Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

voor de thuisblijf moeders

• Auteur

Hallo mede mama's

Sinds de geboorte van Marissa hebben wij ervoor gekozen dat ik zou stoppen met werken en ik moet zeggen dat ik het dus echt geweldig vind!! Ik geniet van elk moment met haar en het valt mij alles mee. We hebben een hoop tijd om samen dingen te ondernemen. Moet ik wel bij zeggen dat ik niet zo'n goede huisvrouw ben en al snel tevreden ben, maar ik vind het echt goed te doen. Voor ons is het echt een goede keus geweest en ik wil echt niet meer gaan werken. Heel misschien als ze straks naar school gaat dat ik dan een paar uur ga werken, maar liever niet . Voordeel zou dan wel zijn dat we weer iets meer geld te besteden zouden hebben. We hebben het nu niet ruim maar kunnen wel af en toe iets extra's doen. Maar bijvoorbeeld een echte vakantie zou er niet in zitten. Maar daar geven we helemaal niets om. We hebben liever dat Marissa de rust van thuis heeft.
    Wat ik heel fijn vind is dat je rekening kunt houden met Marissa. Als ze ziek is of hangerig dan kan ze gewoon lekker bij me hangen. Schoonmaken komt dan eventueel 's avonds wel weer. En ik hoef haar nooit eerder wakker te maken dan dat ze zelf wakker wordt. Behalve als we een keer echt weg moeten natuurlijk
    Nu ben ik heel erg benieuwd of het jullie allemaal ook zo goed bevalt of dat er ook moeders zijn die misschien weer liever aan het werk zouden willen.
    Andersom kan natuurlijk ook, dat je wel een paar dagen werkt maar liever thuis zou zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

groetjes Linda

#3893646 Quote

Ik moet zeggen dat ik de combinatie werk en thuis zijn heerlijk vindt! Ik werk 2 dagen (gemeente) en van mijn salaris kunnen we prima de hypotheek betalen. Op die manier houden we ook nog geld over voor extraatjes. Nou moet ik wel zeggen dat mijn ouders op mijn dochtertje passen en dit geeft mij een gerust gevoel. Ik weet dat ze meer dan genoeg aandacht krijgt daar (soms een beetje teveel haha) en dat ze ook echt rekening met haar slaapjes houden. En als ze zich een dagje wat minder voelt zorgen ze echt heel goed voor haar. Als ze echt ziek is zorg ik dat ik thuis ben, hoor!
    Ik zou denk ik niet een thuisblijfmoeder kunnen zijn. Die 2 dagen op mijn werk zijn echt 'mijn' dagen waarop ik me met hele andere dingen bezig hou dan thuis. Ben na de geboorte van mijn dochtertje wel naar een andere functie gegaan omdat ik minder ging werken en heb hierdoor een stapje terug moeten doen. De uitdaging in het werk ben ik een beetje kwijt, werk nu eigenlijk iets onder mijn niveau. Maar dat heb ik graag over voor mijn dochter!

#3893647 Quote

Hoi

Ook ik ben een thuismama,maar met 3 kids is het niet zo dat alles om de jongste draait.
    Zo moet ze om een bepaalde tijd uit bed en eten ed gewoon omdat haar broers naar school moeten.Dit is haar hele leven al zo geweest en ze weet dus ook niet beter.
    Af en toe heb ik zoiets van…laat mij maar buiten de deur werken,volgens mij is dat niet zo heftig als thuis met 3 kids.Even niet alles mijn verantwoording en gewoon wat andere contacten.En het geld zou niet verkeerd zijn.Maar ik heb geen kinderen voor de oppas en onze ouders zijn zo jong dat ze allemaal zelf nog werken.

Voordat ik zwanger was van Joyce werkte ik fulltime met een leidinggevende functie.Mijn man was toen volledig thuis.Nu doen we dat dus weer omgekeerd en dat bevalt goed,alleen af en toe……Jammer genoeg kon ik niet voor vaste en minder uren (bv alleen het weekend) blijven vandaar de keuze om helemaal te stoppen.

Groetjes Jessica

#3893652 Quote

Het eerste jaar werkte ik fulltime en ik denk dat ik dat nooit meer ga doen. Nu werk ik parttime en het bevalt prima. Ik heb genoeg rust en vrije tijd en vind het ook leuk om weer te gaan werken. Ben wel iedere keer blij dat de werkdag voorbij is en ik weer een thuisdag heb! Ik kan me nu de thuisblijfmoeders beter voorstellen. Toen ik fulltime werkte begreep ik echt niet hoe je nu een hele dag thuis kon zijn, een hele week lang. Nu denk ik dat ik dat best zou kunnen, hoor! Je went snel aan het luxe leventje van thuis zijn!
    De voordelen heeft Linda eigenlijk al genoemd. Ook mijn ouders passen op, dus ze hoeft nog niet afhankelijk te zijn van "vreemden". Al hoor ik van de meeste moeders hier op het forum dat een KDV ook erg leuk kan zijn.

Groetjes Babybelle

#3893656 Quote

Leuk topic!

Ik werk 20 uur per week, verdeelt over 2 hele dagen en 1 halve dag. De oma ´s passen op (hoe het met mijn schoonmoeder gaat lopen weet ik niet).
    Na de geboorte van de oudste had ik veel opstart problemen op het werk, maar toen ik er eenmaal inzat beviel het prima. Lekker inderdaad, even eruit en wat andere dingen aan je hoofd. Nu met ilona erbij kom ik maar niet in het ritme. Ik zou echt veel liever thuisblijven, maar helaas zit dat er echt niet in financieel. We kunnen heus wel wat missen, maar niet mijn hele salaris.

x miranda

#3893657 Quote

Hoi,

Ik werk 24 uur p/week, maar ik zou graag 20 uur willen werken.
    Thuis blijven zou ik tijdelijk leuk vinden maar niet altijd, vind het leuk om ook wat anders te doen dan voor jesse zorgen

Gr Linda

#3893659 Quote

Ik werk (op papier) 24 uur. Ik heb echt enorme mazzel volgens mij.. Zowizo is er bij defensie een wat andere werksfeer maar hier op deze staf helemaal.. Iedereen is erg meelevend en ik heb de afspraak dat ik eerst Birgit kan wegbrengen en ook op tijd weg kan om de trein te halen. Als ik Birgit moet halen en brengen ben ik hier om 0810 en ga om 1545 weer weg. Als ze ziek is doen ze niet moeilijk etc etc
    Wel ga ik niet uitgebreid pauze houden enz, sommige collega's gaan regelmatig lekker uitgebreid roken in t rookhok en koffiedrinken, ik ga na mijn boterhammetje meteen weer aan t werk. Ook heb ik de voordelen van defensie wat ziektekosten verzekering betreft enz, fysio, arts op de kazerne. Ik rek dus zo lang mogelijk dat ik kan blijven, en ze hebben mijn contract verlengt voor nu nog 2 jaar..

Ik vind het lekker om te werken, maar soms zou ik ook wel eens een dagje extra thuis willen zijn hoor! Misschien dat mijn vriend na zijn uitzending een (flink) beter betaalde baan krijgt, dan ga ik ook niet zo enthousiast solliciteren om na die twee jaar weer aan t werk te gaan… dat zie ik dan wel weer!

#3893692 Quote

Ik werk 3 dagen in de week en dat gaat prima. Ik moet wel zeggen dat het huishouden hier niet supernetjes is, maar ja ben nu ook al ruim 26 weken zwanger.

Ik zou wel thuisblijven maar na 6 weken thuis met Feline wilde ik wel weer gaan werken. Zat natuurlijk al vanaf 20ste week thuis ivm niet velengd contract.

groetjes Maris

#3893696 Quote

Leuke topic, was ook wel benieuwd naar de reacties…

Werk zelf 3 dgn (24 uur) maar soms heb ik het gevoel dat ik op mijn 'vrije' dagen alleen maar aan het rennen ben. Je wilt zoveel doen, maar je hebt zo weinig tijd eigelijk!!! Op je werk kom je weer een beetje bij..haha..echt waar!!!

Zelf vind ik me werk heerlijk maar ben ook weer enorm blij als ik thuis ben. Misschien in de toekomst nog een dagje minder werken… maar dat is nog een ver-van-mij-bed-show!!!!! hihi…

gr. Ilone

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct