Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wanneer vertel je het aan familie, vrienden en werk e.d.

• Auteur

Bij ons weet iedereen het ook al. Naaste familie en vrienden wel eerder dan de rest, maar nu we een goede echo hebben gehad mocht iedereen het weten. Het is toch iets wat je het liefst vande daken schreeuwt. Ik althans haha.

Toen ik in september de miskraam kreeg had ik heel erg de behoefte om er met iemand over te praten, maar niemand wist dat we bezig waren en dat wilden we eigenlijk ook niet verklappen. Mocht dat nu nog een keer gebeuren dan is wel de verassing eraf, maar kan ik mijn/ons verdriet wel delen.

#3953335 Quote

Hallo,

Wij zijn nu 6,5 week zwanger, en hebben het hier en daar al vertelt. Mn beste vriendin heb ik het een paar agen na mn nod verteld. Zij wist ook dat we al een jaar bezig  waren, en sinds kort was ze zelf voor de tweede bezig. We  hadden beide in dezelfde week onze nod. En wat bleek…. allebei  zwanger!!!!!!
    Vervolgens ouders ingelicht, en afgelopen week ook mn broer en schoonzus. Ook het gesprek met mn broer en schoonzus kreeg een verrassende wending… zij is ook zwanger!!! Ik wist nieteens dat hun bezig waren, maar ik vind  het wel erg gezellig dat we nu met een heel stel tegelijk zwanger zijn!
    De rest van de vrienden en collega's vertellen we het  na de echo.

liefs, tara  

#3953344 Quote

Wij weten eigenlijk nog niet precies wanneer we het gaan vertellen! Waarschijnlijk over twee weken! 7 of 8 december. Of misschien wel volgend weekend hihi!
    We zien het allemaal wel!

We weten ook nog niet precies hoe we het gaan vertellen! We willen het wel op een speciale manier vertellen eigenlijk!
    Heeft iemand nog leuke ideeen?

Liefs

#3953346 Quote

Hoi!

Wij vertellen het 8 december, dan vieren we Sinterklaas bij mijn
    ouders. We stoppen dan voor onze dochter een truitje met ZUS in de zak
    van Sint. De volgende dag gaan we naar mijn schoonouders en dan doen we
    haar dat truitje aan.
    Mijn directeur en duo (ik werk in het onderwijs) vertel ik het de dag
    voor de kerstvakantie en de rest van mijn collega's vertel ik het de
    week na de Kerstvakantie, dan ben ik precies 12 weken.
    Vrienden vertellen we het ergens daar tussen in, wanneer het zo uitkomt.

Leuk hè, om plannetjes te maken daarvoor? Vrienden van ons krijgen ook
    een kindje en onze dochter (tweeëneenhalf) zei vrijdag tegen mijn
    vriend: "Mama en M (die vriendin) hebben allebei een baby in de buik.
    Alleen die van M is groter." Van onze vriendin weet ze het, maar van
    mij niet! Mijn vriend smste dit naar mij en ik ging die avond bij hen
    langs en heb hen het smsje laten lezen om het te vertellen. Erg
    grappig, want ze hadden het totaal niet in de gaten wat ik bedoelde,
    haha!

Liefs, Kaskes

#3953350 Quote

ik vier 9 december sinterklaas hier met mijn ouders en broer. die krijgen dus een speciaal sinterklaas kado.
    11 dec.(bijna 9wk)  heb ik mijn eerste echo en als die goed is…mag de hele wereld het weten.
    nu weten allen mijn beste vriendinnen het.
    omdat ik verleden jaar dec een miskraam heb gehad wil ik nu iets meer zekerheid. maar aan de andere kant wil ik ook bij mijn vriendinnen kunnen aanklopppen als het fout gaat dus vandaar dat ik het hun nu verteld heb al.

#3953351 Quote

oja en op mijn werk vertel ik het eind december ergens denk ik. weet het nog niet. ben net 2 maanden daar aan het werk. dus ze zullen wel niet blij zijn met me…

#3953352 Quote

Hallo

Mijn eerste reactie, spannend hoor.
    Nou…. schrik niet.
    Wij gaan het helemaal niet vertellen. Als ik het niet meer kan verbloemen en mensen vragen erna zal ik het niet ontkennen. Het gaat bij ons om het 4e kindje en de reacties bij ons derde kindje waren niet zo leuk dus om mezelf te beschermen vertel ik niks.
    Ik was erg eenzaam tijdens de derde zwangerschap en het was allemaal veel prettiger geweest als mensen iets aardiger hadden gereageerd. Mijn schoonouders vroegen of het een foutje was en mijn zwager moet nog steeds op kraamvisite komen en Quinn is inmiddels 17 maanden.

pc

#3953367 Quote

We vertellen het waarschijnlijk met kerst, dan ben ik 12 weken zwanger. Donderdag moet ik voor het eerst naar de verloskundige en we hopen nog voor de kerst de eerste echo te hebben. Dan geven we een kopie van de echo aan mijn (schoon)ouders.

Al heb ik wel moeite om het te verbergen..Mijn buik begint al een beetje uit te zetten dus het is maar goed dat de mode wat wijdere jurkjes en truitjes is!

Soucky

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct