Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

mix kindjes

• Auteur

Hallo meiden,

Ik ben benieuwd of er nog meer gemixte kindjes onder onze kinderen zijn.
    Marissa is dus half Braziliaans omdat haar papa wel gewoon Nederlands is. Wij voeden haar gewoon Nederlands op en dus ook 1 talig.

groetjes Linda, mv Marissa 15 maanden

#3893393 Quote

Hoi Anouk,

Helaas spreek ik de taal niet . Ik zou willen dat het wel zo was. Ben ook begonnen met een cursus maar toen ik zwanger was weer gestopt. Wel wilden we Marissa op de internationale school gaan doen, daar leren ze al op de PSZ ook Engels. Maar die blijkt dus 2800 euro per jaar te zijn en dat zit er helaas echt niet in

groetjes Linda

#3893394 Quote

Hier geen MIX. Ik vind die getinte kleur altijd erg mooi bij kindjes! Al is mijn blanke dochter ook prachtig hoor!

Groetjes Babybelle

#3893397 Quote

Tjonge, ook belachelijk hoe duur die scholen zijn ja. Dat is dus een reden waarom er kinderen niet naartoe gaan.
    Mijn kinderen gaan naar de Vrije School. Het schoolgeld is inkomensafhankelijk. We betalen voor 1 kind bijna 600euro per jaar en kind 2 dan 500 per jaar. Als kind 3 straks gaat 400 per jaar.
    dus 1500 euro per jaar voor een basisschool…Veel geld, maar ik vind het echt de centen wel waard, maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen mogelijk is.
    Jammer. Maar wellicht kan ze straks naar een cursus in het buurthuis ofzo?

Liefs Anouk

#3893399 Quote

Ik wil wel wat over de huidskleur zeggen. Ik hoop echt dat ik niemand beledig hiermee maar wilde het toch even kwijt. Omdat mijn natuurlijke moeder echt chocolade bruin is hadden wij kans dat Marissa ook zo heel erg donker zou worden. En eerlijk gezegd ben ik blij dat ze zo licht is. Ik zeg altijd het witte is er net af. Helaas zit de wereld toch nog steeds zo in elkaar dat het leven toch moeilijker is als je echt donker bent. Nu krijgt ze het, hoe erg ook, een stuk makkelijker. Nogmaals ik wil niemand beledigen hiermee maar zo zit het volgens mij toch een beetje in elkaar.

#3893401 Quote

Hoi Anouk,

Het erge van de Internationale school is dus ook nog dat het 2800 euro per kind is. Maakt niet uit hoeveel je er hebt. Je betaald per kind hetzelfde. Inderdaad dan ooit maar een cursus gaan doen. Heb ik ook gedaan op mijn 8e.

groetjes Linda

#3893402 Quote

Wil nog wel even zeggen dat ik hiermee geen discussie wil starten over huidskleur en zo. Maar mensen zeggen vaak dat het mooi is een donker kindje maar houden dan vaak geen rekening met negatieve reacties op je huidskleur.

#3893403 Quote

Linda, ik begrijp wat je bedoelt denk ik, maar dan een geluk dat jouw meisje een prachtige kleur heeft en daardoor onwijs mooi is!
    Papa heeft genoeg werk als jullie poppetje een jaar of 16 is…hihi

xx

#3893404 Quote
    quote: Mam van 3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-12-2008 20:47:44'));

Linda, ik begrijp wat je bedoelt denk ik, maar dan een geluk dat jouw meisje een prachtige kleur heeft en daardoor onwijs mooi is!
    Papa heeft genoeg werk als jullie poppetje een jaar of 16 is…hihi

xx

haha, dank je ben inderdaad benieuwd hoe het dan gaat. Gelukkig hebben we al bedacht dat ze met Mick gaat trouwen (mv_Mick) dus hoeft ze ook niet te gaan stappen 🙂 Gewoon lekker tussen ons in op de bank tot ze gaat trouwen als ze 50 is 🙂

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct