Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225593 Wel Of Niet Stoppen Met Borstvoeding

• Auteur

Ik   geef nu 3 weken bv en alles ging goed tot afgelopen week.
    Aylin was de hele tijd onrustig en wou niet slapen alleen als ik haar vast had sliep ze en zodra ik haar weg wou leggen werd ze weer wakker.
    Nu is het weer 2 dagen goed gegaan en gister begon het weer. Dan leg ik haar aan de borst en drinkt ze 10 minuten en laat dan los, dan hou ik haar recht op zodat ze een boertje kan laten en na 15 minuten wil ik haar weg leggen begint ze weer te huilen dus ik leg haar weer aan en ze drinkt weer een minuut of 10 en dat nog een keer.
    Normaal komt ze ook pas na 3.5 uur voor een volgende voeding maar nou steeds om de 2 uur.
    Ik begin heel erg te twijfelen of ze nog wel tevreden is met de bv en of ik niet beter fv kan geven want ik heb er zo niet zo heel erg veel zin meer in en huil bijna net zo vaak als Aylin omdat ze weer niet tevreden is.

Wat zouden jullie doen?
    Ik heb de neiging om te stoppen met bv maar als ik eraan denk om te stoppen voel ik me ook   wel een beetje schuldig omdat ze zo lief kan kijken als ze aan de borst zit.

Gr desiree

#3984584 Quote

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen, kan alleen zeggen dat je naar je gevoel moet luisteren. Zou het kunnen zijn dat je kleine een regeldag heeft, zo klinkt het mij tenminste wel.
    Ik zit er momenteel ook doorheen. Bij mij komt dat omdat ik behoorlijk last heb van kloven die maar niet willen genezen. Ze beginnennu te  genezen   vanwege dat ik compleet aan het kolven ben en niet meer zelf voed aan Mathijs. Het probleem is dat ik niet genoeg kolf om alle voedingen te geven, dus al kv naast mijn bv geef. Ik heb besloten voor mezelf om nog een week door te zetten en dan te kijken hoe het er voor staat. Ik wil nog niet stoppen met bv, maar twijfel soms ook wel.

Groetjes, Manon moeder van Kevin (27-12-'00). Renske (24-12-'03) en Mathijs (21-9-'07).

#3984585 Quote

Ik dacht eerst ook aan regeldagen maar nu niet meer. Ze heeft dinsdag en woensdag bijna de hele tijd gehuild en wou heel erg vaak aangelegd worden, dat was donderdag weer beter toen sliep ze na de voeding ook weer in haar eigen bedje en dat deed ze die andere dagen niet maar nu begint ze weer zo te huilen en slapen wil ze alweer niet en het lijkt me niet dat als ze regeldagen heeft dat dat dan weer 2 dagen goed is en dan weer begint dat gaat toch in 1 keer door en dan is de bv toch weer afgesteld op haar behoefte.

Gr Desiree

#3984586 Quote

Hoi,

Ik ken het verhaal een beetje. ik geef ook borstvoeding, het is ook de eerste keer dat ik het doen, en het is mijn 3e kindje. Sven is bijna 5 week oud. hij krijgt maar 1 kant elke keer, omdat ik heel veel voeding heb! hij is er ook zo moe van , na 10 min. ik verschoon ook nog wel eens tussen door, zodat hij dan weer goed wakker is, en laat ook vaak boeren tussen door. langer dan een half uur voed ik niet!! als hioj daarna weer wakker is dan doe ik hem de speen erin. ik laat hem vaak bij mij in slaap vallen en dan kan ik hem zo   wegleggen. ik heb hem de hele dag beneden in de kinderwagen liggen. soms moet ik hem wel 10 keer de speen indoen, en dan huilt hij wel eens en dan haal ik hem eruit, en klop ik op zijn rugje voor een boer. en daarna slaapt hij wel weer. maar hij is soms ook wel eens anderhalf tot 2 uur wakker!! dan leg ik hem een poosje in de box.
    Ik word er ook erg onzeker van, maar elke keer groeit Sven goed ik ga ook bijna elke keer na het weeguurtje en hij heeft elke luier een plasluier, dus dan is het goed! maar ik merk wel , van mijn onzekerheid  word Sven onrustig!
    je kunt maar 1 keer stoppen……

suc6 en sterkte Tamara

#3984587 Quote

Hoi
    Heeft ze geen last van regeldagen?!
    Kylian van mij wil soms ook om de 2 uur dta ik bij mij eigen denk ik ga over op flesvoeding.
    Ik geef altijd waar hij het laatst gedronken heeft als eerst, 10 minuten en dan luier en de rest aan de andere kant.
    Bij gebeurd het ook vaak genoeg dat ik hem dan in zijn ledikant wil leggen en hij dan weer wakker wordt.
    hij blijft dan net zo lang knerpen tot dat ik hem eruit haal en weer aanleg, dan is alles weer goed.

Wordt er soms ook moedeloos van..Maar goed..
    Als hij krijst heeft hij honger en of het dan een uur geleden is of langer aanleggen maar..
    Ieder geval wel van belang dat je hem lang genoeg aan de borst laat zitten zodat hij zowel voormelk(dorstlesser) als achtermelk (voedende melk) krijgt..

Succes

#3984588 Quote

hoi Desiree,

Wat kan borstvoeden soms lastig en zwaar zijn heh, maar ik hoop toch dat je door kan zetten.
    Het is het waard!
    Ook ik vind het af en toe heel zwaar maar er komen steeds meer momenten waarvan ik denk dat het wel goed gaat (mijn zoontje is nu 3 weken en 3 dagen)
    Hij heeft dagen dat hij heel vaak wil drinken en soms ook minder.
    Soms heb ik het idee dat ik nergens aan toe kom buiten voeden.

Ik hoop dat je het nog even een kans wil geven. Het is toch wel erg goed voor je kindje.

Veel sterkte en succes.

#3984589 Quote

Wij hadden ook een beetje drama, maar nu heb ik de kleine in een schema en krijgt ze elke 4 uur de borst. Daarna alleen nog maar haar fiep en ze slaapt dan al snel zelf in, eerst raakte ze haar fiep nog makkelijk kwijt maar nu heeft ze goed door hoe het werkt en hoeven we hem bijna nooit meer terug te doen.

#3984590 Quote

Je moet de borstvoeding nog een kans geven. Om de 2 uur aanleggen is geen pretje, maar vraag en aanbod zullen toch weer een keer in evenwicht komen en dan ben je heel blij dat je de borstvoeding toch nog een kans hebt gegeven. Ik spreek overigens uit ervaring. Mijn eerste kind groeide aanvankelijk niet van de borstvoeding. Ze kreeg veel te weinig binnen. Door vaak aan te leggen, nam de productie uiteindelijk vanzelf toe en had ik uiteindelijk een tevreden baby die goed groeide

#3984592 Quote

Hey dames

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb besloten om de bv nog een kans te geven, ik heb gister middag steeds afgekolfd en de fles gegeven en dat ging heel goed, s avonds en snachts heb ik haar gewoon aangelegd en ze kwam om de 3.5 uur en heeft de rest van de nacht heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
    Als het zo verder gaat ben ik heel tevreden en als ik stop denk ik dat ik er toch spijt van krijg want ik heb veel voeding en dat wil ik mijn kind niet ontnemen.

Gr Desiree

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct