Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

18 maanden huisbezoek

• Auteur

Ik werd net gebeld door het CB en ze wilden een afspraak maken voor een huisbezoek omdat mijn meisje binnenkort 1 en een half jaar is. Ze komt dan een uur langs en kijkt naar de ontwikkeling van mijn dochtertje. Ik vind het wel goed dat ze dat doen, maar ook wel spannend, want ik hoop dat mijn dochter zichzelf is. Vaak als er mensen op bezoek komen die ze niet kent, moet ze echt ontdooien!

Doen ze dat bij jullie ook huisbezoeken?

#3887889 Quote

Volgens mij doen ze dat hier niet?

groetjes Maris

#3887894 Quote

Hoi!

Tara is 17 maanden en ze heeft geen huisbezoek van het cb gehad. Maar wel goed dat ze bij jou langskomen, zij hebben er toch wel ervaring mee en je kan ook gelijk alle vragen stellen die je hebt.

Groetjes,
    Shivana

#3887911 Quote

Gelukkig komen ze hier niet langs voor een huisbezoek. Heb namelijk alleen maar slechte ervaringen met het CB.
    Mijn kinderen volgen niet netjes de curve en dat is hier niet zoals het hoort.

gr Saskia

#3887918 Quote

hoi
    nee dat doen ze hier niet huisbezoek.toen ik er laatst was met de 14 mnd check en de bmr prik zeiden ze je krijgt wel weer een oproep als anouk 2 jaar is.

gr petra

#3887919 Quote

nee ook hier geen huisbezoeken. Maar goed voor mij hoeft dat  ook niet hoor. Wat willen ze nu thuis controleren wat ze op het CB niet kunnen??? Nee hoor voor mij hoeft dat niet, maar goed als jij het fijn vind dat is dat goed toch!!

Succes ermee, en laat even weten hoe het was!!

X Saskia
    mv Rik 04-07-07

#3887920 Quote

Dan zal het alleen in deze regio (Zeeland) zijn. Bij mijn vriendin is er ook huisbezoek geweest. Jammer dat sommigen van ons negatieve ervaringen hebben met het CB. Ik heb er veel aan gehad. Ik belde wel eens toen ze echt nog baby was met vragen over de hoeveelheid flesvoeding enzo. Ik ben altijd goed geholpen. En ze benadrukken altijd dat wat zij stellen een richtlijn is, ook qua lengte en gewicht. Ze zeggen dat je ook vooral op je eigen gevoel af moet gaan.

#3887922 Quote

Ze vertelde dat ze juist het kind in de vertrouwde thuissituatie wil zien. En dan kan ze zien hoe het kind zich ontwikkelt. Hoe en met welk speelgoed het speelt. Je kan toch maar moeilijk een uur in het kamertje bij het CB gaan zitten met een kind van deze leeftijd. Dan zien ze toch ook niet veel? Ik denk dat ze het huisbezoek daarom doen. Ik   laat jullie wel weten hoe het was. Het is al a.s. vrijdag.

#3887923 Quote

Hoi hoi,

wil toch nog even reageren!! Ik heb absoluut GEEN SLECHTE ERVAING met het CB, maar thuis komen hoeft voor mij niet….thats al….

Maar goed meid, als jij het wel prettig vind is dat toch goed, en het scheelt je weer een ritje daarnaartoe ;-)!!

X Saskia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct