Hoi Jacomien,
Bij ons valt Thijs (8-9-07) ook gelijk in slaap na/tijdens de voeding. Ik leg hem dan nooit gelijk in zijn wieg, want hij is dan gewoon even van de wereld, door het drinken. Een paar minuten later wordt hij altijd weer wakker.
Dan knuffel ik even met hem en als hij dan begint te gapen, dan leg ik hem in zijn wieg of soms in de kinderwagenbak. Het gebeurt dan vaak genoegd dat hij even gaat liggen huilen, maar dat heeft hij blijkbaar even nodig om in slaap te komen. Dat is bij ons zo'n huiltje waar steeds even een pauze in zit en die ook niet altijd even hard.
Ik moet mezelf soms tegenhouden om hem niet gelijk weer uit bed te halen, want het klinkt soms zo zielig, maar als hij even huilt om in slaap te komen en ik haal hem er gelijk weer uit, dan weet hij ook niet waar hij aan toe is en komt hij nooit in slaap. (want dit begint dan elke keer opnieuw).
Thijs lag net ook in de box, en na een paar minuten daar te hebben gelegen begon hij ook te huilen, dus ik kijken wat er is en toen bleek dat hij alweer moe was. Want hij begon enorm te geeuwen, dus heb ik hem weer in zijn wieg gelegd. Het kan zijn dat hij daar dan nog even wakker in is en er straks even een moment komt dat hij huilt, want dan gaat hij echt slapen.
Ik weet van een kennis die liep in het begin ook steeds met haar kleintje rond en op een gegeven moment was ze zelf zo moe dat ze d'r zoontje in de wieg had gelegd en het gewoon niet op kon brengen weer met hem rond te lopen. Toen was het na 10 minuten stil en sliep hij.
Elke baby is anders, maar misschien dit werkt bij ons op deze manier erg goed, dus misschien dat je er iets aan hebt.
Groetjes Elise