Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225602 Kinderbijslag

• Auteur

Hallo dames,

hebben jullie je eerste kinderbijslag al binnen?

Bij de geboorte aangifte hebben we geen bankrekeningnummer hoeven opgeven, dus we weten nu niet waar het geld terecht komt en ik moet nu dus aldoor 3 rekeningen in de gaten houden. Maar ik heb net nog gekeken en het staat er nog niet op.

De uitbetaaldag was toch 5 oktober? Mamma wil namelijk erg graag shoppen .

groetjes Eline

#3984628 Quote

hoi eline

de uitbetaaldag is meestal de eerste of de tweede en dan om de 3 maanden ik neem aan dat je in september bevallen ben dan krijg je het nog niet in oktober maar pas 3 maanden later ze moeten het eerst nog verwerken wel krijg je als het goed is met terug werkende kracht dus dubbel….

#3984629 Quote

hoi
    je krijgt het inderdaat pas 3maanden later maar niet dubbel.
    gewoon 180euro is het geloof ik
    gr maaike

#3984630 Quote

De kinderbijslag krijg je pas in januari. De op 5 oktober uitbetaalde kinderbijslag is bedoeld voor het 3e kwartaal van 2007. Die in januari wordt uitbetaald is voor het 4e kwartaal van 2007. Nog 3 maanden geduld dus.

#3984631 Quote

Hoi Eline,

Je krijgt dit inderdaad in januari uiterlijk de 5e, maar meestal 1e of 2e.
    en als je in sept ben bevallen, krijg je het dubbel, want "vorig" kwartaal had je een kindje, dus heb je daar recht op, als je 1 okt ben bevallen,.. helaas… dan niet.
    maar je moet dus nog ff wachten met shoppen… maar voordeel.. in januari kan je 2x zoveel shoppen.. (en.. alles is dan meestal in de uitverkoop…)

groetjes
    Jeannette

#3984632 Quote

Hallo

Je krijgt het pas in januari ik ben van mijn 1e zoon op 23 sept 2005 bevallen mijn eerste kinderbijslag ontving ik januari zo rond de 3e i.v.m. de feestdagen en het was maar voor 1 kwartaal dus je ontvang niet dubbel het gaat namelijk over achterafdat gaat dan over het 4e kwartaal okt/nov/dec en het is zo op vergis je niet het is nou 190 euro

#3984633 Quote

Hoi,

Je krijgt vanzelf een brief van svb waarin je het rekeningnr kan opgeven. Je krijgt 190 euro per kwartaal en altijd achteraf. Dus jij zou als het goed is straks ook nog geld moeten krijgen over het derde kwartaal.

#3984634 Quote

Wij hebben een rekening voor Marissa geopend en op haar eigen rekening wordt de kinderbijslag gestort. Wij hebben het geld namelijk niet nodig voor haar onderhoud en zo heeft ze op haar 20e een mooi bedrag. Uiteraard sparen we er ook nog meer bij.

#3984635 Quote
    quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 16:04:48'));

Wij hebben een rekening voor Marissa geopend en op haar eigen rekening wordt de kinderbijslag gestort. Wij hebben het geld namelijk niet nodig voor haar onderhoud en zo heeft ze op haar 20e een mooi bedrag. Uiteraard sparen we er ook nog meer bij.

slim! wij willen dat ook doen, en inderdaad sparen we daarnaast nog erbij en sparen zijn opa en oma ook nog erbij (die jongen is een stuk rijker als mij op zijn 18e straks haha)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct