Ik heb al vanaf het begin van de borstvoeding last van kloven, eerst boven op mijn tepels en later aan allebei de kanten een grote kloof onder mijn tepel. Nou beginnen ze boven op de tepel eindelijk te helen, maar die onder mijn tepels helen wel als ik kolf maar zodra Mathijs zelf weer gaat drinken worden ze weer erger. Nou ben ik van de week om de kloven echt de kans te geven te helen, begonnen met kolven. Dit ging de eerste paar dagen redelijk, ik kolfde genoeg om Mathijs alle voedingen bv te geven. Maar vanaf gisteren red ik dat niet meer en moet ik nu met kv gaan bijvoeden als ik zelf niet genoeg heb gekolft. Ik voel me schuldig naar hem toe, hij heeft nu last van krampjes en zijn ontlasting gaat moeizaam. Terwijl hij dat met alleen bv nog helemaal niet gehad had, netjes elke voeding een poepluier en nu bijna helemaal niet.
Wie heeft er tips om het kolven beter te laten slagen? Mathijs komt zelf om de 3 uur en ik kolf om de 2 uur. Begin er nu dus ook vermoeid van te raken. Maar ik wil niet stoppen met bv, ik wil het nog niet opgeven.
Groetjes, Manon moeder van Kevin(27-12-'00), Renske(24-12-'03) en Mathijs(21-9-'07)