Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225600 Tips Om In Ledikant Te Laten Slapen

• Auteur

Hallo,

Kylian is het liefst bij mij.hij is nu 4 weken
    Dus ook s'nachts. Na het voeden is hij helemaal vertrokken in een diepe slaap en probeer ik hem in zijn ledikan te leggen.
    Dit gaat 5 minuten goed, dan begint hij te knerpen en te huilen (knerpend huilen)
    dus hup er maar weer uit.
    Leg ik hem bij mij op mijn borst en is hij binnen 5 minuten weg.
    Graag wil ik hem wel in zijn ledikant hebben en overdag na zijn voeding rond 11.30 uur wil het nog wel eens lukken…
    Ook heeft hij voorkeur om op zijn buik te slapen maar dat heb ik s'nachts liever niet omdat ik niet in de gaten kan houden hoe hij met zijn hoofd ligt.
    Hij kijkt nogal graag en draait zijn hoofd ook om hoor dus het zou wel goed gaan.

in de box liggen vind hij ook prima. overdag houdt hij het soms half uur uit en begint dan te huilen..meestal laat ik hem ff huilen maar na kleine 10 minuten haal ik hem er weer uit en is alles weer goed.. hij kijkt graag om zich heen (box staat bij raam)

vanaf zijn geboorte is het eigenlijk al zo..hij heeft 2x in zijn wieg geslapen maar hij wil niet alleen zijn.hij heeft nu een ledikant en hij heeft er overdag wel x i ngeslapen dus hij kan het wel, maar s;nachts zou beter zijn want hij wordt zo lang!

iemand idee, tshirt over matras heb ik al gedaan:d

jacomien
    mama van kylian 09-09-2007

#3984617 Quote

Heb je hem al eens een speen gegeven? Na 4 weken borstvoeding mag dat   volgens mij wel, al weet ik het niet zeker.

Een ledikant heb je zei je he, heb je niet nog ergens een wieg? IN een ledikant voelen ze zich soms we eens onrustig omdat ze uit zo'n krappe buik komen en ineens zoveel plaats hebben.

Inbakeren misschien?

Ik weet het ook niet, ik heb er geen ervaring mee, allebei mijn kinderen sliepen vanaf het begin in de wieg, bij mij op de kamer en dat werkte voor ons.

Ik hoop dat je de oplossing vind

#3984618 Quote

Een speen of een pink kan denk ik wel helpen. Yara heeft ook een grote zuigbehoefte, dus ze wil maar lekker aan mijn borst blijven lebberen terwijl ze allang vol zit. De kraamverzorgster vertelde mij een 'babygeheimpje' kindjes die honger hebben zuigen op een knuistjes en kindjes die teveel gegeten hebben ook.
    Een speen kan dan wat rust geven voor een baby.

In plaats van hem uit bed te halen, kan je ook even bij hem gaan zitten op de kamer. Aai over zijn ruggetje en praat tegen je kindje dat geeft hem het gevoel dat je dichtbij bent. Ik merk dat Yara daar ook rustig van wordt als ze een beetje zit te sputteren/huilen in haar wiegje.

Succes!!

Liefs, Line

#3984619 Quote

Hoi Jacomien,

Bij ons valt Thijs (8-9-07) ook gelijk in slaap na/tijdens de voeding. Ik leg hem dan nooit gelijk in zijn wieg, want hij is dan gewoon even van de wereld, door het drinken. Een paar minuten later wordt hij altijd weer wakker.
    Dan knuffel ik even met hem en als hij dan begint te gapen, dan leg ik hem in zijn wieg of soms in de kinderwagenbak. Het gebeurt dan vaak genoegd dat hij even gaat liggen huilen, maar dat heeft hij blijkbaar even nodig om in slaap te komen. Dat is bij ons zo'n huiltje waar steeds even een pauze in zit en die ook niet altijd even hard.
    Ik moet mezelf soms tegenhouden om hem niet gelijk weer uit bed te halen, want het klinkt soms zo zielig, maar als hij even huilt om in slaap te komen en ik haal hem er gelijk weer uit, dan weet hij ook niet waar hij aan toe is en komt hij nooit in slaap. (want dit begint dan elke keer opnieuw).
    Thijs lag net ook in de box, en na een paar minuten daar te hebben gelegen begon hij ook te huilen, dus ik kijken wat er is en toen bleek dat hij alweer moe was. Want hij begon enorm te geeuwen, dus heb ik hem weer in zijn wieg gelegd. Het kan zijn dat hij daar dan nog even wakker in is en er straks even een moment komt dat hij huilt, want dan gaat hij echt slapen.

Ik weet van een kennis die liep in het begin ook steeds met haar kleintje rond en op een gegeven moment was ze zelf zo moe dat ze d'r zoontje in de wieg had gelegd en het gewoon niet op kon brengen weer met hem rond te lopen. Toen was het na 10 minuten stil en sliep hij.

Elke baby is anders, maar misschien dit werkt bij ons op deze manier erg goed, dus misschien dat je er iets aan hebt.

Groetjes Elise

#3984620 Quote

Hoi,

Ik weet hoe het is, Sven is bjina 5 week en slaapt snachts ook het liefst bij mij! hij slaapt ook vaker bij mij dan in zijn eigen bedje. en daar komt bij dat ik vorige week weer in het ziekenhuis heb gelegen, na een gal aanval. operatie gehad, en van donderdag tot maandag in het ziekenhuis gelegen, Sven mocht mee omdat ik bostvoeding geef. hij heeft dus toen we weer thuis waren van maandag tot vrijdag nacht bij mij in bed geslapen. vanacht weer in zijn eigen bedje geweest. en 6 uur acher elkaar geslapen, en na de voeding van 6 uur weer in zijn eigen bedje geweest. ik verschoon Sven nachts niet. want dan is hij er helemaal doorheen! Ik heb mijn kussensloop om zijn matras gedaan, maar dat hielp eerst niet. wat wij gisteravond hebben gedaan, is een kruik in zijn bedje, dan is dat lekker voorverwarmd! ik geloof dat hij daarom vanacht lekker sliep?? maar misschien gaat het vanacht wel weer minder> dat zien we dan wel, ik wil er verder ook geen punt van maken dat hij bij mij in bed slaapt, iedereen is anders gespannen, en mijn man moet er wel weer smorgens om 5 uur uit. en ik neem aan dat het er vanzelf weer overgaat, als hij 18 is zal hij wel niet meer bij mij in bed slapen….
      laat even weten welke tip helpt!   Groetjes Tamara en suc6

#3984621 Quote

Tja, ieder kind is natuurlijk anders, maar als ik Jesse steeds uit bed zou halen als hij huilt zou hij ook niet meer in bed willen. Het is even heel hard, maar ik zou hem/haar (sorry weet t even niet meer) dus toch even laten huilen. Bij Jesse duurde dat de eerste paar keer gerust 10 minuten. Nu begint hij nog weleens te huilen, maar veel korter.
    Wat ook goed helpt bij ons is om elke keer als je je kleintje in bed wil doen, hetzelfde ritueel toe te passen. Bij ons is dat: voeden, verschonen, even tutten/spelen, in bedje lekker strak ingepakt en muziekdoosje aan.
    's Nachts verschonen we hem eerst en dan voeden, weinig praten, weinig licht en meteen na het voeden en boertje bed in.

En een ledikant is best groot, misschien kun je iets aan zijn voeteneind en naast hem leggen, handdoeken ofzo, zodat je beeb zich lekker veilig voelt.

Maar ik zou dus toch even volhouden als ik jou was, maar je moet je er wel goed bij voelen.
    Veel succes!

Grts, daantje

#3984622 Quote

Hoi Jacomien,

Feline had er ook een handje van om niet te slapen en steeds te huilen. Bij mij kwam het doordat ze niet op precies dezelfde tijd eten kreeg en moest slapen. Ik legde haar ook wel eens weg na de fles, maar meestal zijn ze inderdaad suf van het drinken en hebben ze nog geen slaapbehoefte.
    Houd hem nog even bij je en knuffel even, zodra je tekenen van echte vermoeidheid (oogjes wrijven, gapen, wegkijken, aan haren friemelen, achter zijn oortjes friemelen) ziet leg je hem in zijn bedje. Probeer het ook altijd op dezelfde manier te doen. Dus een vast patroon voor het slapengaan.
    Ik geef haar een schone broek, dan knuffelen in de slaapkamer, dan leg ik haar weg, buk om een kusje te geven en zeg onderhand zachtjes tegen haar welterusten, ga maar lekker slapen. Dan doe ik haar speentje in de mond en valt ze meestal meteen in slaap.

Nou veel succes.

groetjes Mariska

#3984623 Quote

Hai hai

Probleem 1: Speen wil hij niet. We hebben zowel de ' gewone' als rechte speen en hij moet er niks van hebben.
    Als hij de pink ook niet wil heeft hij gewoon honger.
    Probleem 2: Wiegje hebben we juist weggedaan omdat het te klein voor hem was hij kon zijn armen niet strekken en hij slaapt graag met zijn handen boven de dekens en naast zijn hoofd.

Hij kan wel in zijn ledikant hoor heeft het wel eens gedaan maar dan ligt hij het liefst op zijn buik en s'nachts zie ik dat niet zo zitten.
    Denk eigenlijk ook dat het bed te koud is.
    net op de bank voeding gegeven, was namelijk niet stil te krijgen en toen hij lekker sliep op mijn plekje gelegd en nu slaapt hij heerlijk.
    Hij heeft sowieso ook geen dag/nachtritme….
    Vanaf 12 uur kan hij zo door slapen tot 4 uur!

Groetjes
    Jacomien
    Mama van Kylian 09-09-2007

#3984624 Quote

Hoi Jacomien,

misschien een tip, verwarm het bedje voor met een kruik!
    Bij ons hielp het wel, .. ook het liefst bij mij slapen, maar sinds de kruik even onder het dekentje,.. komt ze in een heerlijk warm bedje, mijn dochter slaapt dan heerlijk.
    kruik aan voeteneindje (boven de dekens) als ze in bed ligt,.. blijven dr voetjes lekker warm.
    Misschien helpt dit bij jou ook wel?

Succes!
    groetjes
    Jeannette

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct