Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1225610 Toch Nog Gewoon Een Sept Mamaonze Maaike Is Geboren

• Auteur

Hallo allemaal!

Op vrijdag 28 september ben ik bevallen van onze prachtige dochter Maaike. Het was niet makkelijk: op donderdag had ze in het vruchtwater gepoept en moesten we 's avonds naar het ziekenhuis (ik wilde thuis bevallen ).

In het ziekenhuis 's nacht de weeen opgevangen en toen had ik 's ochtend AL 0, 5 cm ontsluiting….dus dat schoot niet echt op. Aan de weeenopwekkers, maar ook dat duurde veel te lang. Om 1 uur 's middags had ik toen 1-2 cm. De gynaecoloog besloot op de weeenopwekkers op vol te zetten en me een ruggeprik te geven. 's Avonds om 9 uur bleef de ontsluiting alsnog steken op 9 cm en voelde de gynaecoloog dat onze kleine schat toch wel erg groot zou zijn en dus niet paste!!

Uiteindelijk is Maaike om 21.47 uur op vrijdag 28 september geboren via een keizersnede en bllek dus ook maar liefst 56 cm lang te zijn en 4685 gram te wegen!! OEPS!!! Dat had dus niemand verwacht!!

Maandag zijn we lekker naar huis gegaan en ze doet het prima! Mij valt de operatie ook niet tegen, ik ben redelijk mobiel en heb niet heel veel pijn!

Zo, jullie weer op de hoogte!
    Groetjes,

NathalieMS

#3984662 Quote

Gefeliciteerd met je meiske!
    Geniet ervan!!

Liefs Elsm
    mama van Quentin, 21-09

#3984663 Quote

he

Goed om te horen dat je nu goed voelt en dat het herstel je niet tegen valt. Kan je lekker gaan genieten van je meisje! Gefeliciteerd!

x Petra

#3984664 Quote

Gefeliciteerd met de geboorte van Maaike. Dat was wel effe tegenvallen, naar het zkh en alsnog een ks, maar niet gek natuurlijk, jemig wat een grote meid!!!!
    Maar fijn dat alles goed met jullie gaat. We wensen jullie veel geluk en gezondheid toe.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

#3984665 Quote

Allereerst van harte gefeliciteerd met je dochter! Een hele mooie naam uitgekozen (ik heet zelf ook zo haha).
    Als ik jouw verhaal lees dan wordt ik wel heel erg herinnert aan mijn bevalling. Het is bij mij allemaal ongeveer net zo verlopen alleen met een ander einde. Bij mij hebben ze Nikki wel laten komen met als gevolg dat de boel beneden na een maand nog steeds oorlogsgebied is. heel goed dat ze bij jou in het ziekenhuis wel voor een spoedkeizersnede hebben gekozen. Ook geen pretje denk ik, maar wel een hele goede beslissing voor zowel jou als je kindje. Heel veel sterkte en goeds gewenst voor jou en Maaike

Groetjes van een andere maaike

#3984666 Quote

Van harte!

#3984667 Quote

Gefeliciteerd met Maaike!!! Herkende veel in je bevallingsverhaal. Wij wisten wel al iets eerder dat we in het ziekenhuis gingen bevallen omdat ik al een paar weken een te hoge bloeddruk had.Ik ben vorige week maandag ingeleid. Het begin verliep allemaal redelijk soepel maardat savonds rond 8 uur mijn vliezen braken werden de weeen ook wel erg heftig. Helaas had onze uk ook in het vruchtwater gepoept. De onstluiting verliep iets vlotter bij mij tussen 8 en half 5, maar aangezien ze niet goed indaalde heb ik nog een uur persween mogen weg puffen om daarna nog 5 kwartier te persen, totdat de gyn uiteindelijk ook een keizersnee besloten en wat bleek Merel was 4740 gram. Gelukkig mochten we na vier daagjes ziekenhuis weer naar huis en gaat alles prima met Merel. Zelf merk ik dat het genezen aan de ene kant super snel gaat, maar aan de andere kant ook nog wel heel veel energie kost en dat ik er goed op moet letten mezelf niet teveel te belasten anders ben ik savonds niks meer waard. Veel sterkte met alles en geniet van Maaike.

Groetjes Marlies

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct