Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225594 Vraagje Flesvoeding

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje aan degene die flesvoeding geven. Jesse krijgt sinds 2 weken flesvoeding omdat de borstvoeding was teruggelopen. Nu deed hij over elke fles 1 uur (100 cc) met een speen met 1 gaatje. Ik hoorde vorige week op de wijk dat dit te lang is (hij viel ook iedere keer in slaap en moesten hem steeds 4 a 5 keer wakker maken). Nu hebben we een speen met 2 gaatjes en doet hij er (1 keer wakker maken) 40 min over. Mijn vraag aan jullie is hoelang jullie kleintjes over de fles doen en hoeveel gaatjes hebben jullie in de speen?

Hij is de afgelopen middagen ook heel erg huilerig. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed (maar 1 keer wakker voor de fles). Hij slaapt dan overdag na de voeding maar 1,5 uur en begint dan te huilen tot hij zijn volgende flesje weer krijgt. Probeer het wel te rekken door met hem te gaan wandelen enz. maar zodra ik weer terug ben huilt hij weer. Ben erg onzeker daarover een vraag me af of hij misschien nog honger heeft? Moet woensdag weer naar de wijk dus dan wil ik het ook even aankaarten maar misschien hebben jullie nog tips of ideeen?
    Alvast bedankt!

Gr. Sam

#3984596 Quote

Hoi Sam,

In het ziekenhuis waar Remco ligt mag het niet langer dan 30 min duren.
    Wij hadden difrax flessen maar de speen is te stug en te kort voor Remco.
    Hebben nu een doobi fles gekocht en heeft 3 standen. Wordt veel gebruikt daar.
    Remco moet eerst met 2 beginnen en als hij inslaap valt of niet goed zuigt moeten
    wij het op stand 3 doen. Gisteren voor het eerst geprobeerd daar voor flessen ziekenhuis. Maar hij dronk/drinkt niet goed maar dat is ook de redenen dat hij nog in het ziekenhuis ligt. Ik ben benieuwd hoe hij het nu gaat doen nu we doobi fles hebben.

Succes meid!

Liefs An

#3984597 Quote
    quote: sam1982 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 21:37:09'));

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje aan degene die flesvoeding geven. Jesse krijgt sinds 2 weken flesvoeding omdat de borstvoeding was teruggelopen. Nu deed hij over elke fles 1 uur (100 cc) met een speen met 1 gaatje. Ik hoorde vorige week op de wijk dat dit te lang is (hij viel ook iedere keer in slaap en moesten hem steeds 4 a 5 keer wakker maken). Nu hebben we een speen met 2 gaatjes en doet hij er (1 keer wakker maken) 40 min over. Mijn vraag aan jullie is hoelang jullie kleintjes over de fles doen en hoeveel gaatjes hebben jullie in de speen?

Hij is de afgelopen middagen ook heel erg huilerig. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed (maar 1 keer wakker voor de fles). Hij slaapt dan overdag na de voeding maar 1,5 uur en begint dan te huilen tot hij zijn volgende flesje weer krijgt. Probeer het wel te rekken door met hem te gaan wandelen enz. maar zodra ik weer terug ben huilt hij weer. Ben erg onzeker daarover een vraag me af of hij misschien nog honger heeft? Moet woensdag weer naar de wijk dus dan wil ik het ook even aankaarten maar misschien hebben jullie nog tips of ideeen?
    Alvast bedankt!

Gr. Sam

Hoi Sam,

Dit is zooooo herkenbaar,
    ik ben ook na 2 weken bv vanwege borstontsteking overgegaan naar flesvoeding.
    en deed 45 min over flesje van 100 cc.
    op advies van consbureau overgegaan naar avent speen 2, maar… nog steeds heel lang, en in slaap vallen.
    toen weer gebeld, en overgegaan naar 1-2-3 speen.
    is pas vanaf 3 maanden (maar cons bureau zei.. elk kind is anders, en misschien is zij daar wel aan toe)
    dus.. geprobeerd,.. en   intussen 135 cc, in 25 minuten.. dus gaat goed!!

Die middagen ken ik ook.. vanaf de voeding na 14 uur ongeveer, tot ong 20.00 uur voeding… huilen huilen huilen.
    even slapen, liefst in armen in bedje gelijk huilen.

Lopen met de kinderwagen… brullen…
    ik weet het ook niet meer.
    Zit te denken aan hongerige baby.. maar dan zou het ook heel de dag moeten zijn denk ik.
    toch???
    Ik zit met dezelfde vragen,.. ik moet toevallig ook morgen voor afspraak naar cons.bureau…
    ik ben benieuwd.

Hoe oud is jou kleintje?
    Hannah van mij is van 7 september, dusnu   5e week.

groetjes
    Jeannette

#3984598 Quote

Hoi Jeannette,

Ja rot is dat he, Jesse is inderdaad precies hetzelfde en wil na de voeding alleen maar op de arm liggen en zodra ik hem in zijn bedje leg begint hij weer te huilen.
    Ik heb gisteren een speen gekocht met 3 gaatjes (Avent) en  vandaag een voeding gegeven. Hij heeft nu 130 cc op in  20 min (scheelt dus wel). Is die 1-2-3 speen ook van Avent?
    Jesse en Hannah zijn ong. even oud want  Jesse is op 3 sept geboren (dus ook 5 weken). Slaapt Hannah 's nachts wel gewoon goed? Ik zat ook aan een hongerige baby te denken. Ben erg benieuwd wat ze  morgen bij de wijk te vertellen hebben.

Gr. Sam  

#3984599 Quote
    Hoi Sam,

Ben blij dat ik niet de enige ben!! (Hoewel… wens het niemand toe zo…)
    Die 1-2-3 speen is ook van avent inderdaad! (bij de etos volgens mij € 4,99 per 2, en die andere spenen de 2 of 3, volgens mij € 4,85
    Ik heb net 165 ml gegeven, en… ze slaapt nogsteeds…  
    Na de voeding van rond 20 uur, maken we haar rond 23.30 wakker voor het laatste flesje, en dan komt ze rond 5 of 5.30 uur dus dat is best lang.
    En Jesse, wat doet hij?
    Hoeveel voedingen geef jij hem?
    ik zit toch wel aan 7 of misschien vandaag wel 6 voedingen.

Hou je me op de hoogte wat ze morgen zeggen,.. ik zal het ook doen!

groetjes
    Jeannette

#3984600 Quote

Nou ik denk dat hij zeker wel aan 7 voedingen komt. Hoeveel cc geef jij Hannah? Jesse heeft niet echt vaste tijden waarop hij een flesje krijgt (probeer om de 3 uur behalve de nacht). Net zoals gisterenavond heeft hij om 21 uur een flesje gehad. Hij werd pas om half 3 wakker, en daarna om half 6.
    Mag het niet te hard roepen maar vandaag ben ik dus begonnen met die speen met 3 gaatjes en het gaat best goed. Hij heeft om 12 uur zijn flesje gehad en huilde pas weer om half 4. Ben benieuwd hoelang hij nu blijft slapen. Valt Hannah in slaap tijdens het geven van een flesje of drinkt ze die in 1x leeg?

Ben zojuist die 1-2-3- speen gaan halen, die wil ik vanavond eens proberen.
    Inderdaad fijn om te weten dat ik niet de enigste ben (gaat soms toch aan jezelf twijfelen).

Ik zal morgen laten weten wat ze op de wijk vertelden (ben ook erg benieuwd naar jouw verhaal morgen). Veel succes nog vandaag!

Groetjes Sam

#3984601 Quote

Hoi Sam,

Wij geven hannah 120 cc, + 4 schepjes. gisteren 2x 150 + 5 gegeven, daar slaapt ze wel langer op.
    Maar dan zou ze weer teveel binnen krijgen.
    Hannah viel wel elke keer in slaap, maar sinds de 123 speen niet meer echt, alleen 's nachts.
    Wij geven rond 8 uur nog een flesje, en maken haar wakker rond 11.30 (savonds) en geven haar nog wat.
    Dan slaapt ze tot ong 4.30-5.30 uur,

Ik ben vandaag geweest, Hannah was nu totaal 890 gram gegroeid, en 6,5 cm.. (denk dat de begin meting niet goed was…)

heb het probleem voorgelegd.
    Ze zei dat het geen probleem was om 150 cc te maken, maar kan ook forte.
    Wij gaan dus forte kopen, en dan 2 schepjes gewoon en 2 schepjes forte, kijken hoe ze dat vind.
    Kreeg ook een tip van een andere moeder,.. schepje kindermeel oid er in. Maar volgens mij mag dat pas na 4 maanden.

Ik ben benieuwd wat ze bij jullie zeggen!

groetjes
    Jeannette

#3984602 Quote

Hoi Jeannette,

Jesse is nu in totaal 975 aangekomen. Hij weegt nu 3870 en was 2 weken geleden 52,5 cm. Als advies van de wijk kreeg ik inderdaad ook die 150 cc aanbieden (daar waren we gisteren zelf al mee begonnen) en heb wel het idee dat dat nu een stuk beter gaat. Ook die 1-2-3 speen is een hele verbetering.

Helaas kunnen wij moeilijk overstappen op andere voeding omdat mijn man erg veel allergieen heeft krijgt Jesse hypoallergeen voeding (dus de wijk wil voorlopig nog niet afstappen van deze voeding).
    Vanacht heeft hij het ook heel goed gedaan (om half 11 laatste fles en daarna kwam hij pas om 4 uur). Gisteren was dus eigenlijk de eerste dag dat hij niet zo erg gehuild heeft. Ben erg benieuwd hoe het vandaag gaat!

Hou me op de hoogte hoe het gaat bij Hannah met de andere voeding!

Groetjes Sam

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct