopt, dus een nierbekkenonsteking. Behandeling is antibiotica en controle en onderzoeken bij kinderarts. Mogelijk groeit ze eroverheen als ze zes is.
    Ik wil je niet bang maken, voor hetzelfde geld is het niets. Maar als het regelmatig terugkeert zou ik toch naar een kinderarts verwezen willen worden. Die kleintjes kunnen zelf niet zeggen waar ze last van hebben, dus kom je er vaak laat achter.

Succes in ieder geval

hoi hoi

mijn zoontje heeft hetzelfde
    heeft dus een reflux op zijn rechternier
    omdat hij te vaak ziet werd en er al een heleboel andere dingen door "pech" eraan
    heeft overgehouden heben ze hem vorigjaar geholpen en is hij sinds zit jaar niet meer ziek geweest (daarvoor elkemaand urinweginfectie en nierbekkenontsteking)
    ook is hij antibiotica vrij en is het een lekker gezond mannetje

bij ons zeiden ze dat hij er ongeveer met een jaa roverheen gegroeit was zo niet en gaf het te veel problemen werd hij geholpen maar dit hebben ze dus al eerder gedaan.

groetjes moekje

#3881662 Quote

hoi hoi

wat klinkt het allemaal ernstig… als ik mensen zeg, dat Mart urine weg infectie heeft zeggen ze ook allemaal.. ooow jeey en dat bij een jongentje, las ok op internet dat het weinig voor komt bij jongenstjes en dat er meestal wel een reden voor is, maar het kan ook gewoon iets kleins zijn..(hoop dat laatste) ik moet aan komende maandag niet, maar die maandag daarop weer urine inleveren, en ga even een verwijzing vragen voor de KA.. ik wil toch graag zeker weten dat er niets ernstigs is, hij heeft ook nog steeds pijn en vanmorgen weer 39.2 graden koorts. hij wil ook nog niet veel eten en drinken en is heeeel erg moe, over de hele dag is hij misschien 3 a 4 uurtjes wakker.
    ik hoop dat het snel over is, hij is namelijk nog nooit ziek geweest (afkloppen) en vind het ook erg na om tezien dat hij niet lekker is en zich erg ziek voelt.

groetjes simone

#3881699 Quote

Mijn oudste (Maik) heeft ook een verwijd nierbekkentje gehad, waardoor hij een urineweginfectie kreeg vlak na de geboorte.
    Hij heeft ong. 6 maanden een onderhoudsdosis AB geslikt en daarna was hij er overheen gegroeid en was het niet meer nodig.

Als je het niet vertrouwd gewoon een verwijzing naar de kinderarts vragen en verder onderzoek laten doen. Een urineweginfectie komt niet zo vaak voor bij jongetjes.
    Haal voor de zekerheid ook plaszakjes in huis, kun je die altijd aanplakken als je het niet vertrouwd.

Veel sterkte en ik hoop dat je mannetje snel opknapt.

Liefs Saskia

#3881721 Quote

hoi dames

Mart lijkt in eens weer een beetje de oude, had vanmorgen geen koorts meer en kletst 100 uit haha
    hij zit nu alleen wel helemaal onder de rode vlekjes?? zou het dat toch de 6de ziekte zijn, wat ik in eerste instantie dacht?
    ik merk soms nog wel dat ie pijn heeft met liggen, maar het gaat gelukkig beter … heerlijk gevoel 😀

groetjess

p.s ik denk dat ik met Mart ook een afspraak maak bij de kinderarts, wil toch zeker weten of er nix is

#3881754 Quote

hoi hoi,

ben net terug van de HA en het blijkt een allegiese reactie tezijn op de antibiotica :s gggrrrr… gelukkig voelt mart zich redelijk goed, maar hij ziet er niet uit, helemaal onder de ronde vlekjes/pukkeltjes zieluggg

moet binnen kort terug komen om de verwijzing voor de kinderarts tekrijgen 😀

groetjes simone

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct