Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225605 Ik Zit Er Een Beetje Doorheen Met De Borstvoeding

• Auteur

Ik heb al vanaf het begin van de borstvoeding last van kloven, eerst boven op mijn tepels en later aan allebei de kanten een grote kloof onder mijn tepel. Nou beginnen ze boven op de tepel eindelijk te helen, maar die onder mijn tepels helen wel als ik kolf maar zodra Mathijs zelf weer gaat drinken worden ze weer erger. Nou ben ik van de week om de kloven echt de kans te geven te helen, begonnen met kolven. Dit ging de eerste paar dagen redelijk, ik kolfde genoeg om Mathijs alle voedingen bv te geven. Maar vanaf gisteren red ik dat niet meer en moet ik nu met kv gaan bijvoeden als ik zelf niet genoeg heb gekolft. Ik voel me schuldig naar hem toe, hij heeft nu last van krampjes en zijn ontlasting gaat moeizaam. Terwijl hij dat met alleen bv nog helemaal niet gehad had, netjes elke voeding een poepluier en nu bijna helemaal niet.
    Wie heeft er tips om het kolven beter te laten slagen? Mathijs komt zelf om de 3 uur en ik kolf om de 2 uur. Begin er nu dus ook vermoeid van te raken. Maar ik wil niet stoppen met bv, ik wil het nog niet opgeven.

Groetjes, Manon moeder van Kevin(27-12-'00), Renske(24-12-'03) en Mathijs(21-9-'07)

#3984643 Quote

Hoi Manon,

Het is geen schande om bij te voeden, maar als je kindje last heeft van krampjes, zorg dan dat je bv friso comfort geeft, dat is speciaal voor krampjes en moeilijke ontlasting. En je kunt cinababy druppels halen bij de drogist. Helpt ook goed.

Succes, groetjes Mariska

#3984644 Quote

Herkenbaar verhaal. Ik heb enkele dagen geleden een lactatiekundige ingeschakeld, die ook het advies gaf te gaan kolven totdat de kloven genezen zijn. Ik gebruik mother mates om de boel snel te laten helen en het spul (het zijn een soort gelachtige rondjes die je op je tepels plakt) helpt wonderwel.
    Aan 1 borst kan mijn zoon inmiddels weer drinken, de andere is nog erg gevoelig, wat mede komt door een borstontsteking. Die borst kolf ik af. De lactatiekundige gaf ook nog aan goed te controleren of de baby wel goed is aangelegd. Je moet als je de onderlip van de baby naar beneden trekt tijdens het voeden zijn/haar tong kunnen zien. Is dat niet het geval, dan lijkt de baby soms goed aangelegd te zijn, maar is dat toch niet zo.
    Leuk is het niet om zoveel last van je borsten te hebben, maar het gaat over. Bij mijn eerste kind heeft het zeker een maand geduurd voordat het voeden enigszins goed begon te lopen. En ik ben erg blij dat ik toen heb doorgezet. De afgelopen dagen zat ik er flink doorheen wat betreft de borstvoeding, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk ook weer goed komt.

#3984645 Quote

ik zit er ook helemaal doorheen niet echt het voeden op zich met borstvoeding maar de slapeloze nachten lara komt om de 2 a 2.5 uur snachts daarbij spuugt ze erg veel komt met golven eruit,als ik haar gevoed heb dan moet ik ook nog een half uur met haar lopen dat ze goed kan boeren daarbij heb ik nog een zoon van 3 jaar die ook voor geen meter slaapt volgende week gaat mijn vriend weer werken ik zit er zo tegen op alles alleen te doen omdat ik amper slaap snachts ik zit echt in een dip nu   hopen dat ik vandaag alleen een baaldag heb….

#3984646 Quote

Hoi,

Je hebt denk ik veel aan het borstvoedingsforum. Daarin is een speciaal thema over kolven. Je wordt goed geholpen als je een vraag stelt door moeder (en experts) met veel ervaring. Ikzelf heb aan deze bron van info en tips altijd (en nu nog veel gehad).

Linkje: http://www.borstvoedingsforum.nl/

Succes,

Maria

#3984647 Quote

Hoi

Heb je toevallig al een tepelhoedje geprobeerd als je je kindje aan je borst laat drinken? Schijnt te helpen tegen de pijnlijke kloofjes.
    Mijn menneke drinkt alleen maar met een tepelhoedje. Zonder hoedje is het net z'n papa die speelt met de tepel!

Succes,
    liefs Els
    mama van Quentin, 21-09-07

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct