Raar dat de kinderarts zich nog geen zorgen maakt want eerlijk gezegd vind ik het wel heel laat…
Mijn dochter was ook geen snelle… ze tijgerde met 10 maanden, ging staan met 10 maanden, kroop met 13 maanden en liep pas met 18 maanden. Maar in vergelijking met jouw kindje is dat nog ‘snel’.
Ik werk op een kinderdagverblijf en het komt eigenlijk zelden voor dat een kindje met 12 maanden nog zo weinig kan. Toevallig is er één kindje die met 12 maanden ook nog niks deed, precies wat jij beschrijft. Nu is dat kindje 15 maanden en kan hij opeens wel kruipen, misschien geeft dat wat moed 😉
Wat oefen je thuis?? Zet je hem veel op zn kont of laat je hem op zn buik spelen? Waarschijnlijk vindt hij het op zijn kont een stuk leuker dan op zn buik, maar het is juist belangrijk dat je hem op zn buik legt en ern speelgoedje voor hem neer legt waar hij nét niet bij kan. Ga er zelf ook bij liggen op je buik en moedig hem aan om zich uit te strekken om het speelgoedje te pakken.
Het is echt belangrijk om hem veel op zn buik te leggen en samen te oefenen. En ik zou, als er over een maand nog niks veranderd is, het zeker opnieuw aankaarten bij de kinderarts/fysio!!