Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Bijten

• Auteur

Hoi!

Luuk heeft weer wat nieuws!
    Hij heeft inmiddels al 7 tandjes…heel fijn en hij heeft er gelukkig weinig last van.
    Maar als ik denk dat hij lekker tegen me aan kruipt(zoals vanavond) dan ineens hap…bijt hij me..ik roep dan natuurlijk auw!! maar volgens mij snapt hij het niet echt….
    Doen jullie kindjes dit ook wel eens…en wat kan ik het beste er tegen doen??

Het is niet heeel ernstig,maar ik wil natuurlijk niet dat hij denkt dat dat normaal is dat hij iemand bijt!

Liefs,Swinnie

#3881609 Quote

Hoi Swinnie,

Marissa doet dit ook met haar twee tandjes. Dan speelt ze heel lief met je hand en opeens HAP! Ik zeg dan ook met een serieus gezicht auw tegen haar. Maar het maakt nog niet veel indruk. Meestal geef ik haar daarna gewoon een bijtring. Ik weet verder ook niet goed wat ik hiermee moet.

groetjes Linda

#3881635 Quote

Eline heeft mij ook al twee keer gebeten. Ik zeg dan Auw, je doet mij pijn, en zet haar dan even op de grond. Echt boos worden heeft nog geen zin, maar ik wil wel dat het uiteindelijk bij haar blijft hangen dat dit toch echt de bedoeling niet is.

#3881641 Quote

ja hier nog een: puck heeft mij afgelopen week ook gebeten!

al een tijdje is ze  hiermee  bezig en heb iedere keer streng gezegd dat ze niet mag bijten, in de box gezet, boos geworden. niets hielp, op een of andere manier ging ze toch door. totdat ze afgelopen week een 'hap' uit mijn bovenarm nam en ik haar in haar bovenarm terugbeet (niet overdreven hard maar toch  duidelijk). sindsdien bijt ze me niet meer.

ik laat me toch ff niet in mijn arm bijten door een mensje van 1!

succes met jullie 'bijtertjes' ! 😉

#3881648 Quote

Heel herkenbaar!!
    Ik had gister een korte broek aan. Komt Dylano naar me toe, trekt zich aan me op. Dus ik denk: die wil kroelen, wat lief!! Nou mooi niet dus! Meneertje beet in mn knie. Heb hem opgepakt en duidelijk gezegd dat hij dat niet mocht. Dit is trouwens al langer aan de gang hoor. In mn arm heeft ie me ook al een xtje gehad.
    Ik probeer het eerst nog zo. En anders doe ik het net als mijn naamgenoot: Terugbijten!
    Dat schijnt in sommige gevallen de beste methode te zijn.
    Mijn moeder heeft mijn broer ook eens teruggebeten omdat hij iedereen beet die maar op visite kwam.
    Hij heeft het daarna nooit meer gedaan…

Liefs Debby.

#3881666 Quote

hoi,

Mart nu 1 jaar en 8 tanden, heeft/had ondekt dat ie kan bijten, zow hap in mijn schouder, ik heb mij nix bedacht, heb zijn gezichtje in 1 hand gepakt (rustig) en heb hem duidelijk gezegt, wat ik er van vond: Auw dat doet pijn, dat mag niet, daarna heb ik hem weer op de grond gezet en een speelgoedje gepakt, hij heeft me tot nu toe niet weer gebeten 😀

#3883557 Quote

Hoi!

Hier ook een bijtertje met 8 tandjes
    Afgelopen zaterdag ging ik met Tara in bad. Toen ik haar later afdroogde en wilde aankleden, beet ze hard in mijn bovenarm, dat deed pijn! Ik riep natuurlijk 'AUW' en keek haar boos aan. Waarop ze heel lief lachte … en dan denk ik weer, hoe kan ik nou boos worden op jou??? Hebben jullie dat ook wel eens?

Groetjes,
    Shivana

#3883608 Quote

Feline vind het leuk, nee ik moet zeggen vond het leuk, om je in je gezicht te slaan. Het is gewoon uitproberen en kijken hoe je reageert.
    Wat je moet doen: Auw zeggen en meteen zeggen op een licht boze toon dat dat niet mag en haar/hem wegzetten.
    Steeds weer hetzelfde reageren als het gebeurt!
    Terug bijten vind ik zelf geen goed idee, maar dat is mijn persoonlijke mening. Het zelfde als terug slaan, ook geen goed idee.
    Ik denk niet dat je kind daarvan iets leert.

Trouwens geen ellenlange verhalen vertellen dat het pijn doet, niet lief is en dat hij/zij het niet meer mag doen. Dat begrijpen ze nog niet. Maar ze begrijpen het dondersgoed als jij AUW zegt en dat het niet mag.

groetjes Mariska

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct