Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225590 Mijn Dochter Kan Niet Op Haar Rug Slapen

• Auteur

De titel zegt het al, mijn dochter vindt het helemaal niks om op d'r rug te slapen. Ik heb nu een baby sleep gekocht om dat ze dan wel op d'r zij kan blijven slapen zonder om te rollen. Ze wil nergen op d'r rug liggen niet in de box niet op de bank niet in haar eigen bed. Ze vind het wel goed als ze op haar zij ligt. Op zich is het niet zo erg, Esmee is een stuit ligger geweest dus ze doet graag haar benen omhoog met als gevolg dat ze de deken weg trapt. En als ze op haar zij ligt legt ze haar benen opzij. Wel grappig om te zien. Ik weet niet hoe lang ze dat blijft doen ( stuitkindjes krijgen na 3 maanden een echo van de heupen dus ik ben benieuwd). Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die dit herken zo ja dan ben ik benieuwd naar jullie verhaal.
    Gr Naatje74

#3984578 Quote

Hoi,

Mijn zoontje was geen stuitligger, maar kon ook niet op zijn rug slapen, dan werd ie iedere 20 min wakker en lag hij te huilen. Hij wilde ook nooit in de box liggen. Ik heb hem toen op zijn buik laten slapen en vanaf dat moment sliep hij rustig. Hij bleek na 2 maanden wel wat last van zijn nekje te hebben. Na een paar bezoeken aan de manueel therapeut was zijn nekje in orde en kon hij zonder mopperen op zijn rug liggen in de box. Slapen bleef wel op zijn buikje want dat was hij zo gewend.

#3984579 Quote

Mijn zoontje slaapt liever ook niet op zijn rug. Boven op mijn borst of buitk, liggend op zijn buik vindt ie het fijnst. Leg ik hem dan weg op zijn rug wordt ie wakker. Leg ik hem op zijn buik… slaapt ie heerlijk vast, een paar uur achter elkaar.
    Maar ja.. hij mag toch niet op zijn buik?
    Maar jij doet dat dus toch maar wel? Ik zit er ook over te denken. Vroeger moesten baby's op hun buik. toen zullen ze toch ook niet en masse gestorven zijn?
    Maar ik twijfel wel hoor. Vind het ook wel eng. Het consultatiebureau zegt me dat het ECHT niet mag.
    Zijn er meer moeders die hun baby op de buik te slapen leggen? En dan ook 's nachts, of alleen overdag met toezicht?

#3984580 Quote

Hoi,

Ik heb het gewoon gedaan. Iedere 20 min. wakker is ook niet te doen. Ik ging 's avonds vaak kijken en 's nachts had hij toch voeding nodig, dus kijk je ook vaker. Ik weet het niet, ik ben er niet echt bang voor geweest dat het mis zou gaan. Ik heb met de oudste ook heel wat nachten op mijn borst geslapen. Mijn hoofdeinde wat omhoog. Ik sliep niet echt goed, maar op dat moment had hij daar behoefte aan. Nou dan deed ik het gewoon. En het cb? Dat vind ik altijd een stelletje halvegaren bij elkaar. Die lullen ook maar wat er in de boekjes staat en hebben geen oog voor het feit dat ieder kind anders is. Opvoeden doe je met je eigen gevoel en zelf weet je het allerbest wat goed voor je kind is.
    Maar ja, als je je er  niet prettig bijvoelt moet je het niet doen. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. En je niets aan laten praten.

#3984581 Quote

Ik denk dat een kindje het zelf wel aangeeft of deze zonder problemen op zijn buik kan slapen. Onze mop kan dus absoluut niet op haar buik liggen en vind dit ook verschikkelijk en gaat dus met haar gezichtje in het mattras liggen, dus heel gevaarlijk.
    Mijn broer was ook een buik slaper en een kennis hebben ook een dochtertje en dat is ook een buik slaper. Elk kind is nu eenmaal anders en het cb heeft een boekje met hoe het moet en houd over het algemeen niet rekening met het geval dat ieder kind anders is. Al moet ik zeggen dat onzer cb daar wel rekening mee houd en ben ook heel blij met onze cb. Dus als je je er goed bij voelt en je kindje kan goed op haar buik liggen zou ik het persoonlijk gewoon doen.

succes liefs cares

#3984582 Quote

Onze zoon, inmiddels 2,5, nog een baby was sliep hij ook vaak op zijn buik. Dit ook tegen het advies van het consultatiebureau in. Maar hij was gewoon een 'buikslaper'. Net als ik. Ik legde hem altijd op zijn zij, maar kwam ik bij hem dan lag hij op zijn buik en dat vond hij het prettigst. Hij deed zijn hoofdje zelf opzij zodat hij niet met zn neus in het matras lag. Hij slaapt trouwens nog steeds op zijn buik.

Nu bij onze dochter zeiden ze dat ze niet op haar zij mocht slapen want dat was gevaarlijk. Maar ze slaapt altijd op haar zij, en soms op de rug. We hebben dit vanaf het begin gedaan ook vanwege het vormen van het hoofdje (anders krijgen ze een plat achterhoofd, net zoals mijn neefje).Ik weet ook niet goed wat ik met al die adviezen moet, maar ik doe wat mijn kinderen het prettigst vinden, maar wel op een veilige manier hoor!!

Groetjes Trienke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct